facebook

Facebook premenoval hlavnú stránku s novinkami, po novom sa volá Feed

„News Feed“ prišiel na Facebook v roku 2006.

Spoločnosť Meta mení po 15 rokoch názov kľúčovej časti sociálnej siete Facebook, na ktorej sa používateľom zobrazujú príspevky od rodiny, priateľov, značiek a firiem. Presnejšie, spoločnosť názov skôr skrátila než zmenia – „News Feed“ sa po novom jednoducho volá „Feed“.

News Feed je v našej lokalizácii najčastejšie označovaný ako „informačný kanál“. Po zmene by sme ho tiež mohli nazývať jednoduchšie – „kanál“. To by možno nakoniec lepšie vyzdvihovalo niektoré typy príspevkov.

Čo je podstatné, táto zmena žiadnym spôsobom neovplyvní prostredie aplikácie. Nový názov informačného kanála má lepšie reflektovať rôznorodosť obsahu, ktorý používatelia na svojej hlavnej obrazovke vidia, vysvetlil pre The Verge hovorca Facebooku Dami Oyefeso.

V správe adresovanej zamestnancom spoločnosť Meta ozrejmila, že názov News Feed mohol v používateľoch navodiť dojem, že sa na stránke s novinkami primárne zobrazujú spravodajské príspevky (News – Správy) a nie obsah od priateľov, rodiny a fanúšikovských stránok.

Ako je známe, algoritmy Facebooku so spravodajským obsahom žonglujú. Dezinformácie a šokujúce správy majú často oveľa väčší výtlak ako spravodajstvo založené na faktoch. Túto situáciu využívajú aj politici, ktorí si pomocou polarizujúcich príspevkov zvyšujú svoj vplyv.

TIP REDAKCIE
Začal sa šíriť nový typ kliešťa: Jedno uhryznutie spôsobuje alergiu na mäso

Meta chce zmenou názvu informačného kanála možno naznačiť, že Facebook nie je primárne o spravodajstve, preto by takéto príspevky mali brať používatelia s rezervou, prípade na ne nazerať kriticky.

Facebook vlani vo februári spustil test, v rámci ktorého používateľom na hlavnej stránke s novinkami zobrazuje menej politických príspevkov. Experiment v októbri 2021 rozšíril do ďalších krajín, celkovo prebieha vo viac ako 80 štátoch.

Dôvodom je, že politické príspevky polarizujú, a to až do takej miery, že kazia zážitok z používania sociálnej siete. Spoločnosť sa preto rozhodla vyskúšať, ako budú návštevníci Facebooku reagovať, keď zobrazovanie takéhoto obsahu zredukuje. Facebook má byť podľa spoločnosti Meta miestom, ktoré ľudí spája, nie rozdeľuje.

Ako sme napísali už skôr, Meta by sa možno mala zamerať na odstraňovane nenávistných komentárov a absurdných dezinformácií, ktorými sa to na Facebooku stále poriadne hemží. Kozmetické zmeny v štýle „poďme niečo premenovať“ zo sociálnej siete asi kvalitnejšiu službu nespravia.