Na Slovensko prichádza známy fast-foodový reťazec, ktorý u nás otvorí svoju prvú prevádzku. Ide o maďarský Simon’s Burger, ktorý môže konkurovať prevádzkam ako je napríklad McDonald’s, Burger King alebo KFC.
Simon’s Burger sa špecializuje na takzvané smash burgre. Mäso sa hodí na horúci gril, čím sa dosiahne chrumkavý okraj a šťavnatý vnútrajšok.
Simon’s Burger otvorí u nás prvú prevádzku
Maďarský fast-foodový reťazec Simon’s Burger založil Simon Tóth počas svojich ciest po Spojených štátoch amerických. Inšpiroval sa najmä konceptom amerického reťazca Five Guys. Snahou zakladateľa je prinášať na trh kvalitný a jednoduchý burger bez prehnaných prísad. Heslom reťazca je „Simply Great“ (Jednoduché skvelé).
Reťazec má silné postavenie v domovskom Maďarsku, kde je tretím najväčším burgrovým reťazcom. Predbehol ho len spomínaný McDonald’s a Burger King. Vízia majiteľov je však prekročiť hranice domovskej krajiny a tá sa naplní už tento víkend. Vedenie avizovalo, že plánuje expanziu do zahraničia, a preto už v sobotu 29. novembra 2025 o 12:00 hodine otvorí svoju prvú prevádzku na Slovensku.

V deň otvorenie bude rozdávať burgre
Ako uvádza fast-foodový reťazec v príspevku na sociálnej sieti Facebook, prvá slovenská prevádzka sa nachádza v Košiciach v nákupnom centre OC Optima. Podľa slov reťazca pôjde o jednu z najväčších otváracích akcií, aké doteraz reťazec mal.
Na podujatí plánuje rozdať až tisíc cheeseburgerov úplne zadarmo pre návštevníkov, ktorí sem zavítajú. Zároveň bude deň slávnostného otvorenia sprevádzať aj zaujímavý program.
Simon’s Burger vyžrebuje troch šťastlivcov
V rámci otváracieho podujatia bude reťazec žrebovať spomedzi prvých sto návštevníkov. Traja z nich dostanú výhru v podobe možnosti jesť jeden rok raz týždenne v košickej prevádzke Simon’s Burger úplne zadarmo.
Reťazec dodal, že priváta aj tých, ktorí tu chcú stráviť noc, pričom im ponúkne horúci čaj a deku. Navyše sa otváracieho podujatia zúčastnia aj známi influenceri, ktorí vystupujú pod menami @vsakjatomero a @expl0ited_, čo môže prilákať najmä mladších návštevníkov.
Tu expanzia reťazca nekončí
Reťazec je známy aj svojou kreatívnou marketingovou stratégiou na sociálnych sieťach a tým, že na otváranie svojich prevádzok vždy priláka veľké množstvo ľudí. Ponuka burgrov zadarmo a zábavný program budú isto lákadlom aj pre Slovákom.
Úplne prvá prevádzka tohto reťazca na Slovensku je zároveň aj prvou medzinárodnou pobočkou mimo domovského Maďarska. Je zaujímavé, že reťazec si vybral práve Košice ako svoju vstupnú bránu pre zahraničný trh. Nejde však o náhodný výber, pretože z Košíc to nie je až tak ďaleko k maďarským hraniciam.
Ide teda o významný krok v expanzii tohto reťazca a o premiéru smash burger konceptu v rámci slovenskej gastro scény. Aké ďalšie mestá by mohli na Slovensku nasledovať po Košiciach, o tom Simon’s Burger zatiaľ mlčí. Po Slovensku však plánuje expanziu aj do Rakúska a prvú prevádzku v tejto krajine by chcel otvoriť v Parndorfe.
