Slovenská sporiteľňa mení svoj cenník už tretíkrát v tomto roku. Ak klienti s novými podmienkami nesúhlasia, môžu odísť, a to bez akýchkoľvek sankcií. Študenti sú vo výhode, pretože naďalej zostávajú bez poplatkov, všetci ostatní klienti si ale za určité služby banky priplatia. Zmena cenníka vstupuje do platnosti od 1. septembra 2025.
Slovenská sporiteľňa opäť mení cenník
Veľká slovenská banka pristúpila k nepopulárnemu kroku a opäť mení svoje ceny smerom nahor. Banka zverejnila na svojom webe nový cenník, ktorý vstúpi do platnosti už o pár dní. Ako sme naznačili v úvode, v tomto roku je to už tretia úprava cien.
Prvýkrát banka zdražovala vo februári, druhýkrát v júli, no a do tretice príde zdražovanie aj teraz v septembri. Ako uvádza portál tlačovej agentúry SITA, tentoraz sa zvýšenie cien dotkne najmä mesačných platieb za vedenie účtov. Klienti si budú musieť priplatiť aj za služby SMS Extra a zdvihnú sa tiež poplatky spojené so zmenou úverových zmlúv.

Čo bude od septembra inak
Od septembra si klienti využívajúci Space účet Mini priplatia o euro navyše. Doteraz bola cena štyri eurá, po novom to bude päť eur. Najrozšírenejší Space účet bude drahší pre všetky vekové kategórie.
Klienti vo veku od 20 do 26 rokov zaplatia 3,5 eura mesačne, zatiaľ čo doteraz platili len tri eurá mesačne. Zákazníci od 27 do 61 rokov budú namiesto doterajších šiestich eur platiť až sedem eur mesačne. Zmene sa nevyhnú ani seniori vo veku nad 62 rokov. Poplatok sa im zdvihne o 50 centov, konkrétne z troch eur na 3,5 eura. Ako sme naznačili v úvode, študentských účtov sa zmena nedotkne a zostávajú bez poplatku.
Najviac porastie poplatok týkajúci sa úveru
Zdražie tiež služba SMS Extra, vďaka ktorej majú klienti k dispozícii notifikácie o pohyboch na účte priamo vo svojom mobile. Doteraz si za túto službu Slovenská sporiteľňa pýtala 3,5 eura mesačne, po novom to bude 4,5 eura mesačne. Najväčšia zdražovanie sa však týka poplatku za zmenu zmluvných podmienok úveru. Ten porastie až o 50 eur. Zo súčasných 149 eur na 199 eur.

Klient môže odísť
Ak klient s novým cenníkom Slovenskej sporiteľne nesúhlasí, môže z banky odísť. Banka je podľa portálu SITA povinná klientom oznámiť zmeny vopred a klienti potom môžu bez sankcií zrušiť svoje bankové účty. Ak sa rozhodnete prejsť do inej banky, je vhodné pred odchodom porovnať si ponuky iných bánk.
Niektoré banky ponúkajú zvýhodnené služby pre určité skupiny klientov – napríklad pre študentov, seniorov, podnikateľov a podobne. Banky tiež ponúkajú služby bez poplatkov, napríklad ak využívate najmä digitálne služby.
Pri úveroch je však zmena banky oveľa komplikovanejšia než pri účte. Odchod z banky ku konkurencii často znamená refinancovanie úveru. Aj v tomto prípade sa ale dá ušetriť, ak si klient porovná ponuky a vyberie správnu banku.
Ceny budú stúpať aj naďalej
Podľa portálu SITA odborníci hovoria, že ceny bankových služieb môžu stúpať aj v budúcnosti. Banky budú chcieť prenášať svoje stúpajúce náklady na klientov a zároveň budú chcieť motivovať ľudí k používaniu digitálnych služieb. Práve takéto služby sú pre banku lacnejšie.
Zvyšovanie poplatkov je prirodzeným spôsobom ako si udržať ziskovosť. Do poplatkov však banky primetajú aj svoje zvýšené náklady, ktoré im vznikajú napríklad v dôsledku legislatívnych zmien, mimoriadnych odvodov alebo vyšších nákladov na IT infraštruktúru a kybernetickú bezpečnosť. Okrem toho sa sem premietajú aj rastúce mzdy zamestnancov alebo inflácia.