TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Markíza zúri: Operátori nechcú blokovať pretáčanie reklám, TOTO odkazujú
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Markíza zúri: Operátori nechcú blokovať pretáčanie reklám, TOTO odkazujú

Operátori odmietajú blokovať pretáčanie reklám v archíve. Tento krok im prikázala Markíza, ktorá cieli na zvýšenie príjmov.

Roman Drexler
23. mája 2025
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Televízia Markíza oznámila zákaz pretáčania reklám v archíve s cieľom zvýšiť príjmy z reklamy
  • Väčšina veľkých operátorov však túto zmenu zatiaľ neimplementovala a odložila ju.
  • Niektorí poskytovatelia považujú opatrenie za proti zákaznícke a právne problematické

Na slovenskom televíznom trhu sa opäť stupňuje silné napätie. Dá sa povedať, že to posledné vyvolala Markíza, keď príkázala všetkým operátorom, aby do svojich archívov zabudovali technickú úpravu, ktorá divákom zabráni pretáčať reklamy. Týmto krokom cieli na zvýšenie príjmov z inzercie, keďže pri klasickom sledovaní s časovým posunom (oneskorene) diváci zvyknú reklamy pretáčať. Ako však informuje portál Živé.sk, nič také sa zatiaľ nedeje. Operátori nateraz odmietajú implementáciu takéhoto tvrdého riešenia, pričom niektorí dokonca ponúkajú aj dôvody.

Markíza svoje rozhodnutie zdôvodňuje tým, že ako komerčná televízia financuje výrobu pôvodnej tvorby práve z príjmov z reklamy, a preto je pre ňu dôležité zabezpečiť rovnaké podmienky sledovania ako pri klasickom vysielaní. Zavedením zákazu pretáčania chce znížiť rozdiel medzi živým vysielaním a sledovaním z archívu.

No napriek tomu sa zdá, že väčšina operátorov si dáva s implementáciou načas. Niektorí z nich dokonca zvažujú, že zákaz vôbec nezavedú.

NEWSBYTE
Slováci, POZOR: Populárny liek mizne z lekární, úrady varujú pred možným rizikom

Slováci, POZOR: Populárny liek mizne z lekární, úrady varujú pred možným rizikom

MIMORIADNA správa z USA: Slovensko môže oslavovať, Trump náhle zmenil rozhodnutie o clách voči EÚ

MIMORIADNA správa z USA: Slovensko môže oslavovať, Trump náhle zmenil rozhodnutie o clách voči EÚ

Daňový úrad nemá zľutovanie: Toto vám na hraniciach zabaví a účet za likvidáciu zaplatíte vy

Daňový úrad nemá zľutovanie: Toto vám na hraniciach zabaví a účet za likvidáciu zaplatíte vy

Slováci, POZOR: Populárny liek mizne z lekární, úrady varujú pred možným rizikom
Slováci, POZOR: Populárny liek mizne z lekární, úrady varujú pred možným rizikom
MIMORIADNA správa z USA: Slovensko môže oslavovať, Trump náhle zmenil rozhodnutie o clách voči EÚ
MIMORIADNA správa z USA: Slovensko môže oslavovať, Trump náhle zmenil rozhodnutie o clách voči EÚ
Daňový úrad nemá zľutovanie: Toto vám na hraniciach zabaví a účet za likvidáciu zaplatíte vy
Daňový úrad nemá zľutovanie: Toto vám na hraniciach zabaví a účet za likvidáciu zaplatíte vy
TV, pozeranie, sledovanie, televízia, poplatok
Ilustr. obr. | Zdroj: Depositphotos

Podľa Živé.sk zatiaľ nikto z veľkých poskytovateľov neblokuje pretáčanie reklám. Operátori priznávajú, že sú s požiadavkou oboznámení, no zavedenie obmedzenia odkladajú – nielen z technických príčin, ale aj z hľadiska právnych a zmluvných otázok.

Dokonca aj Lepšia TV, ktorá pôvodne ako jediná blokovanie reklám potvrdila, napokon túto funkciu z archívu opäť odstránila. Dôvodom bola silná reakcia zo strany trhu, respektíve negatívny ohlas od divákov, ako aj nedostatok možností, ako by si zákazníci mohli zaplatiť za sledovanie obsahu bez inzercie.

Operátori sa vyjadrili, vo väčšine sa zhodujú

K situácii poskytli oficiálne vyjadrenia viacerí operátori. Telekom uviedol, že pripravuje implementáciu technického riešenia v súlade so zmluvnými podmienkami, no zatiaľ ho nespustil a zákazníkov plánuje o všetkom vopred informovať. Podobne sa vyjadril aj Orange, ktorý plánuje zriadiť aj špeciálnu stránku s detailmi k zmene, ale samotné obmedzenie zatiaľ nezaviedol.

