TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Elektromobily sklamali. Na diaľnici majú výrazne nižší výkon, než deklarujú výrobcovia
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Elektromobily sklamali. Na diaľnici majú výrazne nižší výkon, než deklarujú výrobcovia

Nemci vykonali test 25 elektrických áut a iba jednému z nich sa podarilo doraziť do cieľa bez nutnosti dobíjania. EV na diaľnici sklamali.

7. februára 2025 10:58
Lucia Bihuncová
7. februára 2025
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Elektromobily sa vydali na cestu dlhú takmer 600 kilometrov
  • Do cieľa dorazil len jeden bez nutnosti dobíjania
  • Lepšie sa darilo prémiovým značkám oproti tým lacnejším

Elektrická autá by mali postupne nahradiť tie, ktoré majú spaľovacie motory. A hoci sa vývoj elektromobilov posúva míľovými krokmi dopredu, stále nedosahujú také výsledky, aké by očakávali ich vodiči. Potvrdzuje to aj nedávny test, v ktorom elektrické autá sklamali na diaľnici. Len jeden elektromobil dorazil do cieľa bez nutnosti nabíjania počas jazdy.

Ako uvádza motoristický portál Auto Trendy, nemecký klub ADAC vykonal test so zameraním na elektromobily. Tieto autá prešli cestu z Mníchova do Berlína, pričom vonku vládli teploty okolo bodu mrazu. Čo test ukázal? Že sľubované dojazdy sú väčšinou len na papieri a realita je úplne iná.

Elektromobily na diaľnici sklamali

Testu sa zúčastnilo 25 elektrických áut, ktoré museli zvládnuť trasu s dĺžkou 582 kilometrov. Do cieľa dorazil bez nutnosti nabíjania len jeden elektromobil. Test sa vykonával na diaľnici pri maximálnej povolenej rýchlosti 130 km/h. Treba dodať, že elektrické autá nemali ideálne podmienky, pretože vonkajšia teplota sa pohybovala okolo nuly a nechýba ani realistická simulácia prevýšení. Niektoré modely si počínali lepšie a iné horšie.

Neprehliadnite

auto, peniaze, automobilka
Vodiči, POZOR: Črtajú sa veľké zmeny pre STK. Budete platiť viac a častejšie
Na predmestí Paríža nasadili zvukový radar: Striehne na neprimerane hlučné vozidlá
mimoriadne, slovenské elektrárne
Neďaleko Slovenska priviezli 700 ton EXTRÉMNE rádioaktívneho odpadu. Nevedia, kam ho uložiť

Mercedes EQS 450+ víťazom

Spomínanú trasu, ktorá bola dlhá 582 kilometrov, zvládol bez nabíjania len jeden elektromobil – Mercedes EQS 450+. Ide o EV, ktoré má vo svojej triede najväčšiu batériu s kapacitou 118 kWh, čo mu isto dopomohlo. Po príchode do cieľa mu však dochádzala „šťava“ a zostávalo mu len posledných 18 kilometrov dojazdu. Ostatné autá ale dopadli ešte horšie. Trasu nezvládli bez dobíjania a niektoré bolo nutné počas cesty nabíjať viackrát.

Kilometre len na papieri

Test preukázal, že dojazd deklarovaný výrobcom je často len na papieri. Výrobcovia totižto uvádzajú dojazd za ideálnych jazdných podmienok a nemyslia napríklad na to, že počas zimy batéria trpí viac a môže sa znižovať jej kapacita. Ak napríklad nájdete v papieroch vášho elektromobilu, že má dojazd 600 kilometrov, môže to byť realita ale len pri ustálených teplotách, nízkych rýchlostiach a maximálnej rekuperáciu energie. Až 18 z 25 testovaných modelov spotrebovalo o vyše 50 percent viac energie, než uvádzajú oficiálne údaje výrobcov. Najväčší rozdiel bol pri lacných modeloch a dobre neobstála napríklad Toyota BZ4X alebo MG4. Lepšie na tom boli prémiové značky ako Porsche Taycan, ktorého spotreba bola vyššia len o 23 percent, prípadne NIO ET5 so spotrebou vyššou iba o 10 percent.

Test preveril aj rýchlosť nabíjania

V rámci testu bola ďalším kľúčovým faktorom rýchlosť nabíjania. Aj tu jednotlivé modely preukázali značné rozdiely. Porsche Taycan získalo počas 20-minútového nabíjania dojazd až 370 kilometrov. Model Ora 07 sa ocitol na druhej strane spektra a za rovnaký čas dosiahol len 104 kilometrov. Test ADAC ukázal, že elektromobily nie sú na jazdu po diaľnici tou najvhodnejšou voľbou a obzvlášť to platí, ak máte pred sebou dlhú cestu. Najmä elektrické autá z nižšej cenovej kategórie majú čo zlepšovať, pretože zaostávajú za údajmi, ktoré uvádzajú výrobcovia. Ak vlastníte elektromobil a chystáte sa na dlhú cestu, treba rátať s tým, že ho počas jazdy budete musieť dobíjať.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok OpenAI o1, ChatGPT Je čas zabudnúť na Google: ChatGPT prináša zmenu, ktorá vyhľadávaciemu gigantovi zlomí väz
Ďalší článok Apple šokoval fanúšikov značky: Lacný iPhone SE 4 predstaví už o pár dní (+DÁTUM)

Najčítanejšie

Nová dopravná značka
POZOR: Začala platiť nová dopravná značka. Kto ju nepozná, dostane pokutu takmer 150 €!
29. júna 2025
EÚ, Čína, clá
EÚ chce zaviesť DEVASTAČNÚ daň: Slovákov čakajú 200 % ceny
28. júna 2025
EÚ trvá na svojom: Vznikne nová povinnosť, ak ju nesplníte, vezme vám vodičský preukaz
29. júna 2025
Peniaze, euro, bankovky, mince
Nemáte ho náhodou doma? Za TENTO starý telefón si hravo kúpite byt v Bratislave alebo dom v okolí
28. júna 2025

Najnovšie články

  • POZOR: Štát zavedie KĽÚČOVÚ zmenu. Platí už od 1. júla a týka sa mnohých (čo treba vedieť)
  • Verili by ste, že už je to 18 rokov? Tento smartfón zmenil celý svet. A mení ho aj dnes
  • Táto MIMORIADNE obľúbená značka smartfónov to má nahnuté. Vraj posiela dáta do Číny, chcú ju zakázať (čo sa deje)
  • Štát NEKOMPROMISNE zasiahol: Mnoho ľudí zrejme skončí vo väzení, ušetril však MILIÓNY eur
  • Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)

Bude sa vám páčiť

EÚ TVRDO prikazuje: 10 vecí, ktoré musia mať POVINNE všetky autá (platné už teraz)

29. júna 2025
cestná inšpekcia

Vodiči, POZOR: Vznikla cestná inšpekcia, autá bude kontrolovať aj bez pomoci polície

29. júna 2025
vodič, volant, chyby za volantom, autoškoly, vibrácie volantu, mýty

TOTO sú najčastejšie mýty za volantom, ktorým verí väčšina slovenských vodičov!

29. júna 2025
Výstražný trojuholník

Vodiči, POZOR: Výstražný trojuholník končí! EÚ nariadi POVINNÉ použitie tohto zariadenia

27. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?