TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Inzerenti strácajú hlavu: Až 75 % užívateľov iOS nechce byť sledovaných. Môže za to táto funkcia
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Inzerenti strácajú hlavu: Až 75 % užívateľov iOS nechce byť sledovaných. Môže za to táto funkcia

15. júla 2021 14:42
Roman Drexler
15. júla 2021
Zdieľať
2 min
Zdieľať

Až 75 % užívateľov operačného systému iOS 14 má odmietať sledovanie svojej aktivity aplikáciami, čo predstavuje závažný problém pre inzerentov. Môže za to Apple a jeho nová funkcia App Tracking Transparency, skrátene ATT, píše iMore.

Čo je to ATT? Ide o novú funkciu v prostredí systému iOS, iPadOS a tvOS, ktorá prikazuje aplikáciam, aby si predtým, ako začnú sledovať aktivitu užívateľa, vypýtali pre tento účel povolenie. Ak užívateľ súhlasí, aplikácia získa možnosť sledovať jeho aktivitu v prostredí iných aplikácií či na webových stránkach.

Zdroj: cottonbro (Pexels)

So sledovaním súhlasí len 1 zo 4 užívateľov iOS

Pochopiteľne, mnohí užívatelia nechcú, aby aplikácie sledovali doslova každý ich krok, a tak možnosť sledovania zamietajú. A to je niečo, čo inzerentom rozhodne nerobí radosť. Keď si to prepočítame, so sledovaním aktivity súhlasí v priemere len 1 zo 4 užívateľov.

Inzerenti s touto novou funkciou nie sú spokojní z veľmi jednoduchého dôvodu, ktorým je znemožnenie cielenia reklamy. Údajne sa obávajú, že strácajú prístup k niektorým z najcennejších údajov umožňujúcich cielenie reklamy.

Najviac následky implementácie funkcie ATT pocítiť inzerenti na Facebooku. Kupcovia médií, ktorí prevádzkujú reklamné kampane na Facebooku v mene svojich klientov, uvádzajú, že Facebook už nie je schopný spoľahlivo zistiť, koľko predajov klienti realizujú.

Apple a jeho nové zmeny vážne zranili reklamný biznis. Ako následok zavedenia ATT do operačného systému iOS mali príjmy z reklamy v niektorých prípadoch poklesnúť o 30 – 40 %, čo rozhodne nie je málo. Ak to takto pôjde ďalej, spoločnosti budú musieť zaviesť drastické opatrenia, na ktoré doplatíme predovšetkým my – užívatelia. Ako príklad možno použiť opäť Facebook, ktorý už v minulosti poukázal na možnosť spoplatnenia prístupu k jeho sociálnym sieťam.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Po filmoch a seriáloch aj hry. Netflix sa púšťa do nového odvetvia
Ďalší článok Koľko by vás stála kúpa a údržba lietajúceho auta? Z tejto čiastky sa vám zatočí hlava
Jeden komentár Jeden komentár
  • Romanexko píše:
    16. júla 2021 o 0:32

    Nech spoplatnia fb a hneď mažem svoj profil aj appku z mobilu… ja mám tiež zakázané sledovanie a cielenie reklám na Androide, a nezaujíma ma že nejaký inzerent si trhá vlasy, keby tie reklamy boli zaujímavé alebo iba občas tak nepoviem ani slovo ale toto už je choré, programy ktoré si ľudia platia – bum reklamy každých 20minút (moje opratrenie: zrušil som skylink zaplatil si voyo), na youtube samá reklama (moje opatrenie : stiahol som Vanced Kit) a samozrejme asi 5 adblockov mám na prehliadači a udeľujem serióznym webom výnimky ale už mám tých reklám pokrk, nikdy mi žiadna reklama nepomohla pri výbere nakoľko mám vlastnú hlavu a vždy si cielenie pozriem čo ja chcem a nie čo sa mi snaží niekto nahovoriť že potrebujem :-D

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

Auto, e-shop, kúpa, mimoriadne
EÚ dáva slovenským vodičom TVRDÚ ranu: Máte takéto auto? Máme VEĽMI zlé správy
5. novembra 2025
EÚ, zákaz vjazdu
EÚ schválila drastickú zmenu: Rozhodnutie, ktoré padlo, takmer nikto nečakal
5. novembra 2025
Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta
POZOR: Štát začne Slovákom posielať mimoriadne dôležité listy. Týka sa to úplne všetkých!
6. novembra 2025
Slovensko, EÚ, mimoriadne
Už to začalo a nedá sa to zastaviť: Potvrdili ČIERNY scenár, skladať sa naň budeme až do roku 2075
6. novembra 2025

Najnovšie články

  • Vodiči, POZOR: Trh s ojazdenými autami ovládol nový podvod. Na TOTO nenaleťte
  • COVID-19 má tento rok neobvyklé príznaky: Pacienti hlásia TAKÉTO problémy
  • Telekom ŠOKUJE: Má ďalšiu SKVELÚ novinku, aktivuje sa automaticky a ZADARMO
  • Fico verí, že ho EÚ chce zažalovať kvôli dvom pohlaviam v ústave. Tá ale o tom nič nevie
  • Čerpacie stanice prepisujú ceny. Žiaľ, nemáme dobré správy (+ nové sumy)

Bude sa vám páčiť

Ministerstvo vnútra VARUJE ľudí: Za pár sekúnd zistia, kde sa nachádzate, stačí im k tomu jedna vec

4. novembra 2025
WhatsApp

WhatsApp chystá DOKONALÚ novinku: Používať ho budete bez mobilu (o čo ide)

2. novembra 2025
mimoriadne, EÚ

EÚ poriadne tvrdo: Spúšťa MASÍVNE vyšetrovanie, týka sa to všetkých (čo sa stane)

30. októbra 2025
smartfóny, smartfón, frustrácia

POZOR: TOTO nastavenie na telefóne NIKDY neskúšajte, ohrozíte tým bezpečnosť

28. októbra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?