Operátor DSi Data bol podľa vlastných slov pripravený začať blokovanie reklám, no na poslednú chvíľu sa dozvedel nové skutočnosti, ktoré podľa neho spochybňujú plošné zavedenie tohto opatrenia. Preto celý zámer odložil a chce sa v tejto veci opätovne poradiť s Markízou.

Rovnaký postoj zaujal aj poskytovateľ SledovanieTV, ktorý priznal technickú pripravenosť, ale vzhľadom na neistý vývoj situácie na trhu sa rozhodol s obmedzením počkať. Podobne aj O2 potvrdilo, že zákaz zatiaľ nezaviedlo, no plánuje ho otestovať a v prípade implementácie o tom zákazníkov dopredu informovať.

Neprehliadnite

blesková správa, TV, stanice
Slováci získajú 3 kódované TV stanice ÚPLNE zadarmo. TAKTO sa k nim dostanete
Operátor, TV, aktuálne
Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)
peniaz, peniaze, euro, bankovky, DPH
KONČÍ „nezrušiteľná“ daň: Veľká časť Slovákov ju už nebude platiť (čo sa deje)
Vysielač
Ilustr. obr. | Zdroj: Depositphotos

Napokon sú tu operátori ako UPC, Antik a Digi Slovakia, ktorí taktiež neobmedzili pretáčanie reklám, pričom nezverejnili žiadne konkrétne plány na jeho zavedenie.

4ka má najtvrdší postoj

Najtvrdšie stanovisko zaujala 4ka, ktorá jednoznačne odmieta implementovať obmedzenie bez presnej zmluvnej opory a právneho rámca. Operátor upozorňuje, že Markíza nedokáže zabezpečiť jednotnú implementáciu technických úprav naprieč všetkými poskytovateľmi, čo by mohlo spôsobiť nerovnomerné podmienky na trhu.

Z pohľadu 4ky ide o opatrenie, ktoré poškodzuje zákazníkov tým, že im berie možnosť pretáčania reklám, čo znižuje kvalitu ich zážitku zo sledovania televízie. Zároveň hrozí, že nespokojnosť divákov povedie k ich odchodu k streamovacím platformám. Navyše, podľa 4ky by všetky náklady na implementáciu technického riešenia mala znášať firma Swan, ktorá za značkou 4ka stojí.

Pôvodne sme vás o zámere Markízy blokovať pretáčanie reklám v archíve informovali v samostatnom článku, ktorý nájdete na tomto odkaze.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta MIMORIADNE: Veľká časť Slovákov z ničoho nič príde o peniaze. Štát nastavil PRÍSNE pravidlo, vie o ňom málokto
Ďalší článok aktuálne, lietadlo, sedadlá, sedenie, cestovanie Letenky za 1 €? V lietadlách sa objavia „stojace“ sedačky. Aerolinky ich nasadia už budúci rok, TAKTO budú fungovať

Najčítanejšie

Peniaze, ceny, štát, zdražovanie, príspevok, povinnosti, úspory, ušetriť, štipendium
ROZHODNUTÉ: Štát VEĽKEJ skupine ľudí pošle skoro 200 € priamo na účet (ako ich získať)
5. júla 2025
Mimoriadne, plyn
SPP bije na poplach: EÚ ničí to, čo máme. Hrozí OBROVSKÁ kríza, ktorá nás môže položiť na kolená
6. júla 2025
minca, euro, peniaze
Nemáte ju doma? Táto jedna minca vám zaplatí luxusnú dovolenku a ešte vám aj ostane!
5. júla 2025
útok, hacker, aktuálne, hackeri
POZOR: Na Slovákov spustili útok. Nechcú vás obrať o peniaze, cieľ je oveľa horší
5. júla 2025

Najnovšie články

  • Slováci, POZOR: Skontrolujte si svoje lekárničky. Z trhu sťahujú ZNÁMY liek
  • MIMORIADNE: EÚ od Trumpa list o navýšení ciel neobdrží. Slovensko má VEĽKÚ nádej
  • Daňový úrad je NEKOMPROMISNÝ: Toto vám bez mihnutia oka vezme a ešte za to zaplatíte
  • Odborníci varujú: Čoraz viac mladých Slovákov je zaľúbených do AI
  • AKTUÁLNE: Daňový úrad spustil ÚTOK. Jednu skupina ľudí čakajú krížové kontroly a pokuty

Bude sa vám páčiť

Fico, peniaze, Slovensko

Štát TVRDO rozhodol: Verdikt o peniazoch okamžite pohneval veľkú časť Slovákov (čo sa deje)

26. júna 2025
lieky, liek

Odborníci varujú: Ak užívate TIETO lieky, vyhýbajte sa slnku! Hrozia komplikácie

25. júna 2025
TV Markíza

ZÁKAZ pretáčania reklám aktivoval ĎALŠÍ operátor: Neplatí to pre každého klienta (+ výnimky)

22. júna 2025
EÚ, 6G

20 filmov za 1 SEKUNDU: 6G sieť bude 9 000x rýchlejšia ako 5G. Vieme, kedy príde

20. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?