Orange vyvolal vlnu nevôle: Za spojenie s operátorom si pýta 1,5 €. Teraz zavádza spojenie zadarmo cez WhatsApp

Orange hasí problém, ktorý si spravil sám.

Najväčší operátor na Slovensku aktuálne neprežíva najlepšie obdobie vzťahu so svojimi zákazníkmi Môže si však za to úplne sám. Operátor sa totiž rozhodol, že si za spojenie s operátorom zákazníckej linky začne pýtať 1,50 €, informoval server Živé.

Aktualizované 9.9. o 10:25: Článok sme na vyznačených miestach doplnili o vyjadrenie Orangeu.

Spojenie s operátorom zákazníckej linky mal Orange doteraz spoplatnené sumou 5 centov za minútu. Aby ste tak dosiahli aktuálnych 1,50 €, museli by ste byť na linke polhodinu. Poplatok si operátor zaúčtuje až vtedy, keď vás systém prepojí s človekom – robotické možnosti a schopnosti zákazníckej linky sú tak zadarmo.

Poplatok pri volaniach na Zákaznícku linku 905 sme upravili na 1,50 eur/ hovor, ten si účtujeme až po spojení zákazníka s konkrétnym zamestnancom Úseku služieb zákazníkom. Hovor s automatom, ktorý tiež dokáže vyriešiť niekoľko základných a najčastejších zákazníckych požiadaviek, je bez poplatku. Zároveň našim zákazníkom naďalej ponúkame možnosť bezplatných volaní so zamestnancami Úseku služieb zákazníkom v rámci Zákazníckej linky 905, ak má zákazník zakúpenú niektorú zo služieb: Balík Starostlivosti základ, Balík Starostlivosti plus a Exkluzívna starostlivosť,” vysvetľuje Orange.

Linka 905 má byť určená pre komplexnejšie problémy

Operátor svoje konanie zdôvodnil tým, že na zákaznícku linku volá veľa zákazníkov a preto chce vyššou cenou za volanie znížiť čakacie doby. Zaujímavé však je, že server Živé získal aj opačné vyjadrenie, ktoré naznačovalo, že na linku 905 naopak nevolá veľa zákazníkov.

Zákazníkov chceme motivovať využívať iné interaktívne kanály a aby Zákaznícku linku využívali pri komplexnejších problémoch. Na Zákazníckej linke 905 sa chceme prioritne venovať zákazníkom s komplexnejším problémom, kvôli ktorému na linke strávia viac času. Po novom tak zákazníci zaplatia za hovor bez ohľadu na čas, ktorý strávia na linke, čo v konečnom dôsledku môže byť pre nich výhodnejšie,” dodáva.

whatsapp

WhatsApp vraj nie je náplasť, ale dlhodobý plán

Orange si určite všimol, že zavedenie vysokého poplatku za spojenie s operátorom zákazníckej linky sa nestretlo s potleskom, preto po pár dňoch predstavuje novinku. Malou náplasťou na sťažnosti ľudí môže byť bezplatná možnosť spojenia sa s operátormi linky 905, píše server Živé.

Operátor v stanovisku pre TECHBYTE argumentuje, že zavedenie nového komunikačného kanálu cez WhatsApp neprebehlo zo dňa na deň. Naopak, ísť má o dlhodobú stratégiu, ktorú postupne nasádza. Komunikáciu cez WhatsApp označuje za, v niektorých prípadoch, efektívnejšiu.

Spraviť tak môžete zaslaním správy (cez WhatsApp) na číslo +421 905 905 905.

Čo hovoríte na zmeny v Orangei? Volávate na zákaznícku linku alebo využívate iné kanály pre spojenie sa s operátorom? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie!