Hoci pletený doplnok iPhone Pocket vyvolal na internete posmech a prirovnanie k „ponožke na mobil“, trh prehovoril inak. Kontroverzná novinka od Applu sa bleskovo vypredala, čím potvrdila neobvyklú stratégiu spoločnosti, píše server Mobilizujeme.cz.
Apple je populárny pre svoju kvalitu, no rovnako aj pre extrémne prémiové, občas až bizarné príslušenstvo, ktoré pravidelne vyvoláva rozruch. iPhone Pocket, ktorý vznikol v spolupráci s japonským dizajnovým domom ISSEY MIYAKE, umožňuje nosiť zariadenie cez ruku alebo rameno. Doplnok je dostupný v dvoch variantoch. Kratší popruh stojí 149,95 dolárov a dlhší popruh vyjde na 229,95 dolárov.
Kritika vs. realita
Na internete sa zdvihla vlna kritiky, ktorá označovala doplnok za nepraktický, nepekne vyzerajúci a pekelne predražený. Trh však zareagoval presne opačne. V kamenných predajniach Applu v USA hlásia úplné vypredanie a iPhone Pocket nezakúpite ani v online Apple Store. Lidem sa doplnok zjavne zapáčil a ihneď po ňom siahli.
Vysoký dopyt nepanuje len v Amerike. Podľa dostupných informácií sa rapidne stenčujú skladové zásoby aj na ostatných kľúčových trhoch, kde sa doplnok predáva. Reč je o Číne, Veľkej Británii, Francúzsku, Taliansku, Japonsku, Južnej Kórei a Singapure. Apple týmto produktom, ktorý spája módu a technológiu, očividne presne zacílil na trhy, kde je silná kúpna sila a dôraz na luxusný dizajn.

Limitovaná edícia?
Vzhľadom na to, že ide o limitovaný doplnok vytvorený v rámci kolaborácie, je možné, že ho Apple nebude predávať dlhodobo. Takýto neočakávaný dopyt však mohol prekvapiť aj samotnú spoločnosť, a preto je možné, že Apple ešte zásoby doplní. Informácie o dostupnosti na iných trhoch zatiaľ nepadli.
iPhone Pocket vraj nie je len puzdro
Aj keď mnohí považujú iPhone Pocket len za predražené vreckúško pre iPhone, Apple ho vidí úplne inak. V oficiálnej tlačovej správe uviedol, že sa pýši otvorenou, rebrovanou štruktúrou, ktorá nesie dizajnové prvky typické pre plisovanie značky ISSEY MIYAKE. Vzniklo s myšlienkou poskytnúť používateľom „ďalšie vrecko“.
Decentný dizajn dokáže iPhone úplne objať, no zároveň sa flexibilne roztiahne, aby sa do neho zmestili aj ďalšie každodenné nevyhnutnosti. Keď sa úplet natiahne, jeho otvorená štruktúra čiastočne odhalí vnútro, čo používateľom umožňuje v rýchlosti skontrolovať displej telefónu.
Puzdro sa dá nosiť rôznymi spôsobmi – v ruke, priviazané o tašku alebo priamo na tele. K dispozícii bude hravá paleta ôsmich farieb pre variant s krátkym popruhom a tri farby pre variant s dlhým popruhom.
Yoshiyuki Miyamae, dizajnový riaditeľ MIYAKE DESIGN STUDIO, uviedol, že dizajn iPhone Pocket vyjadruje puto medzi iPhonom a jeho používateľom. Jeho jednoduchosť má podľa neho ponechať veci menej definované a umožniť tak osobnú interpretáciu a „radosť z nosenia iPhonu vlastným spôsobom“.
Molly Anderson, viceprezidentka Applu pre priemyselný dizajn, doplnila, že obe spoločnosti zdieľajú rovnaký prístup k remeselnému spracovaniu, jednoduchosti a potešeniu z dizajnu. Farebná paleta bola zámerne zvolená tak, aby si používatelia mohli vytvárať vlastné kombinácie ladiace s ich modelom a farbou iPhonu.

Nie je to prvý takýto „výstrelok“
Tento nový produkt dokonale zapadá do dlhodobej a veľmi úspešnej stratégie Applu, ktorá spočíva v predaji príslušenstva za ceny, ktoré sú v porovnaní s výrobnými nákladmi alebo konkurenciou vnímané ako „bizarne drahé“. Cena 150 až 230 dolárov za v podstate pletené vrecko na telefón je ďalším takýmto úkazom.
Je to model, ktorý Apple opakovane využil a ktorý sa stal takmer legendárnym. Verejnosť bola v minulosti rovnako šokovaná, keď Apple začal predávať obyčajnú leštiacu handričku (Polishing Cloth) za 25 eur – kus látky, ktorý sa stal okamžitým terčom vtipov, no napriek tomu sa beznádejne vypredal. Ešte extrémnejším príkladom boli kolieska pre počítač Mac Pro, kde si Apple za sadu štyroch jednoduchých koliesok účtoval neuveriteľných 849 eur. V porovnaní s týmito príkladmi je iPhone Pocket len ďalším dielikom v skladačke „Apple Tax“ – prirážky, ktorú zákazníci platia za dizajn, logo a príslušnosť k ekosystému.
V prípade iPhone Pocket je však táto vysoká cena ospravedlňovaná ešte jedným faktorom, a tým je spolupráca s luxusnou módnou značkou ISSEY MIYAKE. Týmto krokom Apple jasne posúva tento produkt z kategórie „technické príslušenstvo“ (ako je nabíjačka alebo kábel) do kategórie „módny doplnok“. V tomto svete už o cenu materiálu alebo funkcie nejde; platí sa za meno dizajnéra, za unikátnu výrobnú technológiu (3D úplet), exkluzivitu a statusový symbol. A ako ukázali čísla, toto partnerstvo sa zrejme náramne oplatilo.

