TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Prehnali sme to, prepáčte: Apple sa ospravedlnil za škandalóznu reklamu na iPad
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Prehnali sme to, prepáčte: Apple sa ospravedlnil za škandalóznu reklamu na iPad

Apple v snahe propagovať schopnosti nových iPadov zverejnil reklamu, v ktorej poničil niekoľko kreatívnych nástrojov.

10. mája 2024 12:27
Roman Drexler
10. mája 2024
Zdieľať
3 min
Zdieľať
V skratke
  • Apple zverejnil kontroverzný reklamný spot
  • Poničil v ňom nástroje používané najmä kreatívcami
  • Uznal, že to bola chyba a zverejnil ospravedlnenie

Apple nás tento týždeň potešil veľkolepým predstavením, v rámci ktorého debutovali nielen nové tablety iPad, ale aj pokročilý stylus či procesor M4. No hoci treba uznať, že nové produkty vyzerajú naozaj lákavo, kalifornský gigant spravil v jednej veci veľkú chybu. V sprievodnom reklamnom spote totiž za použitia priemyselnej drvičky zlikvidoval niekoľko nástrojov, ktoré sú využívané najmä kreatívcami. Urobil tak ako náznak toho, že tieto nástroje dokážu jeho tablety nahradiť.

Reakcia publika však nebola taká, akú Apple zrejme očakával, píše CzechCrunch. Na adresu spoločnosti sa vzniesla masívna vlna kritiky, a to dokonca aj od niekoľkých známych mien.

Pekná myšlienka, mylné prevedenie

Apple chcel reklamným spotom s názvom „Crush!“ ukázať, že nové iPady v sebe skrývajú obrovský tvorivý potenciál. Myšlienka to bola pekná, prevedenie až tak nie. V reklame rozdrvil napríklad gitaru, metronóm, piano, sochársku bustu aj plechovky s farbou. Poukázať tým chcel aj na rekordne štíhlu konštrukciu nového iPadu Pro.

Reklama sa napokon ukázala byť jedným veľkým fiaskom. Sociálne siete sa zaplnili príspevkami, ktoré kritizovali Apple pre jeho údajnú neúctu voči tradičným nástrojom, ktoré symbolizujú ľudskú kreativitu a jej bohatú históriu.

Neúprosná kritika

Takto si reklamu vyložili mnohí. A asi sa niet čo čudovať. Technológie napredujú tak rapídnym tempom, že z nich nemálo ľudí postupne začína mať strach. Nie však preto, že by ovládli Zem. Skôr preto, že napríklad taká umelá inteligencia (AI) môže časom nahradiť či dokonca eliminovať zaužívané tradície nielen kreatívneho priemyslu. Scenár je to krajný, no rozhodne nie je nereálny.

Na reklamný spot zareagovalo aj niekoľko známych osobností. Niektorí, ako napríklad britský herec Hugh Grant, len letmo naznačili, že to, čo Apple spravil nie je v poriadku. Iní si servítku pred ústa rozhodne nedávali. Režisérka prvých epizód seriálu Príbeh služobníčky použila aj vulgarizmus a celú reklamu označila za psychotickú.

Reklama Apple na nové iPady
Reklama Apple na nové iPady | Zdroj: Apple (YouTube)

Apple uznal chybu, za spot sa ospravedlnil

Negatívne ohlasy dosiahli takého objemu, že Apple neostávalo nič iné, než poskytnúť svoje stanovisko. To prišlo vo forme uznania chyby a náležitého ospravedlnenia. Uviedol, že kreativitu má vo svojej DNA a vníma za nesmierne dôležité navrhovať produkty, ktoré pomáhajú kreatívcom. Uznal, že reklamný spot bol prešľap a dodal, že je mu to ľúto.

Reklama je stále k dispozícii, a to na oficiálnom YouTube kanále spoločnosti. Podľa pôvodných plánov sa mala presunúť aj na televízne obrazovky, no tak sa zrejme nestane.

Neprehliadnite

Tínedžeri v tom majú jasno: Drvivá väčšina volí iPhone, Android zrejme nie je dosť „cool“
Ovládač z Xbox Series X bude fungovať aj na iPhone a iPade, na aktualizácii sa pracuje
iPhone XR pre rok 2019: Pestré farby a duálny fotoaparát vo štvorci
Slovák vďaka AirTagu ušetril tisícky eur: Zlodeji mu ukradli auto, ďaleko sa však nedostali
Najpopulárnejšie smartfóny v prvom kvartáli 2020: Tabuľke dominujú Apple, Xiaomi a Samsung

Napokon možno poznamenať, že koncept, ktorý Apple využil v reklame, nie je žiadnou novinkou. Prvýkrát ho uplatnila spoločnosť LG, a to už pred 16 rokmi, kedy takto propagovala svoj vtedy nový telefón LG KC910.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Sledovanie TV Prima na Slovensku spustí nové TV stanice. Naladiť si budeme môcť aj Prima Cool SK! (PREHĽAD)
Ďalší článok Pozor AMD POZOR: Tieto procesory AMD už nebudú podporovať Windows 10!

Najčítanejšie

peniaze, bankovky, mince, euro
Finančná správa sprísňuje kontroly. Veľkú skupinu ľudí čaká nepríjemná návšteva aj pokuty
22. novembra 2025
tankovanie, benzín, nafta
Zatvoria 430 čerpacích staníc. Vodiči sa musia pripraviť na nedostatok benzínu
21. novembra 2025
Tankovanie, benzín, nafta, ceny
Čerpacia stanica vodičom posiela pokuty na 395 eur za to, že nenatankovali
22. novembra 2025
bezhotovostné platby
Blíži sa prísny zákon o platení: Týka sa všetkých Slovákov, pre mnohých to nie je dobrá správa (+ dátum)
21. novembra 2025

Najnovšie články

  • Vyvinuli neurón, vďaka ktorému sú roboty schopné reagovať ako človek
  • EÚ zavedie nové dane. Platiť ich budú aj Slováci, jedna sa zvýši o 1 000 %
  • Je možné, že príde ďalšia zmena. Štát začal prehodnocovať odvody živnostníkov
  • Slovenská inšpekcia varuje ľudí. Eviduje prudký nárast podvodov, pozor si musíte dávať aj na .sk domény
  • Digitálne euro má prísť v roku 2029: Aké sú jeho výhody a prečo ho používať?

Bude sa vám páčiť

aktuálne, auto, elektromobil

Výrobca iPhonov predstavil vlastný elektromobil. Má s ním veľké ambície

22. novembra 2025
iPhone 17 Pro

Apple nečakane predstaví EŠTE JEDEN iPhone 17. Prinesie žiadaný upgrade

22. novembra 2025
iPhone 17 Pro

Po vyše mesiaci s iPhone 17 Pro: Stále rozmýšľate, či ho kúpiť? Toto potrebujete vedieť

Aktuálna správa

AKTUÁLNE: Schyľuje sa k OBROVSKEJ zmene. Zariadenia, ktoré používame denne, budú fungovať úplne inak

17. novembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?