Na Slovensku sa v poslednom období rozmohol podvod so zásielkami. Slovákom chodia balíčky, ktoré si neobjednali, prípadne im príde úplne iný tovar. Napríklad namiesto oblečenia pokazená elektronika. Reklamácia je komplikovaná, a tak Slováci zostávajú bez peňazí a s tovarom, o ktorý nemajú záujem. Téme sa venovala STVR.
Balíčky odosiela zahraničná firma, ktorá vykazuje známky podvodu. Viacerí slovenskí spotrebitelia sa už stretli s nevyžiadaným tovarom. Informácie o tomto podvode pribúdajú aj na sociálnych sieťach, kde sa oklamaní ľudia delia s ostatnými o svoje skúsenosti. Mnohým namiesto nového oblečenia prišiel poškodený alebo špinavý odev. Zásielky pritom vozia kuriéri Slovenskej pošty, a tak na prvý pohľad spotrebiteľovi nenapadne, že sa môže stať obeťou podvodu. Podľa informácií STVR Slovenská pošta hovorí, že so spomínanou zahraničnou firmou má dobré skúsenosti.
Podvodné balíčky
Pani Viera si nedávno objednala legíny a namiesto nich našla v balíčku pokazené slúchadlá. Zaplatila 55 eur a tieto peniaze jej už nikto nevráti. Zásielka prišla od firmy HQ Group Ou, pričom sídlo podvodnej firmy bolo prázdne. Štáb STVR sem zavítal, no na uvedenej adrese našiel len Slovenskú poštu. Adresy na týchto podvodných zásielkach totižto obsahujú P.O. BOX. Pri zahraničných odosielateľoch ide o štandardný postup. Ako sme naznačili v úvode, podozrivé balíčky chodia aj ľuďom, ktorí si nič neobjednali. Balíčky začali byť podozrivé aj samotným kuriérom, ktorí ich vozia. Pani Viera uviedla, že niečo podobné sa nedávno stalo aj jej kamarátke. Kamarátka, našťastie, neprišla o peniaze, pretože balík si neprevzala. Kuriér jej oznámil, že balík vyzerá ako podvodná zásielka.

Nahláste to polícia
Slovenská polícia hovorí, že ak máte podozrenie, že ste sa stali obeťou takéhoto podvodu, ideálne je okamžite kontaktovať najbližší policajný útvar policajného zboru. Prípadne môžete využiť bezplatnú telefonickú linku 158. Ľudia, ktorí v zásielkach nenájdu to, čo si objednali, sa môžu obrátiť aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI). Ako uviedla pre STVR špecialistka komunikácie Slovenskej pošty Eva Peterová, k dnešnému dňu Slovenská pošta eviduje dve reklamácie. Tie sa týkajú práve zásielok od uvedenej spoločnosti. Spoločnosť tvrdí, že zásielky nezasiela bez objednávky. Napriek tomu sa prípady oklamaných Slovákov a Sloveniek množia, a preto treba byť aj pri preberaní zásielky obozretní.