klimatickú zmenu

Z Google a YouTube zmiznú reklamy, ktoré popierajú klimatickú zmenu

Po klamstvách o vakcínach prišlo na rad aj globálne otepľovanie.

Spoločnosť Google aktualizovala svoje pravidlá pre reklamy a speňažovanie obsahu, podľa ktorých bude po novom vo svojich službách blokovať reklamy popierajúce klimatickú zmenu a globálne otepľovanie.

Google uvádza, že v posledných rokoch od vydavateľov a reklamných partnerov počúva čoraz viac znepokojivých reakcií ohľadom inzercie, ktorá propaguje nepresné tvrdenia o klimatickej zmene. Zadávatelia reklamy si neželajú, aby sa takýto obsah zobrazoval vedľa ich reklám.

Tvorcovia obsahu a vydavatelia zároveň nechcú, aby sa reklamy popierajúce globálne otepľovanie zobrazovali používateľom na ich stránkach a vo videách. Google preto takéto reklamy od budúceho mesiaca zakáže, pričom sa nebudú zobrazovať ani na platforme YouTube. Pre YouTube začnú aktualizované pravidlá platiť v decembri.

Google má v pláne blokovať reklamy, ktoré „odporujú širokému vedeckému konsenzu o existencii a príčinách klimatickej zmeny“. Pôjde napríklad o inzerciu, ktorá označuje zmenu klímy ako klamstvo alebo tvrdenia, ktoré popierajú, že emisie skleníkových plynov či ľudská činnosť prispievajú k otepľovaniu planéty.

reklamy
Ilustr. foto: pxfuel.com

Google ďalej tvrdí, že bude rozlišovať medzi obsahom, ktorý uvádza nepravdivé informácie ako fakty, a príspevkami, ktoré podnecujú diskusiu na túto tému alebo o takýchto tvrdeniach len informujú. V praxi by tak z reklamnej siete Google mala zmiznúť vyslovene klamlivá inzercia, reklamy s neúplnými informáciami či obsah, ktorý je hraničný – balansuje na pomedzí fám a skutočnosti, má šancu zobrazovať sa naďalej.

TIP REDAKCIE
Google v Rusku čelí vyše 200 miliónovej pokute, údajne nevymazal "nelegálny" obsah

Google tvorbu aktualizovaných pravidiel konzultoval so svetovými odborníkmi, ktorí prispeli do hodnotiacej správy Medzivládneho panelu OSN pre zmenu klímy (IPCC). Zo strany Google ide v krátkom čase o ďalší krok, ktorým bojuje proti dezinformáciám.

V septembri firma uviedla, že na platforme YouTube začne blokovať antivaxerské videá s nepravdivými a neoverenými informáciami o vakcínach. Ide napríklad o tvrdenia, že očkovanie proti chrípke spôsobuje neplodnosť.

Total
1
Zdieľaní
Total
1
Zdieľať