TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: YouTube zaviedol novinku, ktorá všetkých znechutí. Na TOTO narazíte pri pozeraní videí
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

YouTube zaviedol novinku, ktorá všetkých znechutí. Na TOTO narazíte pri pozeraní videí

YouTube dlhodobo bojuje proti používateľom, ktorí majú blokátory reklám. Teraz zaviedol drsnú praktiku, ktorá má každého odradiť.

31. januára 2025 14:00
Lucia Bihuncová
28. januára 2025
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • YouTube začal niektorým používateľom zobrazovať hodinové nepreskočiteľné reklamy
  • Je to reakcia na používateľov, ktorí používajú blokátory reklám
  • Platforma sa snaží, aby ste si predplatili YouTube Premium a obsah si užili bez reklám

YouTube zarába na reklamách a práve príjmy z tejto oblasti tvoria najväčšiu časť zisku streamovacej platformy. Preto nie je prekvapením, že Google sa rozhodol „vybabrať“ s ľuďmi, ktorí si reklamy blokujú.

Reklamy mnohých používateľov obťažujú, a preto používajú rôzne blokátory. YouTube pritom viackrát upozorňoval, že takéto konanie je v rozpore s podmienkami používania služby. Ak blokátor reklám používate aj vy, môžete natrafiť na nepríjemnú vec.

Hodinové reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť

Zdá sa, že spoločnosti Google, ktorej patrí populárna streamovacia služba YouTube, už pretiekol pohár trpezlivosti, a preto sa rozhodla bojovať proti ľuďom používajúcim blokátory reklám. Platforma nasadila pomerne drsné opatrenie. Ako uvádza server Android Authority, niektorým používateľom YouTube zobrazuje reklamy, ktoré majú hodinu aj viac a nedajú sa preskočiť.

Neprehliadnite

Český Seznam sa púšťa do bitky s Google: Žiada od neho odškodnenie vo výške 342 miliónov eur
Lúčime sa s Google+: Posledný deň neúspešnej sociálnej siete
Užívatelia majú problémy s aplikáciou Huawei Health. Musia si ju nanovo stiahnuť z AppGallery

Google tvrdí, že nepreskočiteľné reklamy nemajú trvať dlhšie ako 15 sekúnd v mobile alebo 60 sekúnd v televízii. Napriek tomu sa s problémom hodinových nepreskočiteľných reklám stretlo pomerne veľké percentom používateľov. Dôvodom však nemusí byť samotný Google, ale práve blokátory reklám.

Spoločnosť objasnila, že niektoré blokátory reklám môžu skresľovať zážitok z prehrávania videa a práve to je dôvod, prečo diváci zažívajú extrémne dlhé reklamy bez možnosti preskočenia. Google tvrdí, že tieto dlhé reklamy nezobrazuje zámerne. Podľa portálu Android Authority môžu niektoré blokátory reklám zamedziť zobrazeniu tlačidla preskočiť a potom nastáva vyššie popísaný problém.

YouTube, Google
Zdroj: Depositphotos

Dlhšie reklamy pre bezplatné účty

YouTube už dávnejšie nasadil stratégiu dlhších reklám pre používateľov, ktorí za služby neplatia. Avšak predtým boli hodinové alebo dlhšie trvajúce reklamy nepredstaviteľné. Podľa viacerých používateľov sociálnej siete Reddit sú hodinové a dlhšie reklamy na vzostupe. YouTube možno chce takýmto spôsobom prinútiť používateľov, aby si zaplatili YouTube Premium, prípadne aby prestali používať blokátory reklám.

Spoločnosť Google portálu Android Authority zaslala k vzniknutej situácii stanovisko. Uvádza, že reklamy sú pre tvorcov obsahu na platforme YouTube životne dôležité, pretože pomáhajú prevádzkovať a rozvíjať ich firmy. To je dôvod, prečo používanie blokátorov reklám porušuje zmluvné podmienky služby YouTube. Google zároveň doplnilo, že spustilo globálne úsilie, aby diváci vyskúšali službu YouTube Premium pre zážitok bez reklám. Prípadne, ak si predplatné nemôžu dovoliť, aby prestali používať blokátory reklám a reklamy na YouTube povolili.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Mimoriadne, plyn Premiér R. Fico: S Ukrajinou sme, čo sa plynu týka, vo vojne. Experti neverili vlastným ušiam
Ďalší článok Aktuálne, Orange Orange KONČÍ s budovaním kľúčovej siete. Čo to znamená pre zákazníkov?

Najčítanejšie

POZOR, automobilka, auto
Vodiči musia spozornieť: Od 1. januára sa mení povinná výbava, toto musí mať každé auto
21. decembra 2025
Mimoriadne príjemné prekvapenie. Diaľničná známka bude platiť 16 mesiacov
21. decembra 2025
žandári, autá
Žandári už hliadkujú: Čo je vašou povinnosťou, ak vás zastavia?
22. decembra 2025
Peniaze, euro bankovky, odvodová úľava, podnikatelia, poistenie
Štát mení percentá z daní: Od januára môžete darovať až 7 percent, časť rodičom
22. decembra 2025

Najnovšie články

  • Žijeme v simulácii? Vymysleli test, ktorý raz a navždy overí jednu z najkontroverznejších teórií o ľudstve
  • Malý, no katastrofálny rozdiel: Najpresnejší zdroj času sa pomýlil. Vypadlo napájanie
  • Kaufland otvoril netradičnú predajňu. Prví zákazníci tu už nakupujú (v čom je iná)
  • Presne vedia, čo počúvate: Spotify rieši obrovský škandál, unikli mu dáta
  • Vodiči, POZOR: Od 1. 1. 2026 platia nové pravidlá. Mnohým sa zbúra sen o lacnom tankovaní

Bude sa vám páčiť

Spotify

Presne vedia, čo počúvate: Spotify rieši obrovský škandál, unikli mu dáta

23. decembra 2025
Aplikácia Waze

Waze získa brutálnu novinku. Vodiči vôbec nevedia, že im toto chýbalo

22. decembra 2025
pozor, hacker, podvod, únik, údaje

Potvrdili extrémne zákerné útoky. Cielia aj na Slovákov a ich peňaženky (ako sa chrániť)

22. decembra 2025
štvrté svetlo na semafore

Výpadok elektriny odstavil semafory: Autonómne autá sa zbláznili, zastavili v strede križovatky

22. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?