TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce

Talianska legenda v koncerne Stellantis zaznamenala takmer polovičný prepad predajov. Nový šéf musí upraviť marketing a cenovú politiku, aby Maserati nestratilo svoju povesť.

6. januára 2025 12:44
Lukáš Zachar
6. januára 2025
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Maserati za prvých deväť mesiacov predalo len 11 800 vozidiel oproti minuloročným 20 400 kusom
  • Doterajší šéf Davide Grasso skončil vo funkcii, nahradil ho Santo Ficili z Alfy Romeo
  • Koncern Stellantis viní najmä chabý marketing a nevhodné cenové nastavenie, nie samotnú kvalitu produktov

Maserati, patriace do portfólia koncernu Stellantis, sa ocitlo v náročnej situácii. Kým vlani zvládlo predať vyše dvadsaťtisíc vozidiel, tento rok ich za to isté obdobie predalo len takmer o polovicu menej. Takýto prudký prepad predajov vyústil do okamžitej zmeny na najvyššej priečke – doterajší šéf automobilky Davide Grasso skončil a na jeho miesto nastúpil Santo Ficili, zároveň pôsobiaci aj ako riaditeľ Alfy Romeo. Spojenie dvoch talianskych značiek by mohlo priniesť synergie, no zároveň sa objavujú obavy, aby sa Maserati neprehlušilo vo vlastnom koncerne.

Šéf skupiny Stellantis, Carlos Tavares, otvorene priznáva, že jadrom problému nie je samotný produkt, ale skôr spôsob jeho propagácie a vysoké ceny. Maserati sa snažilo priblížiť k Ferrari, no zdá sa, že týmto krokom odradilo aj časť solventnej klientely. Odhodlanie zmeniť marketing aj cenovú politiku je preto kľúčové, ak sa značka chce dostať späť do čiernych čísel.

Maserati
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Chyba v marketingu, nie vo vývoji

Vedenie Stellantisu zdôrazňuje, že vozidlá Maserati majú svoje kvality – ponúkajú športové emócie, luxusný interiér a taliansku eleganciu. Problém je, že verejnosť ich často vníma len ako ďalšiu drahú alternatívu bez jasnej identity. Podľa Tavaresa by sa značka mala viac sústrediť na odkomunikovanie moderných technológií a prvkov, ktoré zlepšujú celkovú kvalitu života majiteľa auta. Kým napríklad Porsche stavia na výrazný výkon a prémiovú nemeckú spoľahlivosť, Maserati má šancu odlíšiť sa emóciami, dizajnom a bohatou históriou.

Neprehliadnite

Čína, EÚ
Doma sa im nedarí, tak chcú expandovať: Zatienia čínske automobilky európskych výrobcov?
automobilka leasing
Známa automobilka šokuje: Ak nezaplatíte leasing, vypne vám auto
Elektromobil, elektromobily
Umlčí všetkých kritikov: Známa automobilka rieši odvekú slabú stránku elektromobilov!

Ani to však nevyrieši fakt, že ekonomická situácia v Európe i vo svete je neistá. Konkurenčný tlak v segmente luxusných a športových automobilov navyše silnie, a to nielen z Európy či Severnej Ameriky, ale aj od čínskych výrobcov, ktorí expandujú do prémiovej triedy.

Bude mať nový šéf dosť priestoru?

Santo Ficili, ktorý preberá zodpovednosť za Maserati, musí nájsť spôsob, ako upraviť cenové nastavenie značky a zároveň zachovať jej vzácnosť. Zvažuje sa väčšie prepojenie s Alfou Romeo, čo by mohlo znížiť výrobné náklady, no prítomnosť dvoch talianskych značiek pod jednou strechou môže priniesť aj vnútornú konkurenciu. Ďalšou výzvou bude elektrifikácia modelov – v čase, keď Európa tlačí na znižovanie emisií, bude Maserati musieť prísť s vlastnými elektromobilmi alebo plug-in hybridmi, ktoré nebudú príliš znevýhodnené oproti ponukám od Porsche či Audi.

