TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Je to veľmi smutný pohľad: Legendárna automobilka čelí ZÁNIKU. Jej autá už nikto nechce

Talianska legenda v koncerne Stellantis zaznamenala takmer polovičný prepad predajov. Nový šéf musí upraviť marketing a cenovú politiku, aby Maserati nestratilo svoju povesť.

6. januára 2025 12:44
Lukáš Zachar
6. januára 2025
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Maserati za prvých deväť mesiacov predalo len 11 800 vozidiel oproti minuloročným 20 400 kusom
  • Doterajší šéf Davide Grasso skončil vo funkcii, nahradil ho Santo Ficili z Alfy Romeo
  • Koncern Stellantis viní najmä chabý marketing a nevhodné cenové nastavenie, nie samotnú kvalitu produktov

Maserati, patriace do portfólia koncernu Stellantis, sa ocitlo v náročnej situácii. Kým vlani zvládlo predať vyše dvadsaťtisíc vozidiel, tento rok ich za to isté obdobie predalo len takmer o polovicu menej. Takýto prudký prepad predajov vyústil do okamžitej zmeny na najvyššej priečke – doterajší šéf automobilky Davide Grasso skončil a na jeho miesto nastúpil Santo Ficili, zároveň pôsobiaci aj ako riaditeľ Alfy Romeo. Spojenie dvoch talianskych značiek by mohlo priniesť synergie, no zároveň sa objavujú obavy, aby sa Maserati neprehlušilo vo vlastnom koncerne.

Šéf skupiny Stellantis, Carlos Tavares, otvorene priznáva, že jadrom problému nie je samotný produkt, ale skôr spôsob jeho propagácie a vysoké ceny. Maserati sa snažilo priblížiť k Ferrari, no zdá sa, že týmto krokom odradilo aj časť solventnej klientely. Odhodlanie zmeniť marketing aj cenovú politiku je preto kľúčové, ak sa značka chce dostať späť do čiernych čísel.

Maserati
Maserati | Zdroj: Depositphotos

Chyba v marketingu, nie vo vývoji

Vedenie Stellantisu zdôrazňuje, že vozidlá Maserati majú svoje kvality – ponúkajú športové emócie, luxusný interiér a taliansku eleganciu. Problém je, že verejnosť ich často vníma len ako ďalšiu drahú alternatívu bez jasnej identity. Podľa Tavaresa by sa značka mala viac sústrediť na odkomunikovanie moderných technológií a prvkov, ktoré zlepšujú celkovú kvalitu života majiteľa auta. Kým napríklad Porsche stavia na výrazný výkon a prémiovú nemeckú spoľahlivosť, Maserati má šancu odlíšiť sa emóciami, dizajnom a bohatou históriou.

Neprehliadnite

bezdrôtové nabíjanie
Nabíjanie elektromobilov nikdy nebolo také jednoduché. Porsche predstavilo špičkovú nabíjaciu dosku
Cybertruck
Tesla má novinku, ktorou chce od svojich elektromobilov odháňať vandalov. Ako to funguje?
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
MIMORIADNE: Veľká automobilka hasí OBROVSKÝ problém. MILIÓN áut má chybu, ktorá môže spôsobiť nehodu

Ani to však nevyrieši fakt, že ekonomická situácia v Európe i vo svete je neistá. Konkurenčný tlak v segmente luxusných a športových automobilov navyše silnie, a to nielen z Európy či Severnej Ameriky, ale aj od čínskych výrobcov, ktorí expandujú do prémiovej triedy.

Bude mať nový šéf dosť priestoru?

Santo Ficili, ktorý preberá zodpovednosť za Maserati, musí nájsť spôsob, ako upraviť cenové nastavenie značky a zároveň zachovať jej vzácnosť. Zvažuje sa väčšie prepojenie s Alfou Romeo, čo by mohlo znížiť výrobné náklady, no prítomnosť dvoch talianskych značiek pod jednou strechou môže priniesť aj vnútornú konkurenciu. Ďalšou výzvou bude elektrifikácia modelov – v čase, keď Európa tlačí na znižovanie emisií, bude Maserati musieť prísť s vlastnými elektromobilmi alebo plug-in hybridmi, ktoré nebudú príliš znevýhodnené oproti ponukám od Porsche či Audi.

