TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Čínske automobilky zdevastujú konkurenciu. Do roku 2030 si majú podmaniť tretinu celého sveta
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Čínske automobilky zdevastujú konkurenciu. Do roku 2030 si majú podmaniť tretinu celého sveta

Podľa niektorých analytikov si čínske automobilky do konca tejto dekády podmania až tretinu globálneho trhu.

2. júla 2024 11:27
Roman Drexler
2. júla 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Čínske automobilky vraj čaká raketový rast
  • Podmaniť si majú až tretinu globálneho trhu
  • Európa už podniká kroky, aby tomu zabránila

Vplyv čínskych automobiliek má v najbližších rokoch výrazne stúpnuť. Hoci Spojené štáty a po novom aj Európa podnikajú kroky, aby sa tak nestalo, výrobcovia vozidiel z Číny si vraj môžu do roku 2030 podmaniť až tretinu globálneho trhu. Podľa poradenskej spoločnosti Alix Partners si získajú priazeň aj na európskom trhu, a to na úkor ako miestnych, tak aj japonských a kórejských značiek, informuje denník Teraz.sk.

Čínske automobilky majú zavariť konkurencii predovšetkým svojimi elektromobilmi. Ich výrobné náklady na území sú totiž až o tretinu nižšie v porovnaní s Európou. Taktiež stojí za zmienku, že vývojové cykly automobiliek sú tu citeľne kratšie, tentokrát v porovnaní s globálnou konkurenciou.

Elektromobil
Ilustr. obr. | Zdroj: Depositphotos

Rastúci vplyv čínskych výrobcov elektromobilov je v súvislosti s Európou problém najmä pre tunajšie automobilky. Hrozí im totiž, že v kľúčovom rozmachu elektromobility, ktorý nás podľa odborníkov čaká relatívne čoskoro, prídu o veľkú časť potenciálnej klientely, a to práve v prospech hráčov z Číny.

NEWSBYTE
O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?

O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?

Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €

Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €

Budúcnosť elektromobilov: Prichádza prelom, ktorý môže zničiť hodnotu dnešných modelov

Budúcnosť elektromobilov: Prichádza prelom, ktorý môže zničiť hodnotu dnešných modelov

O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?
O2 škrtá službu, ktorú milovali tisíce: Čo si namiesto Tidalu pripravil operátor?
Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €
Revolúcia medzi slúchadlami: Nové Nothing Ear (3) prinášajú technológiu budúcnosti za 180 €
Budúcnosť elektromobilov: Prichádza prelom, ktorý môže zničiť hodnotu dnešných modelov
Budúcnosť elektromobilov: Prichádza prelom, ktorý môže zničiť hodnotu dnešných modelov

EÚ zakročila, zvolila vysoké clá

Samozrejme, Európska únia (EÚ) si túto hrozbu uvedomuje a dokonca už aj podnikla celkom rázne kroky. Približne v polovici júna sme sa dozvedeli, že blok plánuje uvaliť na dovoz čínskych elektromobilov clá vo výške až 38,1 percenta. Tento verdikt vyplynul z dlhšieho antisubvenčného vyšetrovania zastrešovaného Európskou komisiou (EK).

EK sa zrejme nepozdávali ohromné dotácie, ktoré Čína pumpovala do svojej elektromobility, a v dôsledku ktorých sa čínske elektrické vozidlá začali stávať reálnou hrozbou aj pre európskych výrobcov.

Čínske elektromobily EÚ
Ilustr. obr. | Zdroj: ChatGPT

Reakcia čínskej strany na takmer 40-percentné dotácie priveľmi neprekvapila. Tamojšie ministerstvo obchodu prehlásilo, že informácie, ktoré si EK vyžiadala v rámci svojho antisubvenčného vyšetrovania, boli bezprecedentné. Bezprecedentné mali byť ako po obsahovej, tak aj objemovej stránke. EK si vraj vyžiadala informácie ohľadne metód, ktoré producenti využívajú na získavanie surovín potrebných na výrobu batérií. Taktiež si vraj vyžiadala podrobnosti ohľadne výroby materiálov, tvorby cien a rozvoja distribučných kanálov.

Čína hrozí protiopatreniami

Čínske médiá dokonca uviedli, že celé antisubvenčné vyšetrovanie zo strany EK mohlo byť len zásterkou pre špionáž. Ministerstvo obchodu pohrozilo, že ak EÚ neupustí od prísnych ciel, bude musieť podniknúť adekvátne protiopatrenia.

