Najväčšiu pozornosť vyvoláva fakt, že pripravovaná Škoda Epiq by mala mať cenovku porovnateľnú s bežným malým SUV so spaľovacím motorom. Nie je to pritom marketingový trik, automobilka naznačuje, že práve na vybraných trhoch by základná suma mohla klesnúť až na úroveň lepšie vybaveného Kamiqu. Pre zákazníkov, ktorí sa obzerajú po najlacnejšej elektroalternatíve, ide o správu, ktorá dokáže zmeniť preferencie už dnes.
Elektrický Kamiq po novom
Epiq má v portfóliu značky zohrať rolu kompaktnej brány k elektromobilite. Zaradí sa pod Elroq, čo z neho robí najnižšie postavený a teda najdostupnejší elektrický model. Automobilka otvorene hovorí, že ide o elektromobil alternatívny ku Kamiqu, ktorého dĺžka presiahne len symbolických 4,1 metra. Vďaka tomu ostane manévrovateľný v meste, ale batožinový priestor s objemom 475 litrov poteší aj rodiny.

Napriek odvážnym vyhláseniam zatiaľ nejde o sériovo vyrábané auto. Škoda použila označenie „show car“, čím dáva najavo, že definitívne parametre prídu až so svetovou premiérou naplánovanou na polovicu roka 2026. Z pohľadu zákazníka je ale dôležité, že odhalený prototyp zrejme vizuálne ani technicky nebude veľmi odlišný od toho, čo sa neskôr objaví v predajniach. Aj preto odborníci sledujú detaily veľmi pozorne.
Dojazd a výkon
V zákulisí sa špekuluje, že Epiq využije rovnaký technický základ ako sesterský Volkswagen ID.Cross. To by znamenalo výkon na úrovni 211 koní a dojazd približne 425 kilometrov podľa WLTP. Dá sa predpokladať, že tento údaj súvisí s väčšou batériou a časom pribudne aj ekonomickejšia verzia s menším akumulátorom, ktorá bude pripravená zaujať nižšou cenou, no obetuje určitú porciu kilometrov. V praxi by tak mohlo ísť o ideálne mestské vozidlo s dostatočným dojazdom na víkendové výlety.

Najviac debát ale spôsobuje cena. Automobilka otvorene pripúšťa, že dostupnosť na úrovni spaľovacích konkurentov bude realitou len v krajinách, kde štát podporuje nákup elektromobilov. V strednej Európe je preto otázne, či sa Epiq dostane na sumu, ktorá by skutočne konkurovala klasickým motorom. Slovenský a český trh sú pre značku špecifické a nie je vylúčené, že práve tu sa môže rozhodnúť zaujať agresívnou cenovou stratégiou.
Ak sa predpoklady potvrdia, Epiq môže spustiť novú vlnu záujmu o elektrické autá v segmente mestských SUV. Až čas však ukáže, či sa Škode podarí zladiť atraktívny dizajn so skutočne dostupnou cenou, ktorá neodradí zákazníkov odvážnych vyskúšať čistú elektrinu.