Obchod Google Play, kde si môžu sťahovať mobilné aplikácie a hry majitelia smartfónov s Androidom, prešiel „čistkou“. Oproti minulému roku tu nájdete o 47 percent menej aplikácií a hier. Čo je za týmto krokom Googlu?
Ako uvádza portál TechCrunch, úbytok aplikácií bol zaznamenaný na celom svete. Google totižto ponúka niektoré aplikácie len v určitých častiach sveta a na iných trhoch tieto aplikácie nie sú dostupné. Firma na margo toho poznamenala, že pokles nie je globálnym trendom. Napríklad konkurenčný App Store, ktorý patrí spoločnosti Apple, zaznamenal medziročne mierny nárast.
Google Play má menej nekvalitných aplikácií
Hoci sa môže zdať, že menší výber aplikácií je pre používateľov negatívnou správou, opak je pravdou. Ak máte telefón s Androidom, je menšia pravdepodobnosť, že si stiahnete podvodnú, spamovú alebo nekvalitnú aplikáciu. Kedysi aplikácie v Google Play nepodliehali prísnejším pravidlám, a preto ich bolo v obchode omnoho viac. Obchod tak zaplavili aj nekvalitné aplikácie, ktoré pre používateľov predstavovali stratu času, ak si ich stiahli. Spoločnosť Apple konzistentne presadzuje prísne opatrenia na kontrolu aplikácií pred ich zverejnením. Google sa však často spolieha na automatizované kontroly v kombinácii so skenovaním škodlivého softvéru. Až v júli 2024 Google oznámil minimálne požiadavky na kvalitu aplikácií, čo mohlo ovplyvniť súčasný počet.
Čo všetko Google zakázal?
Ako sme naznačili, Google postupne sprísňoval požiadavky na aplikácie a zakázal napríklad statické aplikácie bez funkcií. Stopku dostali tiež aplikácie s nedostatočným obsahom, napríklad tie, ktoré ponúkali len jednu tapetu. Zákaz dostali aj niektoré ďalšie, ktoré neprinášajú používateľom to, čo sľubujú. Spoločnosť okrem toho investovala do umelej inteligencie, ktorá jej má pomôcť odhaliť hrozby spojené s nekvalitnými obsahom.
Podľa dostupných štatistík boli z obchodu Google Play odstránené hry a aplikácie zamerané na vzdelávanie, podnikanie, zábavu, nakupovanie, produktivitu a mnohé ďalšie. V zozname vedú hry, ktorých bolo odstránených takmer 200-tisíc. Potom nasledujú aplikácie zamerané na vzdelávanie (cez 160-tisíc) a prvú trojku uzatvárajú aplikácie z kategórie podnikanie (viac ako 115-tisíc). A hoci je obchod Google Play aktuálne „chudší“ o takmer polovicu, ako sme naznačili, pre používateľov to môže mať výhody. Nemusia tráviť čas nekonečným hľadaním vhodnej hry či aplikácie.