Prečítajte si aj

Audi zbrojí: Elektrické SUV e-tron quattro bude mať namiesto zrkadiel kamery
iPhone už nebude zaostávať. Apple začína šíriť funkciu, na ktorú používatelia čakali celé roky
ZOZNAM: Xiaomi a Redmi smartfóny, ktoré dostanú aktualizáciu na MIUI 11!
Huawei v Šanghaji stavia novú továreň, plánuje v nej vyrábať vlastné čipsety
Assassins’s Creed Mirage je čoskoro tu. Toto sú oficiálne systémové požiadavky pre PC! (PREHĽAD)

Tavares tiež pripomenul, že Maserati minulý rok vykázalo solídne zisky, kým čínski predajcovia nezačali vyžadovať zľavy. Prejavená neochota platiť vysoké čiastky za talianske vozidlá tak znamenala další pád predajov. Pokusy presmerovať sa na iné trhy neboli zatiaľ úspešné, a preto je potrebné zmeniť stratégiu.

Vyhliadky značky

Otázkou zostáva, či sa Maserati dokáže vrátiť k pôvodnej sláve ako exkluzívna športovo-luxusná značka. Konkurenčný boj je silný a zákazníci majú na výber množstvo lákadiel od Mercedesu cez BMW až po japonských konkurentov, nehovoriac o „domácom“ rivalovi Ferrari. Na druhej strane, Maserati stále môže staviť na kombináciu talianskeho dizajnu, remeselného spracovania a športovej DNA. Kľúč bude v účinnejšom marketingu, pružnejšej cenovej politike a inovatívnych technológiách, ktoré prilákajú aj mladšiu generáciu kupcov.

Nie je to prvý raz, čo Maserati čelí ťažkým časom. Značka prežila viacero finančných kríz, zmeny majiteľov i premeny automobilového trhu. Ak sa ukáže, že kroky nového vedenia prinesú želané ovocie, môže sa z talianskeho tátoša opäť stať horúci hráč v segmente luxusných vozidiel.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Pozor, WhatsApp POZOR: Takto môže hacker ovládnuť váš účet na WhatsAppe. Slováci už naleteli (4 spôsoby)
Ďalší článok daň, peniaze, peňaženka, Slovensko, dôchodky, tržby Lacnejšie potraviny nepomáhajú: Až polovica Slovákov sa pripravuje na najhoršie

Najčítanejšie

aktuálne
Keď sa chce, tak to ide. Tento deň bude opäť dňom pracovného pokoja
3. decembra 2025
Peniaze, ceny, štát, zdražovanie, príspevok, povinnosti, úspory, ušetriť, štipendium, inflácia, DPH, bankrot, konsolidácia, preplatok, príplatky, príjem, riziko chudoby, rozpočet
Kto nepracoval, nedostane dôchodok. Štát však zabudol na dôležitú medzeru v zákone
2. decembra 2025
Aktuálne, Slovensko, štát
Štát spustí masívne kontroly. Na zamestnancov nasadí kamery, bude ich sledovať
4. decembra 2025
Telekom, Práve sa stalo
Telekom má ďalšiu geniálnu novinku. Tisícom zákazníkom náramne uľahčí život
3. decembra 2025

Najnovšie články

  • Vláda si opäť požičia od občanov. Rezort financií pripravuje novú emisiu dlhopisov
  • MIMORIADNE: Hromadný útok na Slovákov pred Vianocami. Prví ľudia už prišli o peniaze
  • Za kataster zaplatíme minimálne 6 €. Podľa odborníkov to môže zvýšiť riziko podvodov
  • Finančná správa oznámila tvrdé kontroly. Ľudí čaká nepríjemná návšteva aj pokuty
  • Slovensko mení 60 rokov starý zákonník. Dotkne sa veľkej časti Slovákov

Bude sa vám páčiť

Elektromobil, elektromobily

Elektromobily strácajú pôdu pod nohami. Začnú podporovať spaľováky

4. decembra 2025

Od roku 2026 hrozí nová kríza. Európske automobilky nebudú mať dosť čipov, prísť môžu o miliardy

25. novembra 2025
peniaz, peniaze, euro, bankovky, DPH, konsolidácia

Prepúšťanie, zdražovanie a neistota: Ďalšia kríza klope na dvere, zatiaľ sa jej bránime

21. novembra 2025
Mercedes-AMG

Zákaz je nemilosrdný: Mercedes musí ukončiť výrobu niekoľkých obľúbených modelov (zoznam)

20. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?