Pred vianočnými sviatkami býva nápor na Slovenskú poštu, ale aj na ďalšie súkromné doručovateľské spoločnosti. Tie preto pred záverom roka prichádzajú so zmenou. Takéto zmeny sa dočasne zavádzajú spravidla každý rok a majú vyriešiť práve tento zvýšený nápor zo strany klientov. Doručovateľské spoločnosť Packeta v tejto súvislosti oznámila, že pristúpi ku skráteniu úložnej doby zásielok.
Spotrebitelia sa snažia pred Vianocami zabezpečiť darčeky pre seba aj pre svojich blízkych a často na to využívajú služby doručovateľských spoločností. Packeta preto upozorňuje, že už od pondelka 3. novembra 2025 dočasne zmení úložnú dobu pre zásielky, ktoré putujú do jej Z-BOXov aj kamenných výdajných miest.
Packeta mení úložnú dobu zásielok
Od pondelka 3. novembra budú mať zákazníci na vyzdvihnutie tovaru menej času. Na výdajných miestach sa táto doba skráti na 4 otváracie dni. Klienti ale môžu požiadať o predĺženie doby o ďalšie 2 dni cez mobilnú aplikáciu, trasovanie alebo prostredníctvom zákazníckeho centra.
Kratšia doba sa dotkne aj výdajných Z-BOXov, pričom od pondelka bude mať klient k dispozícii 2 kalendárne dni na prevzatie zásielky. V tomto prípade je predĺženie možné len o jeden kalendárny deň. Klient má teda k dispozícii celkovo 3 kalendárne dni.

V akom termíne platia zmeny
Ako sme uviedli, skrátená doba na vyzdvihnutie zásielok sa zavádza do praxe od pondelka 3. novembra 2025. V takomto režime bude Packeta fungovať do pondelka 22. decembra 2025. Ako spresnila firma: „Pre zásielky, ktoré na výdajné miesta doručíme 22. decembra 2025 a neskôr, platí štandardná úložná doba 7 dní s možnosťou predĺženia o 14 dní.“
Packeta zároveň upozornila, že klienti by si mali pred výberom kamenného výdajného miesta pozorne naštudovať aktuálnu otváraciu dobu. Vyhnú sa tým nepríjemnej situácii, napríklad, že zásielku si nechajú doručiť na pobočku, ktorá pred Štedrým dňom nebude dostupná z dôvodu zmenených otváracích hodín.
„Pred tým, ako sa vyberiete po zásielku na výdajné miesto alebo do Z-BOXu, počkajte na e-mail, notifikáciu v aplikácii alebo SMS, že je zásielka pripravená na vyzdvihnutie,“ dodala Packeta.
Ako si užiť nákupy bez stresu
Packeta odporúča v prípade nákupu darčekov zo zahraničných e-shopov, aby zákazníci tieto nákupy nerealizovali na poslednú chvíľu. Najmä mimoeurópske e-shopy môžu mať pred sviatkami dlhšie doručovacie doby než zvyčajne. Môže sa teda stať, že darček nedorazí včas.
Ak objednávate tovar na dobierku, podľa doručovateľskej spoločnosti je vhodnejšie ušetriť si čas pri preberaní zásielky tak, že platbu uhradíte vopred cez mobilnú aplikáciu. Packeta taktiež v súvislosti s objednávaním darčekov upozorňuje na internetových podvodníkov. Preto by mali byť klienti pri online nákupoch mimoriadne obozretní.
Prečo Packeta skracuje úložnú dobu
Záverom spoločnosť objasnila, prečo pristúpila ku skráteniu úložnej doby. „Našim cieľom je maximalizovať kapacitu siete výdajných miest v najvyťaženejšom období roka. Vďaka kratšej úložnej dobe sú zásielky vyzdvihované rýchlejšie, a tak majú výdajné miesta a Z-BOXy opäť kapacitu na príjem ďalších zásielok. Zaistíme tak dostatok miesta pre darčeky od všetkých Ježiškov,“ dodala spoločnosť.
