instagram

Vybraný obsah za poplatok: Instagram môže čoskoro spustiť predplatné

Zaplatili by ste za exkluzívne príbehy a videá?

Prevádzkovateľ sociálnej siete Instagram už nejaký čas rozmýšľa nad tým, že malú časť obsahu sprístupní len tým používateľom, ktorí si to zaplatia. Za pravidelný mesačný poplatok by mohli napríklad získať prístup k exkluzívnym príbehom.

Príbehy a krátke videá sú kľúčovým obsahom sociálnej siete Instagram, ktorý v posledných mesiacoch trochu odsunul do úzadia klasické príspevky so statickými fotografiami. Zmienka o exkluzívnych príbehoch sa naposledy objavila tento rok v lete. Teraz to však vyzerá, že vývoj funkcie pokročil, ako informuje TechCrunch.

Analytické platformy Sensor Tower aj Apptopia sledujúce ekosystémy mobilných aplikácií si v obchode Apple App Store všimli, že v popise aplikácie Instagram pribudli nové informácie o nákupoch v aplikácii.

Popri spoplatnených odznakoch to sú štyri typy predplatného za 0,99 a 4,99 dolárov.

instagram
Foto: TechCrunch/App Store

Takýmto spôsobom sa podarilo v predstihu odhaliť aj predplatné na sociálnej sieti Twitter, ktoré sa nazýva Twitter Blue.

Používatelia za mesačný poplatok získajú exkluzívne funkcie a výhody, môžu napríklad upravovať už zverejnené tweety, ukladať si obsah do záložiek, meniť farebné motívy aplikácie a tak podobne.

TIP REDAKCIE
Sľubovali BlackBerry smartfón, no teraz sú ticho: Čo sa stalo?

Instagram si to pravdepodobne predstavuje tak, že používatelia budú platiť malý poplatok za to, aby získali prístup k exkluzívnemu obsahu svojich obľúbených tvorcov. Takýmto spôsobom by mohli autorov videí a fotiek finančne podporiť, čo by ich motivovalo k ďalšej tvorbe.

Prirodzene, nejaká tá provízia by sa ušla aj Instagramu, resp. firme Meta (Facebook), ktorá ho vlastní a prevádzkuje. Takto by Meta získala ďalší zdroj príjmov, ktoré v súčasnosti pritekajú z predaja inzercie a užívateľských dát.

Instagram nové funkcie a možnosti testuje najskôr v úzkom okruhu používateľov, väčšinou na trhu v USA. Až potom ich sprístupní verejnosti, pokiaľ bude s výsledkami testovania spokojný.

Spustenie predplatného na Instagrame môže byť otázkou len krátkeho času, keďže už figuruje v popise aplikácie v obchode App Store. Ako dobrý príklad opäť poslúži sociálna sieť Twitter.

Tá v septembri tohto roka spustila funkciu Super Follows, ktorá rovnako ponúka prístup k exkluzívnemu obsahu vybraných tvorcov za pravidelný poplatok. Instagram sa k novinke zatiaľ bližšie nevyjadril. Počkáme si, čo vymyslí.

Total
16
Zdieľaní
Total
16
Zdieľať