TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Pošta spraví radikálny krok: Chystá sa zlepšiť služby, konkurencia je príliš silná
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Pošta spraví radikálny krok: Chystá sa zlepšiť služby, konkurencia je príliš silná

Hoci listov posielame o dve tretiny menej, naša pošta sa nevzdáva a modernizuje služby.

11. apríla 2025 15:43
Lukáš Zachar
11. apríla 2025
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Počet listov na Slovensku klesol za dvadsať rokov o dve tretiny.
  • Poštári denne roznesú pol milióna zásielok, reklamácie sú však minimálne.
  • Riešením nepríjemných „žltých lístkov“ sú SMS notifikácie či mobilná aplikácia.

Počet listových zásielok na Slovensku za posledných dvadsať rokov dramaticky klesol. Kým kedysi posielali ľudia stovky miliónov listov ročne, dnes je to približne o dve tretiny menej. Na vine je predovšetkým rozšírenie emailov a online správ, ktoré sú rýchlejšie a pohodlnejšie. Slovenská pošta napriek tomu zvláda ročne doručiť takmer 150 miliónov listov a balíkov, čo denne predstavuje približne pol milióna zásielok, informoval server TVNoviny.sk.

Pri doručovaní sa spolieha na tisícky poštárov, ktorí sú denne v teréne pešo, na bicykloch alebo vo vozidlách. Jeden poštár priemerne zvládne rozniesť aj 200 zásielok a denne urobí tisíce krokov. Často musia čeliť nepriaznivému počasiu, strmým uliciam a dokonca agresívnym psom, ktoré napadnú niektorého z poštárov takmer každý týždeň.

Reklamácie sú len zlomkom doručeného množstva

Podľa údajov Slovenskej pošty je miera reklamácií či sťažností na doručenie mimoriadne nízka. Poštári, aj napriek rôznym prekážkam, údajne vykazujú len minimálnu chybovosť. Malá časť reklamácií je navyše uznaná ako oprávnená, čo sa má pohybovať na úrovni len stotín percenta. V porovnaní s objemom spracovaných zásielok je to zanedbateľný podiel.

Neprehliadite

AKTUÁLNE: Pošta upozorňuje, že nemôže garantovať dodanie zásielok načas
Gmail
Pozor, Gmail má výpadok. Problémy s prihlásením sa týkajú aj Európy
Aktuálna správa
Seniori, POZOR: Slovenské dôchodky čaká ZÁSADNÁ zmena (platné od novembra 2025)

Čo s nechcenými „žltými lístkami“?

Jednou z najčastejších výhrad od zákazníkov bývajú žlté lístky, teda oznamy o uložení listových zásielok či balíkov na pošte. Ľudia sa sťažujú, že výzvu o doporučenej zásielke dostanú aj vtedy, keď celý deň strávili doma. Pošta tvrdí, že takéto prípady sa snaží riešiť neustálymi kontrolami a auditmi, ale i zavádzaním nových technológií.

Pokiaľ chce klient minimalizovať riziko papierového oznamu, môže si nastaviť SMS notifikácie alebo si stiahnuť mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty. Tá umožňuje manažovať doručenie balíkov či listov, dokonca požiadať aj o opakované doručenie bez nutnosti chodenia na pobočku. Postupne by malo tiež rásť využitie platby kartou priamo u doručovateľa.

Budú dlhšie otváracie hodiny?

Mnohí zákazníci kritizujú otváracie hodiny pobočiek, ktoré sú často prístupné len v čase, keď sú ľudia v práci. Slovenská pošta pripúšťa, že sa musí lepšie prispôsobiť zákazníkom a ponúknuť im pružnejšie možnosti návštevy. Niektoré pobočky by tak mohli byť otvorené aj cez víkendy alebo do neskorších hodín.

Zástupcovia pošty ubezpečujú, že pracujú na moderných riešeniach, ktoré prinesú rýchlejší a efektívnejší servis pre zákazníkov. Pravidelné inovácie pomáhajú držať krok s digitálnou dobou a zvyšovať dôveru verejnosti.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Polícia, pokuta Policajt na rovinu: TAKTO si vyberám, koho zastavím. Ak ste zle oblečení, máte smolu
Ďalší článok Bluetooth 6.0 Práve predstavili BRUTÁLNU funkciu. Bluetooth v smartfóne bude mať dosah až 10 kilometrov

Najčítanejšie

Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
EÚ dáva slovenským vodičom TVRDÚ ranu: Máte takéto auto? Máme VEĽMI zlé správy
5. novembra 2025
EÚ, zákaz vjazdu
EÚ schválila drastickú zmenu: Rozhodnutie, ktoré padlo, takmer nikto nečakal
5. novembra 2025
Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta
POZOR: Štát začne Slovákom posielať mimoriadne dôležité listy. Týka sa to úplne všetkých!
6. novembra 2025
Podvod, peniaze, banka
AKTUÁLNE: Potvrdili HROMADNÝ útok. Ľuďom radia, nech sa pripravia na najhoršie. Cieľom sú aj Slováci
4. novembra 2025

Najnovšie články

  • Štát spravil ZMENY: K dôchodkom sa dostanete inak (platné od 2026)
  • AKTUÁLNE: Mimoriadne obľúbený e-shop je v OBROSKÝCH problémoch. Hrozí mu koniec aj sankcie
  • Štát plánuje novú emisiu dlhopisov: TOTO je predpokladaný dátum nového predaja
  • AKTUÁLNE: Legendárna slovenská firma je na pokraji krachu. Ľudia môžu čakať výpovede
  • Vodiči, POZOR: Štát zakáže alkohol aj spolujazdcom. Pokuta je vysoká a tolerancia nulová

Bude sa vám páčiť

Pošta, Slovenská pošta

Slovenská pošta napreduje. Balíček vám donesie robot na kolesách (+ ako to funguje)

5. novembra 2025
Slovenská pošta

MIMORIADNE: Slovenská pošta vykazuje znaky kolapsu. Tak, ako ju poznáme, nemusí prežiť

31. októbra 2025
Vlak, ZSSK, výluka

ZSSK má PARÁDNU novinku: Lístok na vlak kúpite aj na pošte, od januára prídu ešte VÄČŠIE zmeny (čo sa chystá)

28. októbra 2025
Pošta, Slovenská pošta

Slovenská pošta má BRUTÁLNU novinku: Prináša riešenie, ktoré sme si dlho pýtali (čo sa deje)

21. októbra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?