TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Prehnali sme to, prepáčte: Apple sa ospravedlnil za škandalóznu reklamu na iPad
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Novinky > Prehnali sme to, prepáčte: Apple sa ospravedlnil za škandalóznu reklamu na iPad

Prehnali sme to, prepáčte: Apple sa ospravedlnil za škandalóznu reklamu na iPad

Apple v snahe propagovať schopnosti nových iPadov zverejnil reklamu, v ktorej poničil niekoľko kreatívnych nástrojov.

10. mája 2024 12:27
Roman Drexler
10. mája 2024
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Apple zverejnil kontroverzný reklamný spot
  • Poničil v ňom nástroje používané najmä kreatívcami
  • Uznal, že to bola chyba a zverejnil ospravedlnenie

Apple nás tento týždeň potešil veľkolepým predstavením, v rámci ktorého debutovali nielen nové tablety iPad, ale aj pokročilý stylus či procesor M4. No hoci treba uznať, že nové produkty vyzerajú naozaj lákavo, kalifornský gigant spravil v jednej veci veľkú chybu. V sprievodnom reklamnom spote totiž za použitia priemyselnej drvičky zlikvidoval niekoľko nástrojov, ktoré sú využívané najmä kreatívcami. Urobil tak ako náznak toho, že tieto nástroje dokážu jeho tablety nahradiť.

Reakcia publika však nebola taká, akú Apple zrejme očakával, píše CzechCrunch. Na adresu spoločnosti sa vzniesla masívna vlna kritiky, a to dokonca aj od niekoľkých známych mien.

Pekná myšlienka, mylné prevedenie

Apple chcel reklamným spotom s názvom „Crush!“ ukázať, že nové iPady v sebe skrývajú obrovský tvorivý potenciál. Myšlienka to bola pekná, prevedenie až tak nie. V reklame rozdrvil napríklad gitaru, metronóm, piano, sochársku bustu aj plechovky s farbou. Poukázať tým chcel aj na rekordne štíhlu konštrukciu nového iPadu Pro.

NewsByte
Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?

Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?

Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)

Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)

Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)

Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)

Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?
Vodiči, pozor: štát vám ponúka 90-percentnú zľavu, stihnete ju využiť aj vy?
Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)
Chystáte sa na dovolenku? Tieto nenápadné chyby vás pripravujú o peniaze, mnohí Slováci ich stále robia (ako im predísť)
Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)
Slováci, POZOR: Lety po novom už nebudú ako predtým, EÚ zavádza tvrdé pravidlá (čo nás čaká)

Reklama sa napokon ukázala byť jedným veľkým fiaskom. Sociálne siete sa zaplnili príspevkami, ktoré kritizovali Apple pre jeho údajnú neúctu voči tradičným nástrojom, ktoré symbolizujú ľudskú kreativitu a jej bohatú históriu.

Neúprosná kritika

Takto si reklamu vyložili mnohí. A asi sa niet čo čudovať. Technológie napredujú tak rapídnym tempom, že z nich nemálo ľudí postupne začína mať strach. Nie však preto, že by ovládli Zem. Skôr preto, že napríklad taká umelá inteligencia (AI) môže časom nahradiť či dokonca eliminovať zaužívané tradície nielen kreatívneho priemyslu. Scenár je to krajný, no rozhodne nie je nereálny.

Na reklamný spot zareagovalo aj niekoľko známych osobností. Niektorí, ako napríklad britský herec Hugh Grant, len letmo naznačili, že to, čo Apple spravil nie je v poriadku. Iní si servítku pred ústa rozhodne nedávali. Režisérka prvých epizód seriálu Príbeh služobníčky použila aj vulgarizmus a celú reklamu označila za psychotickú.

Reklama Apple na nové iPady
Reklama Apple na nové iPady | Zdroj: Apple (YouTube)

Apple uznal chybu, za spot sa ospravedlnil

Negatívne ohlasy dosiahli takého objemu, že Apple neostávalo nič iné, než poskytnúť svoje stanovisko. To prišlo vo forme uznania chyby a náležitého ospravedlnenia. Uviedol, že kreativitu má vo svojej DNA a vníma za nesmierne dôležité navrhovať produkty, ktoré pomáhajú kreatívcom. Uznal, že reklamný spot bol prešľap a dodal, že je mu to ľúto.

