TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Elektromobil Xiaomi SU7 mieri do predaja: Takúto má mať cenu a výbavu
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Elektromobil Xiaomi SU7 mieri do predaja: Takúto má mať cenu a výbavu

Roman Drexler
14. marca 2024
Zdieľať
7 min
Zdieľať

Xiaomi nedávno oficiálne predstavilo výsledok svojho dlhoročného úsilia v oblasti elektromobility. Konkrétne odhalila modelový rad SU7, ktorý pozostáva z rovnomenného modelu, modelu SU7 Max a modelu SU7 Lidar. A keďže už boli oficiálne predstavené, vieme o nich takmer všetko potrebné. Samozrejme, pár kľúčových detailov stále chýba, no od dnešného dňa ich je opäť o čosi menej. Konečne sa totiž dozvedáme, kedy SU7 vstúpi do predaja. Ako píše server ArenaEV, stane sa tak už koncom tohto mesiaca.

Kapitoly článku:

  1. Dlhé čakanie, veľké ambície
  2. Nabité špičkovými technológiami
  3. Výkonné aj kooperatívne
  4. Atraktívne krivky
  5. Cena je stále neznáma

Dlhé čakanie, veľké ambície

O prvom elektromobile z dielne čínskeho výrobcu sme počúvali dlhé roky. Až do januára tohto roku to však všetko boli len teórie. Vtedy konečne došlo k oficiálnemu predstaveniu, počas ktorého nám bolo ozrejmených mnoho dôležitých informácií a podrobností.

Na novom segmente spoločnosť vystupuje prostredníctvom divízie Xiaomi EV. A že má skutočne veľké ambície – časom sa chce Xiaomi vypracovať medzi najväčších výrobcov elektromobilov na svete.

Xiaomi SU7 Max
Xiaomi SU7 Max | Zdroj: Lukáš Zachar (TECHBYTE.sk)

„Spoločnosť Xiaomi sa rozhodla veľmi výrazne investovať, počnúc vývojom základných kľúčových technológií, pričom sa zaviazala skonštruovať vynikajúce vozidlo. Cieľom 15 až 20-ročného úsilia Xiaomi je stať sa jedným z piatich najväčších svetových výrobcov automobilov,“ uviedol Lei Jun, generálny riaditeľ Xiaomi Group.


Prečítajte si tiež:

  • Apple chcel niečo nové: Jeho prvý elektromobil prekvapivo nemal byť športiak. Toto mal v pláne
  • Do Európy zavítal prvý Tesla Cybertruck. Z jeho ceny sa vám podlomia kolená
  • Xiaomi SU7 Max NAŽIVO: Elektromobil sa v celej kráse ukázal na MWC! (FOTO)

Do počiatočnej fázy výskumu a vývoja mala investovať viac ako 10 miliárd jüanov, čo v prepočte vychádza na približne 1,277 miliardy eur. Výskumný a vývojový tím pritom pozostáva z viac ako 3 400 inžinierov a vyše tisícky technických expertov, ktorí pôsobia ako v Číne, tak aj v zahraničí.

Nabité špičkovými technológiami

Elektromobily SU7 sú postavené na piatich kľúčových technológiách, ktorým Xiaomi počas oficiálneho predstavenia venovalo mimoriadnu pozornosť. Sú nimi elektromotor, batéria, Xiaomi Die-Casting, autonómna jazda Xiaomi Pilot a inteligentný kabína.

Asi sa nebudeme mýliť, keď povieme, že z týchto piatich technológií zákazníkov najviac zaujíma elektromotor, teda výkon. Základný SU7 je vybavený motorom s pohonom zadných kolies (RWD) s krútiacim momentom 400 Nm a výkonom 299 kW. To znamená schopnosť zrýchlenia z 0 na 100 km/h v priebehu 5,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 210 km/h, čo sú celkom slušné parametre. S rozmermi 4 997 x 1 963 x 1 455 mm vozidlo sľubuje aj priestranný interiér. Pokiaľ ide o dojazd, batéria dosahuje kapacitu 73,6 kWh, ktorá by mala vystačiť na 668 km jazdy.

Neprehliadnite

Vlastníctvo auta má SKONČIŤ: Za každý prejdený kilometer máme platiť takmer 0,10 €
NOČNÁ MORA pre motoristov: Staršie autá majú na STK chodiť 2x ročne
Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
Vodiči, POZOR: V roku 2025 sa zmenilo EXTRÉMNE dôležité pravidlo. Toto je po novom zakázané, čelíte pokute

Výkonnejší model s označením SU7 Max má motory dva a ponúka pohon všetkých štyroch kolies (AWD). Z 0 na 100 km/h dokáže vystreliť v priebehu 2,8 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť dosahuje až 265 km/h. Táto verzia disponuje väčšou, presnejšie 101 kWh batériou, ktorá sľubuje dojazd 821 km podľa normy CLTC.

Xiaomi SU7
Zdroj: Lukáš Zachar / Techbyte.sk

Pokiaľ ide o batériu, Xiaomi vlastnoručne vyvinulo technológiu integrovaného akumulátora CTB, konkrétne prostredníctvom tzv. technológie obrátených článkov. Účinnosť takto zhotovenej batérie dosahuje až 77,8 %, čo je najvyššia hustota spomedzi všetkých CTB batérií na svete.

