Honor sa vyšvihol: Dosiahol výsledok, na ktorý môže byť skutočne hrdý!

Honor sa po osamostatnení na domácom trhu uchytil.

Výrobca smartfónov Honor ešte pred necelými dvomi rokmi patril do portfólia spoločnosti Huawei. Tá ho však v novembri 2020 predala čínskemu technologickému holdingu združujúcemu viac ako 30 subjektov.

Analytici tento krok vtedy vyhodnotili tak, že sa Huawei takýmto spôsobom rozhodol vymaniť svoju dcérsku značku z vplyvu obchodných sankcií, ktorým niekdajšia materská firma v podstate čelí do súčasnosti.

Nápad to bol dobrý. Honor opätovne nadviazal partnerstvo s dodávateľmi súčiastok a dostal sa aj k aplikáciám a službám od Google. Prvým smartfónom „novej éry“ sa následne stal Honor 50, ktorý sa so službami Google dostal i na slovenský trh. Zariadenie sme otestovali vlani v novembri.

Honor môže byť so svojim pôsobením v mobilnom odvetví spokojný, minimálne, čo sa domáceho trhu týka. Podľa údajov prieskumnej spoločnosti Canalys mu totižto na čínskom trhu patrí prvá priečka.

honor
Zdroj: Canalys

V 1. štvrťroku 2022 dodal na tamojší trh 15 miliónov kusov smartfónov, čo mu vynieslo 20-percentný trhový podiel. Ide o vynikajúci výsledok, ak vezmeme do úvahy, že v 1. štvrťroku 2021 sa značka nedokázala dostať aj do prvej päťky najväčších výrobcov smartfónov v Číne (6 miesto, podiel 5 %).

TIP REDAKCIE
Blackview Tab 12: Šikovný tablet s poriadnou výdržou teraz môže byť váš za akciovú cenu!

Hoci je Honor papierovo novou značkou, od nuly nezačínal, práve naopak. Firma stále zdieľa časť DNA svojej bývalej materskej firmy, čo je nakoniec vidieť aj na už spomínanom smartfóne Honor 50.

Na druhom a treťom mieste sa usídlili výrobcovia Oppo (spoločne s OnePlus) a Apple, ich trhový podiel je viac-menej zhodný, v prvom kvartáli 2022 dosiahol 18 percent. Objem dodávok Oppo ale medziročne klesol o 34 percent. V prípade Apple na druhú stranu vzrástol, a to o 17 percent.

Honor a Apple sú v praxi jediní veľkí výrobcovia, ktorí na čínskom trhu zaznamenali rast. Huawei z ostro sledovanej top päťky vypadol už dávnejšie. Na čínskom trhu mu v Q1 2022 patril iba 6,2-percentný podiel.

Celkové tržby skupiny Huawei sa v tomto období zároveň prepadli o 13,9 % (po prepočte na 18,88 miliardy eur). Aj keď sa Huawei snaží orientovať na nové segmenty podnikania, existujúcu bariéru v podobe amerických sankcií zatiaľ efektívne vykompenzovať nedokázal.