TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce

Talianska legenda v koncerne Stellantis zaznamenala takmer polovičný prepad predajov. Nový šéf musí upraviť marketing a cenovú politiku, aby Maserati nestratilo svoju povesť.

6. januára 2025 12:44
Lukáš Zachar
6. januára 2025
Zdieľať
4 min
POZOR, automobilka, auto
Zdroj: Getty Images Signature/úprava redakcie
Zdieľať
V skratke
  • Maserati za prvých deväť mesiacov predalo len 11 800 vozidiel oproti minuloročným 20 400 kusom
  • Doterajší šéf Davide Grasso skončil vo funkcii, nahradil ho Santo Ficili z Alfy Romeo
  • Koncern Stellantis viní najmä chabý marketing a nevhodné cenové nastavenie, nie samotnú kvalitu produktov

Maserati, patriace do portfólia koncernu Stellantis, sa ocitlo v náročnej situácii. Kým vlani zvládlo predať vyše dvadsaťtisíc vozidiel, tento rok ich za to isté obdobie predalo len takmer o polovicu menej. Takýto prudký prepad predajov vyústil do okamžitej zmeny na najvyššej priečke – doterajší šéf automobilky Davide Grasso skončil a na jeho miesto nastúpil Santo Ficili, zároveň pôsobiaci aj ako riaditeľ Alfy Romeo. Spojenie dvoch talianskych značiek by mohlo priniesť synergie, no zároveň sa objavujú obavy, aby sa Maserati neprehlušilo vo vlastnom koncerne.

Šéf skupiny Stellantis, Carlos Tavares, otvorene priznáva, že jadrom problému nie je samotný produkt, ale skôr spôsob jeho propagácie a vysoké ceny. Maserati sa snažilo priblížiť k Ferrari, no zdá sa, že týmto krokom odradilo aj časť solventnej klientely. Odhodlanie zmeniť marketing aj cenovú politiku je preto kľúčové, ak sa značka chce dostať späť do čiernych čísel.

Maserati
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Chyba v marketingu, nie vo vývoji

Vedenie Stellantisu zdôrazňuje, že vozidlá Maserati majú svoje kvality – ponúkajú športové emócie, luxusný interiér a taliansku eleganciu. Problém je, že verejnosť ich často vníma len ako ďalšiu drahú alternatívu bez jasnej identity. Podľa Tavaresa by sa značka mala viac sústrediť na odkomunikovanie moderných technológií a prvkov, ktoré zlepšujú celkovú kvalitu života majiteľa auta. Kým napríklad Porsche stavia na výrazný výkon a prémiovú nemeckú spoľahlivosť, Maserati má šancu odlíšiť sa emóciami, dizajnom a bohatou históriou.

Neprehliadnite

MIMORIADNE: O prácu môže prísť až 110-tisíc ľudí. Veľká automobilka chystá čistku, pôsobí aj na Slovensku!
POZOR, automobilka, auto
Kľúčovú nemeckú automobilku sužuje VÁŽNA KRÍZA. Zastúpenie má aj na Slovensku
Auto, peniaze, navigácia
Obľúbená automobilka Slovákov v CHAOSE: Situácia je čoraz HORŠIA. Zamestnanci majú dosť, volia tvrdé protesty!

Ani to však nevyrieši fakt, že ekonomická situácia v Európe i vo svete je neistá. Konkurenčný tlak v segmente luxusných a športových automobilov navyše silnie, a to nielen z Európy či Severnej Ameriky, ale aj od čínskych výrobcov, ktorí expandujú do prémiovej triedy.

Bude mať nový šéf dosť priestoru?

Santo Ficili, ktorý preberá zodpovednosť za Maserati, musí nájsť spôsob, ako upraviť cenové nastavenie značky a zároveň zachovať jej vzácnosť. Zvažuje sa väčšie prepojenie s Alfou Romeo, čo by mohlo znížiť výrobné náklady, no prítomnosť dvoch talianskych značiek pod jednou strechou môže priniesť aj vnútornú konkurenciu. Ďalšou výzvou bude elektrifikácia modelov – v čase, keď Európa tlačí na znižovanie emisií, bude Maserati musieť prísť s vlastnými elektromobilmi alebo plug-in hybridmi, ktoré nebudú príliš znevýhodnené oproti ponukám od Porsche či Audi.