Reklama je stále k dispozícii, a to na oficiálnom YouTube kanále spoločnosti. Podľa pôvodných plánov sa mala presunúť aj na televízne obrazovky, no tak sa zrejme nestane.

Neprehliadnite

Pozor, iPhone, Apple
Už to prestáva byť sranda: Apple znovu odkladá kľúčový UPGRADE. Čakáme naň už pridlho
Apple Intelligence v novom šate: Prichádzajú funkcie, ktoré naozaj využijete (prehľad noviniek)
Apple OFICIÁLNE predstavil iOS 26 a iPadOS 26: iPhone aj iPad čakajú OBROVSKÉ zmeny (+ prehľad noviniek)
iPhone už nie je taký bezpečný ako kedysi. Hackeri aj polícia majú v rukách nový PRELOMOVÝ nástroj
Apple ODROVNAL konkurenciu: Najnovší iOS používa takmer 9 z 10 iPhonov. Android len ticho závidí

Napokon možno poznamenať, že koncept, ktorý Apple využil v reklame, nie je žiadnou novinkou. Prvýkrát ho uplatnila spoločnosť LG, a to už pred 16 rokmi, kedy takto propagovala svoj vtedy nový telefón LG KC910.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Sledovanie TV Prima na Slovensku spustí nové TV stanice. Naladiť si budeme môcť aj Prima Cool SK! (PREHĽAD)
Ďalší článok Pozor AMD POZOR: Tieto procesory AMD už nebudú podporovať Windows 10!

Najčítanejšie

Mimoriadne
AKTUÁLNE: Potvrdili HROMADNÝ útok. Ľuďom radia, nech sú pripravení na najhoršie. Cieľom sú aj Slováci
14. júna 2025
potvrdené, peniaze
POZOR, veľký operátor ZVYŠUJE ceny: Od júla si za televíziu a internet zákazníci výrazne priplatia
13. júna 2025
Slovensko ako vzor v CELEJ EÚ: Náš vynález chvália všetky ministerstvá, Európska únia ho chce všade
14. júna 2025
ČO SA TO DEJE? Obrovská automobilka z ničoho nič prepúšťa TISÍCKY zamestnancov
13. júna 2025

Najnovšie články

  • Vodiči, POZOR: Od štátu dostanete až 90-percentnú zľavu. Týka sa to aj vás?
  • Dovolenkári, POZOR: Tieto „drobnosti“ vás ZBYTOČNE stoja peniaze. Mnohí o nich vôbec nevedia (čo treba spraviť)
  • Slováci, POZOR: Základná vec už NEBUDE zadarmo. EÚ zavedie extrémne prísne zmeny (čo sa deje)
  • AKTUÁLNE: Taxikári prídu o prácu. Začínajú jazdiť taxíky bez vodiča, prácu prevezmú stroje
  • Experti BIJÚ NA POPLACH: Všetko, čo napíšete, sa zobrazí aj iným ľuďom. TOTO v žiadnom prípade nepoužívajte

Bude sa vám páčiť

POZOR: Apple robí hrubú čiaru! Úplne prestane podporovať mnohé zariadenia, o podporu príde iPhone, iPad aj Mac (ZOZNAM)

5. júna 2025
Instagram, Instagram pre iPad

Instagram čaká TENTO rok zásadná zmena. Používatelia dostanú niečo, na čo čakali roky

4. júna 2025

Máte iPhone? Apple zrejme Európanom vypne KĽÚČOVÚ funkciu, používa ju úplne každý (čo sa deje)

4. júna 2025
Aktuálne, operátor, O2, paušál, smartfón

POZOR: Na TÝCHTO smartfónoch nečakane prestane fungovať extrémne populárna služba. Majú ich aj Slováci (ZOZNAM)

3. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?

Continue with Google