Slovenská pošta oznámila úpravy prevádzkových hodín na vybraných pracoviskách počas letnej sezóny. Toto rozhodnutie, platné od 1. júla do konca septembra, má reagovať na zníženú aktivitu klientov a efektívnejšie využívať dostupných zamestnancov. Zákazníci majú byť o každej zmene prevádzky včas informovaní priamo na jednotlivých pobočkách, cez web Slovenskej pošty a tiež mobilnú aplikáciu.
Prevádzkové zmeny počas letného obdobia
Úpravy prevádzkových hodín môžu zahŕňať skrátenie otváracích časov pobočiek či ich krátkodobé dočasné zatvorenie. Slovenská pošta pristúpila k tomuto kroku v snahe efektívne prerozdeliť zamestnancov a poskytovať služby tam, kde je to najviac potrebné. Klienti však majú k dispozícii viacero nástrojov, aby sa vyhli komplikáciám s prevzatím zásielok.
„Zákazníci budú o všetkých dočasných zmenách vopred informovaní na výveskách dotknutých
pôšt. Informácie o úprave prevádzky budú tiež zverejnené na webovej stránke Slovenskej pošty
a v mobilnej aplikácii. Odporúčame zákazníkom, aby sledovali informácie na všetkých dostupných
kanáloch s cieľom vybaviť všetko potrebné včas,“ povedala hovorkyňa Slovenskej pošty Eva
Peterová.
Ak zákazník nebude môcť prevziať svoju doporučenú zásielku na svojej štandardnej adrese, Slovenská pošta umožňuje presmerovanie zásielok na inú adresu, napríklad priamo do miesta pracoviska adresáta, alebo na inú poštu s výhodnejšou prevádzkovou dobou. Zároveň je možné delegovať preberanie pošty na úradne splnomocnené osoby, pričom každý zákazník môže poveriť až troch ľudí.

Pošta naďalej predáva kamenné prevádzky
V rovnakom čase pokračuje Slovenská pošta aj vo svojej snahe predať nehnuteľnosť na sídlisku v Detve, ktorú vlastní už od roku 1993. Aj napriek opakovanému zníženiu ceny, aktuálne stanovenej na minimálne 971 164 eur, zatiaľ neregistruje záujemcu pripraveného budovu kúpiť.
Dôvodom predaja sú najmä ekonomické a efektívne hľadiská. Momentálne Slovenská pošta využíva menej ako polovicu celkovej plochy objektu. Budova, v ktorej v súčasnosti pracuje 18 zamestnancov pošty, poskytuje priestory aj iným spoločnostiam prostredníctvom nájomných zmlúv.
Podľa strategického plánu Slovenskej pošty má však aj po prípadnom predaji prevádzka poštových služieb naďalej pokračovať v rovnakom objekte. Jedným z predpokladov konkrétnej dohody je preto uzatvorenie zmluvy o nájme priestorov pre poštu a zapracovanie potrebného vecného bremena na zachovanie dostupnosti služieb pre verejnosť.
Spoločnosť sa takýmto spôsobom snaží optimalizovať svoje aktívne nehnuteľnosti a zabezpečiť naďalej hladkú a efektívnu prevádzku bez narušenia dostupnosti pre bežných klientov. Situáciu plánuje Slovenská pošta pozorne monitorovať a o ďalších krokoch priebežne informovať s cieľom minimalizovať akékoľvek potenciálne nedostatky v poskytovaní základných služieb zákazníkom.