TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Štát má toho DOSŤ: Spustil rozsiahle vyšetrovanie Markízy aj JOJ
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Štát má toho DOSŤ: Spustil rozsiahle vyšetrovanie Markízy aj JOJ

Protimonopolný úrad SR vedie správne konanie voči dvom komerčným televíziám. Týka sa obmedzovania divákov pri pretáčaní reklám.

1. októbra 2025 10:12
Lucia Bihuncová
1. októbra 2025
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Úrad má podozrenie zo zneužitia dominantného postavenia na trhu
  • V prípade dokázania porušenia zákona hrozí televíziám mastná pokuta
  • PMÚ vedie správne konanie voči TV Markíza a TV JOJ

Dve televízie, ktoré pôsobia na slovenskom mediálnom trhu, si zobral „na mušku“ Protimonopolný úrad SR. Prekáža mu obmedzovanie divákov pri pretáčaní reklám.

TV Markíza a TV JOJ totižto pred časom zaviedli zákaz pretáčania reklám, ak diváci sledujú program z archívu. Na tento postup sa hneď v úvode vzniesla kritika a to najmä z radov divákov, ktorým sa takto znížil komfort pri sledovaní obľúbených relácií. Televízie však argumentovali, že ide o prirodzený krok, pretože z reklám sa im generuj zisk. Tento zisk následne môžu použiť na skvalitňovanie svojich služieb, respektíve skvalitňovanie ponúkaného obsahu.

Protimonopolný úrad si posvieti na dve televízie

Ako uvádza spravodajský portál Teraz.sk, obe správne konania vedie Protimonopolný úrad Slovenskej republiky (PMÚ SR) na základe prešetrovaní. Tie naznačujú, že televízia Markíza aj JOJ môži voči operátorom uplatňovať neprimerané obchodné podmienky. Zákaz pretáčania reklám museli operátori implementovať na svojej strane.

Protimonopolný úrad SR preto začal s konaním voči dvom najznámejším komerčným televíziám, ktoré pôsobia na našom trhu. Dôvodom konania je konkrétne podozrenie zo zneužívania dominantného postavenia v súvislosti so spomínaným obmedzovaním možnosti pretáčania reklám.

tv, televízia, ovládač, sledovanie, diváci, televízne stanice, Skylink, Sweet TV, operátori
Ilustr. obr. | Zdroj: Pexels

Úrad správne konanie rozšíril

Konanie voči dvom komerčným televíziám nie je novinkou, pretože sa začalo už skôr. Úrad však konanie rozšíril. Ako informovala tlačovú agentúru TASR riaditeľka odboru komunikácie a protokolu PMÚ Lívia Cseresová, koncom júla PMÚ rozšíril už prebiehajúce správne konanie voči TV Markíza o ďalší skutok. Tým je možné protisúťažné správanie, ktorý sa týka obmedzovania pretáčania reklám pri sledovaní programu z archívu. V auguste pritom PMÚ začal správne konanie aj voči konkurenčnej TV JOJ a to za obdobný skutok.

Čo vníma úrad ako problémové

Protimonopolný úrad SR naznačili, že obe televízie môžu voči operátorom uplatňovať neprimerané obchodné podmienky. „Televízie totiž od určitého dátumu začali od operátorov vyžadovať implementáciu obmedzení pretáčania reklám a tí k tomu postupne pristúpili. Toto správanie malo následne vplyv na divákov, ktorým sa znížila flexibilita pri sledovaní televízie v dôsledku obmedzenia možnosti pretáčať reklamy na najsledovanejších televíznych staniciach na trhu,“ spresnil PMÚ.

Televízie môžu zaplatiť gigantickú pokutu

Ak prešetrovanie dokáže, že televízie zneužili svoje dominantné postavenie na mediálnom trhu, môžu dostať pokutu. Konkrétne hrozí pokuta do výšky desiatich percent z celosvetového obratu za predchádzajúce účtovné obdobie.

Protimonopolný úrad SR ale uviedol na prvú mieru, že začatie správneho konania ešte neznamená, že televízie skutočne porušili súťažné pravidlá. Zároveň začatie konania neprejudikuje závery, ku ktorým môže PMÚ dospieť v rozhodnutí predmetnej veci. Obmedzovanie divákov v rámci pretáčania reklám pri sledovaní programu z archívu tak zostáva naďalej v platnosti. Diváci sa nateraz so zníženým komfortom pri sledovaní musia zmieriť.

Neprehliadnite

Gmail
Gmail práve získal GENIÁLNU funkciu: TOTO príde aj na Slovensko!
Meta, Meta AI, Mark Zuckerberg
KONIEC „dráždivej“ politiky na Facebooku a Instagrame? Meta odklepla tvrdú zmenu, vraj nemá na výber
WhatsApp
Používatelia zúria: WhatsApp sa zmení na nepoznanie, aplikáciu zaplnia reklamy
Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Mimoriadne, Slovensko, vlajka MIMORIADNE: Štát odklepol zákon o adresnej energopomoci. Komu prispeje na drahé energie? (+ dátum)
Ďalší článok Slovensko, peniaze, ekonomika, poplatok, Slováci, konsolidácia Žiadne odvody a extrémne nízka daň. Poslanci budú rokovať o nečakanom návrhu

Najčítanejšie

Mimoriadne, Slovensko
Slovensko čelí ČIERNEMU scenáru: Spustili plány na HROMADNÝ odchod z krajiny (čo sa stane)
28. septembra 2025
Aktuálna správa
Vyše 20-TISÍC zamestnancov príde o prácu: Situácia sa nedá zvládnuť, firma nemá na výber
29. septembra 2025
pozor, peniaze, dôchodok, trinásty dôchodok, daň, povinnosť, dane, asociácia
Slováci v OHROZENÍ: Blíži sa zmena, na ktorú väčšina nemá peniaze. Totálne ich položí
30. septembra 2025
banka, platobná karta, peniaze, Aktuálne, zmena banky
Začnite upravovať platby: OD OKTÓBRA platí nové pravidlo. Ak ho nedodržíte, peniaze nepošlete
30. septembra 2025

Najnovšie články

  • Žiadne odvody a extrémne nízka daň. Poslanci budú rokovať o nečakanom návrhu
  • Štát má toho DOSŤ: Spustil rozsiahle vyšetrovanie Markízy aj JOJ
  • MIMORIADNE: Štát odklepol zákon o adresnej energopomoci. Komu prispeje na drahé energie? (+ dátum)
  • VAROROVALI nás pred tým: Obrovská slovenská fabrika ohlásila hromadné prepúšťanie
  • Potvrdili totálnu POHROMU: Štát zdevastuje naše peňaženky viac, než sme si mysleli (+ čísla)

Bude sa vám páčiť

Aktuálna správa

Ministerstvo financií BIJE NA POPLACH: Potvrdili ďalší útok na Slovákov, mnohí už prišli o peniaze

17. júla 2025
Operátor, TV, aktuálne, televízia

Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)

30. júna 2025
TV Markíza

ZÁKAZ pretáčania reklám aktivoval ĎALŠÍ operátor: Neplatí to pre každého klienta (+ výnimky)

22. júna 2025
WhatsApp

Slováci majú navrch. Tento rok im WhatsApp nezačne zobrazovať reklamy (+ nový dátum)

20. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?