EÚ napokon clá len trošku zmiernila, takže požiadavky čínskej strany ostávajú nenaplnené. Tá už údajne začala s cieleným antidumpingovým vyšetrovaním dovozu bravčového mäsa. Situácia sa však ešte stále môže zmeniť. Nové clá majú platiť od 4. júla.

Dopyt klesá, no vraj len dočasne

Pokiaľ ide o funkčnosť európskych ciel, podľa Fabiana Pionteka, experta z Alix Partners pre automobilové odvetvie, môžu vyššie clá EÚ na čínske automobily krátkodobo spomaliť dovoz a podporiť predajné ceny, no zároveň vraj urýchlia miestnu výrobu čínskych vozidiel a komponentov na území Európy.

Neprehliadnite

Zabudnite na káble: BMW predstavilo bezdrôtovú nabíjačku pre elektromobily!
Apple chce uspieť aj v Číne, do krajiny mal vliať až 275 miliárd dolárov
Loví profíkov: Apple ukradol automobilke Tesla ostrieľaného dizajnéra
Renault si trúfa na Teslu: Prototyp nového elektromobilu otvára ústa!
TÁTO umelá inteligencia dokáže rozpoznávať ľudské emócie. Je dostupná úplne ZADARMO

Čo sa týka elektromobility v Európe ako takej, výrobcovia sa aj vplyvnom politických nátlakov rozhodli aktívne investovať do výroby elektrických vozidiel. V súčasnosti má dopyt po elektrickom pohone klesať, no odborníci z Alix Partners aj napriek tomu očakávajú, že podiel nových elektromobilov na celkovom počet nových vozidiel, pokiaľ ide o európsky trh, sa do roku 2030 zvýši zo súčasných 20 percent na 40 percent.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Peniaze, euro, aktuálne, štát AKTUÁLNE: Priplatia si všetci. Veľký operátor zdražuje základnú službu
Ďalší článok Kaufland Kaufland prekvapuje: Ohlásil extrémne dôležitú novinku. Bude v každej predajni

Najčítanejšie

Mimoriadne
AKTUÁLNE: Brutálny útok bol silnejší, než si mysleli. Mnohí Slováci sa dozvedeli zlú správu (čo sa deje)
16. septembra 2025
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
POZOR: Spustili nový typ STK. Je OBROVSKÝM postrachom vodičov (čo je nové)
16. septembra 2025
Platobná karta, mimoriadne
MIMORIADNE: Slovenská banka na 27 hodín obmedzí, aj VYPNE služby. Týka sa to aj bankomatov
17. septembra 2025
Mimoriadne, plyn
MIMORIADNE: Vláda odklepla, komu v roku 2026 prispeje na DRAHÉ energie. Verdikt vás nepoteší
17. septembra 2025

Najnovšie články

  • Veľký ZLOM v energopomoci: Štát nečakane mení pravidlá. To, čo platilo, je minulosťou
  • Veľký operátor RUŠÍ službu, ktorú mnohí zbožňovali. Sľubuje však náhradu (+ dátum)
  • Nothing Ear (3) OFICIÁLNE: Nové slúchadlá za 180 €, ktoré ulahodia náročným aj laikom
  • Sú elektromobily len vyhodené peniaze? Ukázali čísla, všetkých zaskočili
  • Kaufland ŠOKUJE konkurenciu: Toto pribudne v každej predajni, ľudia to majú k dispozícii už teraz

Bude sa vám páčiť

Elektromobily, cena

Sú elektromobily len vyhodené peniaze? Ukázali čísla, všetkých zaskočili

18. septembra 2025
Mimoriadne, Slovensko, vláda, štát, zákon, legislatíva, novela, zákaz, posudky

Slovenský trh zaplavili nebezpečné výrobky. Majú v sebe šokujúci objem olova (ZOZNAM + FOTO)

18. septembra 2025
Letné pneumatiky

Vodiči, POZOR: Chystáte sa prezúvať? Tieto pneumatiky prežijú všetko, aj vám dlho vydržia

17. septembra 2025
auto, peniaze, automobilka, ojazdené auto, kúpna cena, automobil

Parkujete, zarábate: Auto vám vygeneruje peniaze, keď ho nebudete používať (ako to funguje)

17. septembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?