TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce

Talianska legenda v koncerne Stellantis zaznamenala takmer polovičný prepad predajov. Nový šéf musí upraviť marketing a cenovú politiku, aby Maserati nestratilo svoju povesť.

6. januára 2025 12:44
Lukáš Zachar
6. januára 2025
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Maserati za prvých deväť mesiacov predalo len 11 800 vozidiel oproti minuloročným 20 400 kusom
  • Doterajší šéf Davide Grasso skončil vo funkcii, nahradil ho Santo Ficili z Alfy Romeo
  • Koncern Stellantis viní najmä chabý marketing a nevhodné cenové nastavenie, nie samotnú kvalitu produktov

Maserati, patriace do portfólia koncernu Stellantis, sa ocitlo v náročnej situácii. Kým vlani zvládlo predať vyše dvadsaťtisíc vozidiel, tento rok ich za to isté obdobie predalo len takmer o polovicu menej. Takýto prudký prepad predajov vyústil do okamžitej zmeny na najvyššej priečke – doterajší šéf automobilky Davide Grasso skončil a na jeho miesto nastúpil Santo Ficili, zároveň pôsobiaci aj ako riaditeľ Alfy Romeo. Spojenie dvoch talianskych značiek by mohlo priniesť synergie, no zároveň sa objavujú obavy, aby sa Maserati neprehlušilo vo vlastnom koncerne.

Šéf skupiny Stellantis, Carlos Tavares, otvorene priznáva, že jadrom problému nie je samotný produkt, ale skôr spôsob jeho propagácie a vysoké ceny. Maserati sa snažilo priblížiť k Ferrari, no zdá sa, že týmto krokom odradilo aj časť solventnej klientely. Odhodlanie zmeniť marketing aj cenovú politiku je preto kľúčové, ak sa značka chce dostať späť do čiernych čísel.

Maserati
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Chyba v marketingu, nie vo vývoji

Vedenie Stellantisu zdôrazňuje, že vozidlá Maserati majú svoje kvality – ponúkajú športové emócie, luxusný interiér a taliansku eleganciu. Problém je, že verejnosť ich často vníma len ako ďalšiu drahú alternatívu bez jasnej identity. Podľa Tavaresa by sa značka mala viac sústrediť na odkomunikovanie moderných technológií a prvkov, ktoré zlepšujú celkovú kvalitu života majiteľa auta. Kým napríklad Porsche stavia na výrazný výkon a prémiovú nemeckú spoľahlivosť, Maserati má šancu odlíšiť sa emóciami, dizajnom a bohatou históriou.

Neprehliadnite

futuristické mesto
Toyota chce testovať mobilitu. Už začala s výstavbou futuristického mesta
Polestar
Na Slovensko príde nová automobilka. Toto nám prinesie!
elektromobily, elektromobily, spaľovák, spaľováky
Spaľováky sa môžu báť. Elektromobily dokážu za 5 minút „natankovať“ až 400 km

Ani to však nevyrieši fakt, že ekonomická situácia v Európe i vo svete je neistá. Konkurenčný tlak v segmente luxusných a športových automobilov navyše silnie, a to nielen z Európy či Severnej Ameriky, ale aj od čínskych výrobcov, ktorí expandujú do prémiovej triedy.

Bude mať nový šéf dosť priestoru?

Santo Ficili, ktorý preberá zodpovednosť za Maserati, musí nájsť spôsob, ako upraviť cenové nastavenie značky a zároveň zachovať jej vzácnosť. Zvažuje sa väčšie prepojenie s Alfou Romeo, čo by mohlo znížiť výrobné náklady, no prítomnosť dvoch talianskych značiek pod jednou strechou môže priniesť aj vnútornú konkurenciu. Ďalšou výzvou bude elektrifikácia modelov – v čase, keď Európa tlačí na znižovanie emisií, bude Maserati musieť prísť s vlastnými elektromobilmi alebo plug-in hybridmi, ktoré nebudú príliš znevýhodnené oproti ponukám od Porsche či Audi.

