Komunikačná platforma WhatsApp chce bojovať proti nevyžiadaným správam. Preto zvádza opatrenia, ktoré budú limitovať počet odoslaných správ. Ak vás bude chcieť cez WhatsApp kontaktovať nejaká firma alebo neznámy odosielateľ, musí si ustrážiť počet správ, ktoré vám pošle. Ako bude novinka fungovať v praxi?
WhatsApp obmedzí počet správ
Spoločnosť Meta, pod ktorú WhatsApp patrí, už skôr avizovala, že chce vo väčšej miere bojovať proti nevyžiadaným správam. Takzvaný spam to bude mať na tejto platforme ťažšie, pretože Meta obmedzí počet správ, ktoré môžu jednotlivci alebo firmy posielať neznámym ľuďom bez toho, aby dostali odpoveď.
WhatsApp začali vo veľkom zneužívať aj podvodníci a cez túto platformu sa snažia oklamať potenciálne obete. To však nie je jediný problém. Problémom sú tiež nevyžiadané obchodné správy a práve tie majú dostať obmedzenia.
Ako to bude fungovať v praxi?
Platforma WhatsApp už dávno neslúži iba na komunikácia medzi rodinou alebo priateľmi. Svoje používateľské účty tu majú aj rôzne komunity alebo firmy. Tieto subjekty sa snažia zacieliť na čo najväčší počet ľudí.
Po novom sa všetky správy, ktoré bežní používatelia aj firmy posielajú iným, budú započítavať do nového mesačného limitu. Ak na správy neodpoviete, je to pre platformu jasný signál, že môže ísť o spam alebo nevyžiadanú komunikáciu. Napríklad, ak vám niekto pošle päť správ, ale vy ani na jednu z nich nedopoviete, započíta sa to do mesačného limitu.

Presné limity nateraz nie sú známe
Ako uvádza portál TechCrunch, WhatsApp zatiaľ neprezradil, aký bude mesačný limit. Aktuálne testuje rôzne limity a pred vydaním novej funkcie sa rozhodne, aký počet správ už bude na hrane. V praxi to bude fungovať tak, že ak sa jednotlivci alebo firmy priblížia k dosiahnutiu limitu, aplikácia zobrazí používateľom upozornenie. V kontextovom okne sa zobrazí počet správ bez odpovede, respektíve nastavený limit.
Ak firma alebo používateľ tento limit napriek upozorneniu presiahne, odosielanie správ bude konkrétnemu účtu zablokované. To znemená, že vás už firma alebo jednotlivec nebude obťažovať, pretože WhatsApp vám ďalšiu správu od neho po presiahnutí limitu už nedoručí.
WhatsApp nasadí funkciu v nasledujúcich týždňoch
Spoločnosť Meta pre portál TechCrunch uviedla, že tento test bude spustený vo viacerých krajinách v nasledujúcich týždňoch. Konkrétne krajiny však firma nespomenula, ale ak bude test úspešný, neskôr sa ráta s globálnym zavedením.
Meta tiež dodala, že priemerní používatelia zvyčajne nedosiahnu limit a posielanie správ nebude nijako ovplyvnené. Limity majú byť účinné najmä voči ľuďom a firmám, ktoré zahlcujú iných používateľov nevyžiadanými správami a spamom.
Pokusy tu už boli aj v minulosti
Nie je to po prvýkrát, čo sa WhatsApp snaží zabrániť nevyžiadaným správam. Podľa portálu TechCrunch počas minulého roka začala platforma omedzovať niektoré spamové správy cez nástroje a ochranné opatrenia.
Napríklad v júli uplynulého roka začala testovať limity počtu marketingových správ, ktoré môžu firmy poslať bežným používateľom za mesiac. V roku 2024 zároveň spustila možnosť pre používateľov odhlásiť sa z odberu marketingových správ od firiem.
Následne začiatkom tohto roka začal WhatsApp experimentovať s obmedzením počtu správ, ktoré môžu firmy poslať používateľom bez toho, aby im používateľ na tieto správy reagoval. Spoločnosť uviedla, že tento experiment začala rozširovať vo viac ako tucte krajín vrátane Indie. Práve India je jedným z najväčších trhov spoločnosti s viac ako 500 miliónmi používateľov.