TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce

Talianska legenda v koncerne Stellantis zaznamenala takmer polovičný prepad predajov. Nový šéf musí upraviť marketing a cenovú politiku, aby Maserati nestratilo svoju povesť.

6. januára 2025 12:44
Lukáš Zachar
6. januára 2025
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Maserati za prvých deväť mesiacov predalo len 11 800 vozidiel oproti minuloročným 20 400 kusom
  • Doterajší šéf Davide Grasso skončil vo funkcii, nahradil ho Santo Ficili z Alfy Romeo
  • Koncern Stellantis viní najmä chabý marketing a nevhodné cenové nastavenie, nie samotnú kvalitu produktov

Maserati, patriace do portfólia koncernu Stellantis, sa ocitlo v náročnej situácii. Kým vlani zvládlo predať vyše dvadsaťtisíc vozidiel, tento rok ich za to isté obdobie predalo len takmer o polovicu menej. Takýto prudký prepad predajov vyústil do okamžitej zmeny na najvyššej priečke – doterajší šéf automobilky Davide Grasso skončil a na jeho miesto nastúpil Santo Ficili, zároveň pôsobiaci aj ako riaditeľ Alfy Romeo. Spojenie dvoch talianskych značiek by mohlo priniesť synergie, no zároveň sa objavujú obavy, aby sa Maserati neprehlušilo vo vlastnom koncerne.

Šéf skupiny Stellantis, Carlos Tavares, otvorene priznáva, že jadrom problému nie je samotný produkt, ale skôr spôsob jeho propagácie a vysoké ceny. Maserati sa snažilo priblížiť k Ferrari, no zdá sa, že týmto krokom odradilo aj časť solventnej klientely. Odhodlanie zmeniť marketing aj cenovú politiku je preto kľúčové, ak sa značka chce dostať späť do čiernych čísel.

Maserati
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Chyba v marketingu, nie vo vývoji

Vedenie Stellantisu zdôrazňuje, že vozidlá Maserati majú svoje kvality – ponúkajú športové emócie, luxusný interiér a taliansku eleganciu. Problém je, že verejnosť ich často vníma len ako ďalšiu drahú alternatívu bez jasnej identity. Podľa Tavaresa by sa značka mala viac sústrediť na odkomunikovanie moderných technológií a prvkov, ktoré zlepšujú celkovú kvalitu života majiteľa auta. Kým napríklad Porsche stavia na výrazný výkon a prémiovú nemeckú spoľahlivosť, Maserati má šancu odlíšiť sa emóciami, dizajnom a bohatou históriou.

Neprehliadnite

mimoriadne, hacker, špehovanie, zákon, novela
Potvrdili MASÍVNY útok na kľúčového zamestnávateľa. Tisíce Slovákov nemôžu ísť do práce (čo sa deje)
tesla
Tesla investovala do bitcoinu 1,5 miliardy, cena kryptomeny okamžite vzrástla
peniaze, fond, euro, bankovky, minimálna mzda, penzia, príspevok, dávky, garančné poistenie, fiktívne živnosti
Potvrdili masívne prepúšťanie: Prácu stratilo 52 000 ľudí, Slováci začínajú panikáriť

Ani to však nevyrieši fakt, že ekonomická situácia v Európe i vo svete je neistá. Konkurenčný tlak v segmente luxusných a športových automobilov navyše silnie, a to nielen z Európy či Severnej Ameriky, ale aj od čínskych výrobcov, ktorí expandujú do prémiovej triedy.

Bude mať nový šéf dosť priestoru?

Santo Ficili, ktorý preberá zodpovednosť za Maserati, musí nájsť spôsob, ako upraviť cenové nastavenie značky a zároveň zachovať jej vzácnosť. Zvažuje sa väčšie prepojenie s Alfou Romeo, čo by mohlo znížiť výrobné náklady, no prítomnosť dvoch talianskych značiek pod jednou strechou môže priniesť aj vnútornú konkurenciu. Ďalšou výzvou bude elektrifikácia modelov – v čase, keď Európa tlačí na znižovanie emisií, bude Maserati musieť prísť s vlastnými elektromobilmi alebo plug-in hybridmi, ktoré nebudú príliš znevýhodnené oproti ponukám od Porsche či Audi.