Pri SU7 sme spomenuli priestranný interiér. Na ten môžeme nadviazať avizovanou inteligentnou kabínou, ktorá sa opiera o 16,1-palcovú centrálnu konzolu s rozlíšením 3K, 56-palcový UHD head-up displej, 7,1-palcový otočný prístrojový panel a dva predĺžené držiaky na operadlách sedadiel, ktoré umožňujú montáž dvoch tabletov. O pohon tohto všetkého sa starý vysoko výkonný čipset Snapdragon 8295 od spoločnosti Qualcomm s výkonom AI až 30 TOPS.

Výkonné aj kooperatívne

Vozidlá SU7 však nezaujmú len technickými parametrami. Ich kľúčovou súčasťou je aj softvér, ktorého úlohu plní rozhranie HyperOS. Elektromobily nádherne dopĺňajú čerstvý ekosystém Xiaomi s názvom „človek x auto x domácnosť“.

„V spoločnosti Xiaomi bude technológia vždy zameraná na ľudskosť. Naše inovácie sú navrhnuté predovšetkým na základe potrieb našich používateľov. „Človek x auto x domov“ stelesňuje tento náš záväzok poskytovať komplexné, lepšie prepojené zážitky. Integráciou ľudí, áut a domácností chceme vytvoriť komplexné prepojenie, ktoré presahuje všetko, čo je dnes k dispozícii,“ povedal riaditeľ komunikácie Xiaomi International Daniel Desjarlais.

Atraktívne krivky

Napokon vozidlá uchvátia aj dizajnom. Počas veľtrhu MWC, ktorý sa konal vo februári v španielskej Barcelone, sa našej redakcii podarilo zachytiť model SU7 Max. Konštrukčné prevedenie má športový nádych, no zároveň pôsobí celkom elegantne. Interiér obsahuje päť miest na sedenie, ku ktorým sa dá pristúpiť cez štyri bočné dvere, čo značí, že sedan bude vhodný pre širokú škálu zákazníkov, nie iba pre úzku skupinu nadšencov.

Xiaomi SU7
Zdroj: Lukáš Zachar / Techbyte.sk

To celkom dáva zmysel. Ak sa chce Xiaomi naozaj časom vypracovať na jedného z najväčších výrobcov elektromobilov na svete, musí produkovať vozidlá, ktoré bude môcť efektívne využiť čo najširšia diaspóra ľudí.

Cena je stále neznáma

Cena je azda jedinou kľúčovou informáciou, ktorú v súvislosti s SU7 stále nepoznáme. Riaditeľ Xiaomi naznačil, že elektromobily môžu byť „trošku drahšie“. Úniky však tvrdia, že sa budú predávať zhruba od 32 600 eur do 48 500 eur. Xiaomi sa tak zrejme postaví na pozíciu priameho konkurenta súčasných velikánov, akým je napríklad Tesla.

Ceny to nie sú nízke, no ak ich Xiaomi dokáže opodstatniť, asi sa nie je veľmi na čo sťažovať. Pripomíname ale, že zatiaľ sa o nich len špekuluje. Definitívne cenovky sa pravdepodobne dozvieme čoskoro, keďže rad SU7 vstúpi do predaja už 28. marca.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Dotyková obrazovka v aute Dotykových plôch v autách je príliš veľa: NCAP za to bude strhávať body
Ďalší článok Kamery za 16 miliónov eur: Slovensko pokropia stovkami kusov. Budú nás strážiť, hovorí ministersvo

Najčítanejšie

Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta
MIMORIADNE: Slovákom do schránok mieria nepríjemné listy. Oberú vás o peniaze (čo treba robiť)
10. júla 2025
Peniaze, bankovky, euro
Slováci, POZOR: Štát ponúka príspevok 19 000 €, ktorý iste využijete. Vie o ňom málokto
10. júla 2025
TV, operátor
MIMORIADNE: Zaviedli povinný TV poplatok. Platiť ho musia VŠETCI každý mesiac, mnohí o tom netušia
11. júla 2025
Vodiči, POZOR: Na Slovensku sa chystá VEĽKÁ zmena pravidiel cestnej premávky (čo bude nové)
11. júla 2025

Najnovšie články

  • Samsung definitívne rozhodol: Obľúbené AI funkcie v Galaxy ostanú bezplatné navždy
  • Skupina študentov zostala zaskočená: Železnice im zrušili bezplatné cestovanie
  • MIMORIADNE: Katastrofa je realitou. Práve schválili ničivý poplatok, ktorý nás ochudobní
  • Tvrdý ZÁKAZ: Lacný benzín? Ani náhodou! Prvý štát ho zakázal, okamžite ho pokutuje
  • Slováci, POZOR: Obľúbený liek proti bolesti môže spôsobiť demenciu. Vedci prišli s varovaním

Bude sa vám páčiť

Neta Aya

Elektromobil s dojazdom „400 kilometrov“ nevydržal ani dva roky: Dnes prejde len 40, výrobca nemá novú batériu

11. júla 2025

Vodiči, POZOR: Slovensko zavádza NAJVÄČSIU novelu za dlhú dobu (toto sa mení)

11. júla 2025
Čínske elektromobily EÚ

Elektromobily si v Európe vie dovoliť málokto, Čína ich predáva za 3 400 eur

9. júla 2025
mimoriadne, EÚ

EÚ dáva vodičom TVRDÚ ranu: Máte takéto auto? Bohužiaľ, máme VEĽMI zlé správy

8. júla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?