Prečítajte si aj

peniaze
AKTUÁLNE: Veľká slovenská banka šokuje. S okamžitou účinnosťou ruší absolútne základnú službu!
Facebook sa strápnil: Pohádal sa s Austráliou a omylom zablokoval aj vlastnú stránku
Je to tu: Next-gen hry si zahráš aj bez PC alebo Xboxu. Streamovať ich môžeš priamo zo Samsung TV
Samsung Galaxy S10 má prísť už v januári 2019. Má pre to veľmi dobrý dôvod!
MIMORIADNE: Huawei chystá predaj Honoru za 13 miliárd eur. Kúpi ho aj čínska vláda

Tavares tiež pripomenul, že Maserati minulý rok vykázalo solídne zisky, kým čínski predajcovia nezačali vyžadovať zľavy. Prejavená neochota platiť vysoké čiastky za talianske vozidlá tak znamenala další pád predajov. Pokusy presmerovať sa na iné trhy neboli zatiaľ úspešné, a preto je potrebné zmeniť stratégiu.

Vyhliadky značky

Otázkou zostáva, či sa Maserati dokáže vrátiť k pôvodnej sláve ako exkluzívna športovo-luxusná značka. Konkurenčný boj je silný a zákazníci majú na výber množstvo lákadiel od Mercedesu cez BMW až po japonských konkurentov, nehovoriac o „domácom“ rivalovi Ferrari. Na druhej strane, Maserati stále môže staviť na kombináciu talianskeho dizajnu, remeselného spracovania a športovej DNA. Kľúč bude v účinnejšom marketingu, pružnejšej cenovej politike a inovatívnych technológiách, ktoré prilákajú aj mladšiu generáciu kupcov.

Nie je to prvý raz, čo Maserati čelí ťažkým časom. Značka prežila viacero finančných kríz, zmeny majiteľov i premeny automobilového trhu. Ak sa ukáže, že kroky nového vedenia prinesú želané ovocie, môže sa z talianskeho tátoša opäť stať horúci hráč v segmente luxusných vozidiel.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Pozor, WhatsApp POZOR: Takto môže hacker ovládnuť váš účet na WhatsAppe. Slováci už naleteli (4 spôsoby)
Ďalší článok daň, peniaze, peňaženka, Slovensko, dôchodky, tržby Lacnejšie potraviny nepomáhajú: Až polovica Slovákov sa pripravuje na najhoršie

Najčítanejšie

peniaze, bankovky, mince, euro
MIMORIADNE: Štát vydal vážne varovanie. Bojí sa, čo sa môže stať. Ľuďom nakázali, nech si vyberú hotovosť
14. novembra 2025
Slovensko, peniaze, konsolidácia, dane, poistenie
Štát bez zľutovania: Prichádza NOVÝ odvod. 130 € mesačne budete platiť povinne (koho sa to týka)
14. novembra 2025
Peniaze, bankovky, euro
POZOR: Tisíce Slovákov čaká studená sprcha. Hrozí im úplná strata dôchodku
15. novembra 2025
Lidl, pojazdné predajne
AKTUÁLNE: Lidl prekvapil konkurenciu. Spúšťa prvé pojazdné predajne. TOTO tu nakúpite a za rovnaké ceny
14. novembra 2025

Najnovšie články

  • AKTUÁLNE: Je to horšie, než sme čakali. Dane na Slovensku dosiahnu historické maximum, EÚ varuje pred katastrofou
  • EÚ len krúti hlavou: Taká ZÚFALÁ situácia aká je Slovensku, tu ešte nebola (čo sa stalo)
  • Dostupnejšie diaľničné známky? Prichádza ZMENA v predaji, na toto sa pripravte
  • POZOR: Slovenská banka obmedzí VŠETKÝCH svojich klientov. Je nutné konať, čím rýchlejšie, tým lepšie
  • POZOR: Štát potvrdil novú taktiku. Hotovosť si pýta priamo na mieste (čo sa deje)

Bude sa vám páčiť

Auto | AKTUÁLNE

Potvrdili MASÍVNE zdražovanie áut. Slovákov v roku 2026 čaká cenový šok (+ sumy)

14. novembra 2025
Mimoriadne

Už sa s tým nič NEDÁ spraviť: Potvrdili HISTORICKÉ prepúšťanie, výpoveď dostane vyše 46-tisíc ľudí

14. novembra 2025
EÚ, zákaz vjazdu

EÚ schválila drastickú zmenu: Rozhodnutie, ktoré padlo, takmer nikto nečakal

5. novembra 2025
Auto | AKTUÁLNE

Automobilky bijú na poplach: Je dosť možné, že zastavíme výrobu a ľudí pošleme domov (čo sa deje)

4. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?