galaxy watch 4

Inteligentným hodinkám sa vlani darilo, Samsung sa predral na 2. miesto

Trhu neohrozene kraľujú hodinky Apple Watch.

Analytici zo spoločnosti Counterpoint Research zhodnotili, ako sa v minulom roku darilo trhu s inteligentnými hodinkami. Podľa ich odhadov záujem o tento typ produktov vlani stúpol, a to až o 24 %. Svetovou jednotkou zostáva Apple, na druhom mieste však nastala zmena.

V roku 2020 zostal trh s inteligentnými hodinkami viac-menej na rovnakej úrovni, čo analytici pripísali na vrub vplyvom celosvetovej pandémie ochorenia Covid-19. Rok 2021 ale na tom bol inak, výrobcovia dodali svojim zákazníkom o 24 % hodiniek viac.

Len vo štvrtom štvrťroku sa predalo viac ako 40 miliónov kusov hodiniek, čo je vôbec najlepší štvrťročný výsledok trhu. Významnejší rast ale nepodporili prémiové produkty. Analytici videli silný dopyt najmä po dostupnejších hodinkách s cenou nižšou ako 100 amerických dolárov.

Jednou z hnacích síl bola aj India. Indický trh s inteligentnými hodinkami tvoril v roku 2020 iba 3 % z celosvetového trhu, no v roku 2021 citeľne vzrástol, čím sa jeho podiel na globálnom trhu zvýšil takmer na 10 %.

Vďaka tomu sa do rebríčka dostala aj pre nás neznáma značka Noise, ktorá má indické korene. Jej hodinky pochádzajú predovšetkým zo základnej a strednej triedy.

Lídrom trhu bol v roku 2021 výrobca Apple a jeho hodinky Apple Watch. Patril im 30,1 % podiel na trhu, čiže takmer tretina. Výsledok je ale medziročne horší. V roku 2020 si Apple pripísal podiel 32,9 %. Mierny pokles autori správy prikladajú intenzívnejšiemu tlaku zo strany konkurencie.

TIP REDAKCIE
Jedlo doručené robotom? Uber načrtol budúcnosť donáškových služieb
hodinkami
Zdroj: Counterpoint Research

Veľká zmena sa však udiala na druhej priečke, ktorú obsadil Samsung s podielom 10,2 %. Huawei sa tak prepadol na tretie miesto. Jeho trhový podiel klesol z 10,7 (2020) na 7,7 % (2021).

Štvrtá priečka patrí výrobcovi inteligentných hodiniek pre deti Imoo, piata pozícia zase značke Amazfit. Športovo orientované hodinky spoločností Garmin a Fitbit obsadili šiestu a siedmu priečku v rebríčku. Fitbit spadol o takmer 2 %, Garmin, naopak, zaznamenal mierny, skôr kozmetický rast na úrovni 0,3 %.

Spokojný môže byť hlavne Samsung. Stávka na operačný systém Wear OS a partnerstvo s Googlom sa mu vyplatila. V treťom štvrťroku 2021 dodal svojim zákazníkom najviac hodiniek vo svojej histórii.

Huawei napriek pretrvávajúcim sankciám americkej vlády predstavil nové prémiové hodinky. Vďaka modelom Watch GT3 a Watch Fit Mini, ktoré boli uvedené na trh vo štvrtom štvrťroku, sa objem dodávok firmy Huawei v tomto období viac ako zdvojnásobil. Na konkurenciu to však nestačilo.

Podľa Counterpoint Research bude trh s inteligentnými hodinkami naďalej rásť. Vďaka schopnostiam sledovať dôležité zdravotné parametre, ako je krvný tlak, EKG a okysličenie krvi, sú tieto zariadenia čoraz populárnejšie.

Atraktivita hodiniek sa okrem toho zvýši, keď bude viacero modelov vybavených vlastnou mobilnou konektivitou. Takého hodinky môžu fungovať nezávisle od smartfónu, keďže majú vlastnú (e)SIM kartu.