Vo štvrtok 4. júla 2025 dopoludnia došlo k technickým problémom, ktoré zasiahli klientov Všeobecnej úverovej banky (VÚB). Výpadok internet bankingu a mobilnej aplikácie spôsobil dočasnú nedostupnosť služieb, pričom viacerí používatelia sa nevedeli prihlásiť do svojich účtov.
Aktualizácia 3.7.2025 o 12:50: VÚB banke sa podarilo odstrániť všetky problémy a dotknuté služby sú tak opäť plne funkčné.
Klienti hlásili problémy s prístupom
Používatelia pri pokuse o prihlásenie do aplikácie čelili chybovým hláškam, ktoré im znemožňovali zobraziť zostatky alebo vykonávať platby. Výpadok postihol ako mobilnú aplikáciu, tak aj webový prístup cez internet banking.
Aj keď podobné technické výpadky postihujú banky sporadicky aj počas bežného roka, ich dopad je citeľný. Služby digitálneho bankovníctva dnes zohrávajú dôležitú úlohu v každodennom živote ľudí aj firiem – od bežných platieb až po firemné prevody.

Banka začala s okamžitým riešením
VÚB banka výpadok oficiálne potvrdila a oznámila, že jej technické tímy pracujú na odstránení problému. Predpokladá sa, že ide o internú technickú chybu bez vplyvu na bezpečnosť údajov alebo finančných operácií. Podobné výpadky nezvyknú mať dlhé trvanie, no môžu spôsobiť krátkodobý chaos, najmä počas pracovných dní.
Zatiaľ nebolo špecifikované, koľko používateľov bolo výpadkom zasiahnutých, no podľa reakcií na sociálnych sieťach a technologických fórach išlo o rozsiahlejšiu poruchu.