Prečítajte si aj

Aktuálne, Slovensko, štát
Pohár trpezlivosti pretiekol: Štát sa bude zodpovedať, podali naň sťažnosť priamo u EÚ
Reebok predstavil revolučnú obuv do vesmíru, ktorá vyniká extrémne nízkou váhou
EÚ je nešťastná: Nemáme kde nabíjať elektromobily, chýba 2,2 milióna nabíjacích staníc
PUBG Mobile spúšťa novú sezónu: Pribudol laserový zameriavač aj nová zbraň
Prvý liek na rakovinu, o ktorom ešte zrejme budeme počuť

Tavares tiež pripomenul, že Maserati minulý rok vykázalo solídne zisky, kým čínski predajcovia nezačali vyžadovať zľavy. Prejavená neochota platiť vysoké čiastky za talianske vozidlá tak znamenala další pád predajov. Pokusy presmerovať sa na iné trhy neboli zatiaľ úspešné, a preto je potrebné zmeniť stratégiu.

Vyhliadky značky

Otázkou zostáva, či sa Maserati dokáže vrátiť k pôvodnej sláve ako exkluzívna športovo-luxusná značka. Konkurenčný boj je silný a zákazníci majú na výber množstvo lákadiel od Mercedesu cez BMW až po japonských konkurentov, nehovoriac o „domácom“ rivalovi Ferrari. Na druhej strane, Maserati stále môže staviť na kombináciu talianskeho dizajnu, remeselného spracovania a športovej DNA. Kľúč bude v účinnejšom marketingu, pružnejšej cenovej politike a inovatívnych technológiách, ktoré prilákajú aj mladšiu generáciu kupcov.

Nie je to prvý raz, čo Maserati čelí ťažkým časom. Značka prežila viacero finančných kríz, zmeny majiteľov i premeny automobilového trhu. Ak sa ukáže, že kroky nového vedenia prinesú želané ovocie, môže sa z talianskeho tátoša opäť stať horúci hráč v segmente luxusných vozidiel.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Pozor, WhatsApp POZOR: Takto môže hacker ovládnuť váš účet na WhatsAppe. Slováci už naleteli (4 spôsoby)
Ďalší článok daň, peniaze, peňaženka, Slovensko, dôchodky, tržby Lacnejšie potraviny nepomáhajú: Až polovica Slovákov sa pripravuje na najhoršie

Najčítanejšie

žandári, autá
Žandári už hliadkujú: Čo je vašou povinnosťou, ak vás zastavia?
22. decembra 2025
Peniaze, euro bankovky, odvodová úľava, podnikatelia, poistenie
Štát mení percentá z daní: Od januára môžete darovať až 7 percent, časť rodičom
22. decembra 2025
Auto, hybrid, elektromobil, peniaze
Vodiči, POZOR: Od 1. 1. 2026 platia nové pravidlá. Mnohým sa zbúra sen o lacnom tankovaní
23. decembra 2025
Aplikácia Waze
Waze získa brutálnu novinku. Vodiči vôbec nevedia, že im toto chýbalo
22. decembra 2025

Najnovšie články

  • Prišla vám takáto SMS? Ide o zákerný útok, okamžite skončíte s nulou na účte
  • Oznámili koniec: Obľúbené balíkomaty čaká výrazná zmena, v týchto lokalitách ich už nenájdete
  • Veľký výrobca na dne: Postavili sa proti nemu vlastní zamestnanci (čo sa deje)
  • Tieto kruhové objazdy sú postrahmi vodičov. Nevedia, ako po nich jazdiť. Pravidlá sú pritom jednoduché
  • Potvrdili, o koľko peňazí prídu Slováci v roku 2026: O pár dní štartuje ďalšia konsolidácia

Bude sa vám páčiť

Auto, hybrid, elektromobil, peniaze

Prvá automobilka po strate 19,5 miliardy dolárov prehodnocuje elektromobily. Vracia sa ku hybridom

20. decembra 2025
Európska automobilka, európske automobilky, Európska únia

Čo presne čaká spaľováky od roku 2035? EÚ zrušila zákaz, no potvrdila vyššie ceny

19. decembra 2025
Mimoriadne, EÚ

MIMORIADNE: Je rozhodnuté. EÚ spaľováky v roku 2035 nezakáže (nové podmienky)

16. decembra 2025
EÚ, Európa, elektromobil

EÚ radikálne zmení plány pre naše autá. To, čo odklepne, nikto nečakal

13. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?