TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Umlčí všetkých kritikov: Známa automobilka rieši odvekú slabú stránku elektromobilov!
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Umlčí všetkých kritikov: Známa automobilka rieši odvekú slabú stránku elektromobilov!

Známy koncern oznámil spoluprácu s francúzskym výskumným inštitútom. Cieľom je vyvinúť ekologickejšie batérie pre elektromobily.

8. júla 2024 18:09
Roman Drexler - Editor
8. júla 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Vzniká ďalšia dôležitá spolupráca v oblasti elektromobility
  • Stellantis si podal ruky s francúzskou organizáciou CEA
  • Chcú vymyslieť ekologickejšie batérie

Elektromobily preukázateľne ponúkajú mnoho výhod oproti tradičným spaľovákom. Rozhodne ale nie sú dokonalé, stále majú svoje slabé stránky. Na druhú stranu treba uznať, že mnohí výrobcovia, ako aj ďalší kľúčoví členovia dodávateľských reťazcov, usilujú o elimináciu všetkých možných mínusov, ktoré sa s elektromobilitou všeobecne spájajú. Výnimkou nie je ani známy koncern Stellantis, ktorý odštartoval celkom ambiciózny projekt. Informoval o ňom priamo na svojom webe.

Batérie sú jedným z najčastejších dôvodov, prečo ľudia kritizujú elektromobily. Mnohí sú toho názoru, že samotný proces výroby článkov je náramne škodlivý pre životné prostredie. Poniektorí dokonca tvrdia, že výroba batérií je ešte škodlivejšia ako prevádzka spaľovákov. Žiaľ, ťažko niečo také presne kvantifikovať. Je ale pravda, že v súčasnom stave sa výroba akumulátorov nezaobíde bez nejakých tých nie úplne ekologických materiálov či postupov. Alebo áno?

Elektromobil
Ilustr. obr. | Zdroj: Depositphotos

Asi by nebolo správne veriť tomu, že celý výrobný proces batérií pre elektromobily je úplne bezemisný. Predsa len obsahujú materiály, ktoré nemožno získať nijak inak, než ťažbou. A práve ťažba nebýva vždy zrovna šetrná, pokiaľ ide o životné prostredie. Za zmienku taktiež stojí sled udalostí, ku ktorému dochádza po tom, čo batérie doslúžia. Nemalá časť z nich končí v spaľovniach, ktoré emitujú zásadné množstvo škodlivých látok do ovzdušia. Takže áno, stále je čo zlepšovať.

Kľúčová spolupráca

V tomto bode môžeme premostiť k Stellantisu, s ktorého vozidlami sa môžeme stretnúť aj na Slovensku. Dôvod je prostý. Koncern totiž oznámil päťročnú spoluprácu s francúzskou organizáciou CEA, ktorá figuruje ako jedna z najinovatívnejších výskumných inštitúcií na svete. Spolupráca sa zameriava na interný dizajn batériových článkov novej generácie.

Výskumný program má zahŕňať návrh pokročilých akumulátorov ako s vyšším výkonom, tak aj s dlhšou životnosťou a nižšou uhlíkovou stopou, a to pri zachovaní konkurencieschopnej výšky nákladov. Žiadaným výsledkom je vznik cenovo dostupnejších a ekologickejších elektromobilov.

Ilustr. foto | Zdroj: Getty Images

Ned Curic, technologický riaditeľ Stellantisu, uviedol, že koncern je odhodlaný stáť v čele transformácie batérií pre elektromobily. Okrem toho, že interne skúma rôzne technológie, ktoré by mohli pomôcť k dosiahnutiu vytýčených cieľov, úzko spolupracuje s viacerými technologickými startupmi, laboratóriami, univerzitami a prestížnymi výskumnými inštitúciami, medzi ktoré sa radí aj CEA.

Pokročilé inovácie a riešenia

CEA v rámci svojej divízie zameranej na energetiku poskytuje pokročilé inovácie pre dekarbonizáciu. Hlavným cieľom organizácie je podporovať priemysel prostredníctvom inovácií a technologických prelomov. V rámci spolupráce s automobilovým koncernom chce urýchliť ako návrh, tak aj výrobu moderných batériových článkov, ktoré by boli výkonnejšie, ekologickejšie a rozumne nákladné.