Prečítajte si aj

Aktuálne, Slovensko, štát
POZOR: Štát mení dôležité pravidlo. Ovplyvní to tisíce ľudí
Telekom má fantastickú správu: Ak máš Magio TV alebo DIGI, toto ťa poteší!
KaiOS oslavuje: Poháňa 100 miliónov telefónov, medzi nimi aj novú Nokia 3310
Unikajú špecifikácie Galaxy Tab S7: Čo ponúkne prichádzajúci tablet od Samsungu?
Budúcnosť už dnes? Vedci vo Washingtone vytvorili prvý funkčný telefón bez batérie!

Tavares tiež pripomenul, že Maserati minulý rok vykázalo solídne zisky, kým čínski predajcovia nezačali vyžadovať zľavy. Prejavená neochota platiť vysoké čiastky za talianske vozidlá tak znamenala další pád predajov. Pokusy presmerovať sa na iné trhy neboli zatiaľ úspešné, a preto je potrebné zmeniť stratégiu.

Vyhliadky značky

Otázkou zostáva, či sa Maserati dokáže vrátiť k pôvodnej sláve ako exkluzívna športovo-luxusná značka. Konkurenčný boj je silný a zákazníci majú na výber množstvo lákadiel od Mercedesu cez BMW až po japonských konkurentov, nehovoriac o „domácom“ rivalovi Ferrari. Na druhej strane, Maserati stále môže staviť na kombináciu talianskeho dizajnu, remeselného spracovania a športovej DNA. Kľúč bude v účinnejšom marketingu, pružnejšej cenovej politike a inovatívnych technológiách, ktoré prilákajú aj mladšiu generáciu kupcov.

Nie je to prvý raz, čo Maserati čelí ťažkým časom. Značka prežila viacero finančných kríz, zmeny majiteľov i premeny automobilového trhu. Ak sa ukáže, že kroky nového vedenia prinesú želané ovocie, môže sa z talianskeho tátoša opäť stať horúci hráč v segmente luxusných vozidiel.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Pozor, WhatsApp POZOR: Takto môže hacker ovládnuť váš účet na WhatsAppe. Slováci už naleteli (4 spôsoby)
Ďalší článok daň, peniaze, peňaženka, Slovensko, dôchodky, tržby Lacnejšie potraviny nepomáhajú: Až polovica Slovákov sa pripravuje na najhoršie

Najčítanejšie

Mimoriadne, Slovensko
Slovensku hrozí ČIERNY scenár: Spustili plány na HROMADNÝ odchod z krajiny (čo čakať)
11. septembra 2025
Aktuálna správa
Prepustia 21-TISÍC zamestnancov: Situácia je neúnosná, firma nemá na výber
12. septembra 2025
Peniaze, príspevok
Na účet „cinkne“ vyše 600 €: Štát STÁTISÍCOM vyplatí štedrý príspevok (+ presné termíny)
12. septembra 2025
Kik, Trnava
Lacný reťazec, v ktorom Slováci nechávajú milióny eur ročne, chce zatvárať prevádzky
11. septembra 2025

Najnovšie články

  • MIMORIADNE: Urýchlene si skontrolujte chladničky. Odhalili nebezpečný výrobok plný olova (+ foto)
  • EÚ čaká nevídaná ZMENA: Takúto otočku nečakal skoro nikto (čo sa deje)
  • POZOR: Slováci sa MUSIA pripraviť na vyššie faktúry. Odložte si o 150 € viac, mnohí to nemusia zvládnuť
  • Nič dobré nečakajte: Odborníci sú ZHROZENÍ z toho, čo čaká Slovensko (čo sa môže stať)
  • POZOR: Štát naplánoval KRUTÉ pravidlá. Kto ich nesplní, môže čakať okamžitú pokutu

Bude sa vám páčiť

EÚ, zákaz vjazdu

EÚ čaká nevídaná ZMENA: Takúto otočku nečakal skoro nikto (čo sa deje)

13. septembra 2025
Aktuálna správa

AKTUÁLNE: Potvrdili drsný útok na slovenskú automobilku. Ukradli interné dáta, zamestnanci sú stále doma

11. septembra 2025
Mimoriadne, automobilky, EÚ

EÚ dostala, čo chcela: Automobilky sa menia na nepoznanie, prispôsobiť sa musia aj Slováci (čo sa deje)

9. septembra 2025
bezdrôtové nabíjanie

Nabíjanie elektromobilov nikdy nebolo také jednoduché. Porsche predstavilo špičkovú nabíjaciu dosku

7. septembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?