Prečítajte si aj

youtube
Mozilla: YouTube je na Firefoxe a Edge až 5x pomalší! Robí to Google úmyselne?
Hygienici v slovenských obchodoch našli špinu, larvy aj nebezpečnú baktériu
Spoločnosť HTC prišla o generálneho riaditeľa, odchádza po necelom roku vo funkcii
POZOR: Šíri sa falošný WhatsApp, Spotify a Minecraft. Takto zistíte či ich máte tiež
TikTok sa zmení na nepoznanie: Chce ho kúpiť známa AI firma, plánuje kompletnú rekonštrukciu

Tavares tiež pripomenul, že Maserati minulý rok vykázalo solídne zisky, kým čínski predajcovia nezačali vyžadovať zľavy. Prejavená neochota platiť vysoké čiastky za talianske vozidlá tak znamenala další pád predajov. Pokusy presmerovať sa na iné trhy neboli zatiaľ úspešné, a preto je potrebné zmeniť stratégiu.

Vyhliadky značky

Otázkou zostáva, či sa Maserati dokáže vrátiť k pôvodnej sláve ako exkluzívna športovo-luxusná značka. Konkurenčný boj je silný a zákazníci majú na výber množstvo lákadiel od Mercedesu cez BMW až po japonských konkurentov, nehovoriac o „domácom“ rivalovi Ferrari. Na druhej strane, Maserati stále môže staviť na kombináciu talianskeho dizajnu, remeselného spracovania a športovej DNA. Kľúč bude v účinnejšom marketingu, pružnejšej cenovej politike a inovatívnych technológiách, ktoré prilákajú aj mladšiu generáciu kupcov.

Nie je to prvý raz, čo Maserati čelí ťažkým časom. Značka prežila viacero finančných kríz, zmeny majiteľov i premeny automobilového trhu. Ak sa ukáže, že kroky nového vedenia prinesú želané ovocie, môže sa z talianskeho tátoša opäť stať horúci hráč v segmente luxusných vozidiel.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Pozor, WhatsApp POZOR: Takto môže hacker ovládnuť váš účet na WhatsAppe. Slováci už naleteli (4 spôsoby)
Ďalší článok daň, peniaze, peňaženka, Slovensko, dôchodky, tržby Lacnejšie potraviny nepomáhajú: Až polovica Slovákov sa pripravuje na najhoršie

Najčítanejšie

Peniaze, dôchodok, sporenie, penzisti, konsolidácia, plat, dávka v nezamestnanosti, odvody, konsolidácia, inflácia, živnostníkov, príspevok, konsolidačný balík, platy, banky, SZČO, zákon, sviatky, príplatky
Štát rozhodol: Od 1. 1. 2026 platia prísne pravidlá. Veľkú časť Slovákov čakajú mastné účty
26. decembra 2025
diaľnice, mýtny systém
Slovenské diaľnice čaká obrovská zmena, pocíti ju 300-tisíc vodičov
25. decembra 2025
Peniaze, voľno, energopomoc, ETS 2
Bývanie na Slovensku čaká zmena: Kto tento rok zaváhal, v tom budúcom si poriadne priplatí
27. decembra 2025
Smartfón, operátor, operátori, výpadok, mobilné služby, okamžité platby, porovnanie operátorov, ceny
Slovensko čaká nečakané: Štát chce mladým ľuďom natvrdo zakázať sociálne siete
26. decembra 2025

Najnovšie články

  • Štát sa chváli novým bičom na Slovákov. Mnohí prišli o peniaze, iní si zase prilepšia (+ čísla)
  • Máte staršie auto? Zlé správy. EÚ chystá nové pravidlá, povedú k obrovským nákladom
  • Slovenskí vodiči oslavujú: Štát posúva dôležitú hranicu o päť rokov
  • Kľúčový zlom v zdravotníctve: Záchranky, ako ich poznáme, sa zmenia. Pomôže to všetkým
  • O vodičák by dnes prišiel každý tretí Slovák: Toto sú najčastejšie omyly za volantom, postihy sú tvrdé

Bude sa vám páčiť

Volkswagen

Volkswagen zastavil výrobu v Bratislave. Ešte to tak chvíľu ostane, toto je dôvod

26. decembra 2025
Volkswagen, autonómne vozidlo

Zbohom, volant aj pedále: Automobilka, ktorá vyrába aj na Slovensku, šokuje nevídaným autom

26. decembra 2025
Auto, hybrid, elektromobil, peniaze

Prvá automobilka po strate 19,5 miliardy dolárov prehodnocuje elektromobily. Vracia sa ku hybridom

20. decembra 2025
Európska automobilka, európske automobilky, Európska únia

Čo presne čaká spaľováky od roku 2035? EÚ zrušila zákaz, no potvrdila vyššie ceny

19. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?