Oznámenie spolupráce medzi CEA a Stellantisom rozhodne poteší mnohých, teda nielen zákazníkov, ale aj environmentálnych aktivistov. Slúži ako dôkaz toho, že firmy investujúce do elektromobility usilujú nielen o to, aby boli batérie čo najvýkonnejšie, resp. aby mali čo najdlhší dojazd a čo najrýchlejšie nabíjanie, ale aj aby boli čo najšetrnejšie k nášmu životnému prostrediu.

Neprehliadnite

Diesel nakoniec nie je taký zlý: Benzínové automobily sú pre životné prostredie údajne škodlivejšie
Pri elektromobiloch Tesla je až o 90 % menšia šanca, že ich niekto ukradne
Nielen Volkswagen: V problémoch sa topí ďalšia obľúbená automobilka Slovákov!
Už žiadny horiaci elektromobil: Vedci vyvinuli novú batériu, ktorá sa sama uhasí
Tesla opäť vyráža dych: Nový elektromobil zrýchli z 0 na 100 za 1,9 sekundy!

Informácie uvedené na stránke koncernu naznačujú, že projekt je zatiaľ v ranom štádiu. Aktuálne zrejme prebieha skúmanie možností, akými by bolo možné dosiahnuť udržateľnejšie a zároveň výkonnejšie batérie. Keď sa mu podarí na niečo konkrétne prísť, nepochybne na to urýchlene upozorní médiá aj verejnosť.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok CMF Phone 1, Watch Pro 2, Buds Pro 2 Nothing CMF Phone 1, Buds Pro 2 a Watch Pro 2 OFICIÁLNE: Tri dôkazy, že kvalita nie je výsadou vysokej ceny!
Ďalší článok pokuta, auto, IG-L, vozidlo, auto Pokuta až 5 000 € hrozí vodičom po celej Európe, toto za volantom bežne robia aj Slováci!

Najčítanejšie

Mimoriadne, Slovensko, vláda, štát, zákon, legislatíva, novela, zákaz, posudky
Štát po 25 rokoch prepisuje kľúčový zákon. Týka sa úplne všetkých (+ dátum)
19. decembra 2025
Aktuálne, Orange
Orange rýchlo reaguje: Zákazníkom odkazuje fantastickú správu, skontrolujte si telefón
19. decembra 2025
POZOR, automobilka, auto
Vodiči musia spozornieť: Od 1. januára sa mení povinná výbava, toto musí mať každé auto
21. decembra 2025
Mimoriadne príjemné prekvapenie. Diaľničná známka bude platiť 16 mesiacov
21. decembra 2025

Najnovšie články

  • Vytrvalosť sa vypláca: Do vesmíru prvýkrát vzlietla žena s invalidným vozíkom
  • Listové zásielky končia. Prvá pošta ich po 400 rokoch neprevezme ani nedoručí
  • Menia sa poplatky. Za diaľnice zaplatíme viac (prehľad cien)
  • Slovenskí hygienici zostali v šoku: V prevádzke boli mesiac mŕtve hlodavce
  • POZOR: Vlaky aj MHD prechádzajú na vianočný režim, takto budú premávať (dátumy + časy)

Bude sa vám páčiť

Auto, hybrid, elektromobil, peniaze

Prvá automobilka po strate 19,5 miliardy dolárov prehodnocuje elektromobily. Vracia sa ku hybridom

20. decembra 2025
Európska automobilka, európske automobilky, Európska únia

Čo presne čaká spaľováky od roku 2035? EÚ zrušila zákaz, no potvrdila vyššie ceny

19. decembra 2025
tankovanie, benzín, nafta

Benzín E10: Pre ktoré autá sa nehodí a je vôbec nebezpečný?

18. decembra 2025
Tankovanie, benzín, nafta, ceny benzínu

Vodiči sa boja tankovať tento benzín. Je lacnejší, no vraj im zničí motor (kde je pravda)

18. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?