Obľúbená platforma na streamovanie videa zavádza nepopulárnu novinku. Reklamy budú ešte otravnejšie. YouTube nasadil novú reklamnú stratégiu a v rámci nej chce používateľom znechutiť najzaujímavejšiu časť videa.
Ako uvádza portál Android Authority, nový reklamný formát „Peak Points“ (vrcholové body) bude pomocou umelej inteligencie zobrazovať reklamy práve vtedy, keď sa divák dostane k najlepšej časti videa. AI pomáha identifikovať „vrcholové“ momenty vo videu, čo môže divácky zážitok úplne pokaziť. Niečo podobné je známe aj z klasických televízií. Tie zvyčajne prerušia reláciu, film alebo seriál práve vtedy, keď sa stupňuje napätie.
YouTube preruší zaujímavú časť videa reklamou
Najväčšie príjmy tečú platforme YouTube práve z reklamy. A tak gigant Google, ktorý je vlastníkom platformy, vymýšľa neustále nové stratégie a triky, ako z reklám vyťažiť ešte viac. Na platforme sa môžete stretnúť s reklamou, ktorú nie je možné preskočiť, prípadne s reklamou, ktorá sa nachádza uprostred videa. Teraz vďaka schopnostiam umelej inteligencie YouTube nájde vo videu moment, kedy sa odohrá niečo „vzrušujúce“. A práve tento moment preruší reklamou.
Ak sledujete video a nemáte predplatné YouTube Premium, môžete naraziť na tieto situácie – video sa preruší v najzaujímavejších alebo emociálne najnabitejších momentoch. Ako sme naznačili v úvode, toto môže úplne pokaziť divácky zážitok. Hlavnou myšlienkou „Peak Points“ je vygenerovať ešte viac ziskov z reklám. Podľa portálu Android Authority sa takéto reklamy budú vkladať do populárnych videí, kde je väčšia šanca zárobku.
Výhoda pre inzerentov, katastrofa pre divákov
Inzerenti môžu z novej stratégie Googlu ťažiť. Pre diváka je však takéto načasovanie reklamy veľmi zlým krokom. YouTube dokonca uviedol príklad, kde sa reklama zobrazí hneď po tom, čo niekto požiada o ruku vo videu. Nateraz nie je známe, či bude možné reklamy typu „Peak Points“ preskočiť, alebo si ich divák bude musieť pozrieť až do konca. YouTube túto novú stratégiu zatiaľ testuje a globálne by sa mala nasadiť až neskôr. Ak si divák nebude chcieť dať pokaziť zážitok zo sledovania videoobsahu, riešením je predplatné YouTube Premium.