Slovenská pošta spustila bezštítkový podaj na odosielanie aj vrátanie tovaru, čím sa zjednoduší a zrýchli celý proces. Klienti už nemusia na zásielky umiestniť adresný štítok a ani vypisovať adresné údaje. Ako uviedla pošta, táto novinka prinesie zákazníkom viac pohodlia aj lepší prehľad o zásielkach. Najväčším benefitom je však úspora času.
Slovenská pošta spúšťa bezštítkový podaj
Bezšítokový podaj zásielok sa týka vybraných druhov zásielok, pričom zákazníkovi umožňuje odosielať aj vracať balíky bez potreby tlače alebo lepenia adresného štítku. Pre správne doručenie zásielky stačí uviesť podacie číslo, prípadne kód zásielky. Všetko ostatné je už v réžii pošty.
Bezštítkový podaj môžete využiť na tieto zásielky:
- Odpovedné zásielky (bezplatné vrátenie tovaru do e-shopov)
- Balíky z online second hand platforiem
- Online predplatené zásielky posielané v rámci Slovenska

Ako to bude fungovať?
Ako sme naznačili, na tieto vybrané druhy zásielok už zákazník pošty nemusí umiestniť adresný štítok. Rovnako nemusí vypisovať ani adresné údaje. Stačí uviesť podacie číslo alebo kód zásielky. Takto označené zásielky je následne možné podať pri priehradke pobočky Slovenskej pošty.
Takéto zásielky môžu klienti tiež odovzdať do odkladacích schránok na vybraných poštách, alebo do BalíkovoBOXov, ktoré sú zákazníkom dostupné nonstop. Zásielku bez štítky vám zoberie aj kuriér, avšak toto sa týka len odpovedných zásielok. Po odovzdaní zásielky pošta na ňu vytlačí a nalepí štítok namiesto zákazníka.
Novinka aj v mobilnej aplikácii
Ako dodala Slovenská pošta, zatiaľ čo doteraz nebolo možné evidovať a sledovať odoslané odpovedné zásielky cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, po novom táto možnosť pribudne. Klient si môže jednoducho v mobilnej aplikácii alebo v ePodacom hárku odpovednú zásielku uložiť. Potom môže sledovať jej pohyb, prípadne si uloží ePotvrdenku a jednoducho vybaví online formou aj prípadnú reklamáciu.
„Slovenská pošta tak pokračuje v modernizácii svojich služieb, zvyšuje komfort pri ich využívaní a prináša riešenia, ktoré zákazníkom zjednodušujú kontakt s poštou,“ dodala pošta v tlačovej správe.
Rušenie pobočiek a digitalizácia
Slovenská pošta aktuálne prechádza transformáciou, ktorá má skvalitniť služby pre klientov a zároveň zefektívniť procesy odosielania a prijímania poštových zásielok. V rámci novej stratégie a smerovania pošty sa, žiaľ, postupne ruší viacero pobočiek naprieč Slovenskom.
Ako už dávnejšie podotkla pošta, rušia sa najmä pobočky, ktoré neboli ekonomiky udržateľné a efektívne. Vo väčšej miere chce zároveň Slovenská pošta vylepšovať svoje digitálne služby. Príkladom je aj táto novinka, ktorá umožňuje cez mobilnú aplikáciu sledovať pohyb odpovednej zásielky. Zavedenie bezštítkového podoja zároveň prináša klientom väčší komfort a ušetrený čas.