TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    Instagram chce, aby ste na ňom trávili viac času: Takéto zmeny čakajte!

    ‍ Marek Urban25. júna 2021
    Foto: Todotech20

    Informačný kanál aplikácie Instagram v súčasnosti prioritne zobrazuje obsah od ľudí, ktorých sledujete. Ak si pozriete všetok takýto obsah, Instagram vám začne predhadzovať odporúčané príspevky, o ktorých si myslí, že by vás mohli zaujímať.

    Instagram sa opäť zaoberá myšlienkou, že zobrazovanie, respektíve zoraďovanie príspevkov upraví. V najbližších dňoch tvorcovia aplikácie spustia v úzkej skupine používateľov v anglicky hovoriacich krajinách test, v rámci ktorého sa bude na nástenke zobrazovať viac odporúčaného obsahu. O zmenách informuje server TechCrunch.

    Sociálna sieť takýto obsah zamieša medzi príspevky od účtov, ktoré sledujete. Typ a množstvo navrhovaného obsahu bude riadiť softvérový algoritmus. Pri zoraďovaní príspevkov zohľadní spôsob, akým jednotlivci aplikáciu Instagram používajú.

    instagram
    Zdroj: Instagram

    Pri navrhovaných príspevkoch sa zobrazia dve tlačidlá, prostredníctvom ktorých môžu používatelia poskytnúť spätnú väzbu. Ak budú s obsahom spokojní, ťuknú na hviezdičku, čím sa bude na domácej stránke zobrazovať viac podobného obsahu (napr. zvieratá, interiérový dizajn, príroda a pod.).

    Pokiaľ ale obsah ich záujmu netrafí, zobrazovanie príspevkov môžu odložiť o 30 dní. Takýmto spôsobom môžu používatelia formovať to, čo vidia. Inými slovami, algoritmus vytrénujú tak, aby zobrazoval len relevantný odporúčaný obsah.

    Jediný cieľ: Donútiť ľudí, aby tam trávili viac času

    To bude zrejme viesť k tomu, že používatelia strávia na Instagrame viac času. Kým sa dostanú k fotkám a videám svojich priateľov, prejsť budú musieť cez spleť odporúčaných príspevkov. Pre Facebook, vlastníka Instagramu, to bude prínosom. Čím viac času používateľ na Instagrame strávi, tým viac reklám dokáže skonzumovať.

    instagram
    Zdroj: Instagram

    TechCrunch sa domnieva, že Instagram zobrazovanie príspevkov upravuje na popud konkurencie, úspešnej aplikácie TikTok, ktorú si obľúbili najmä mladiství. TikTok sa pri zobrazovaní videí taktiež spolieha na silný algoritmus, ktorý servíruje odporúčaný obsah na základe interakcie používateľov, sledovaných účtov a ďalších kritérií.

    Instagram zmeny v zobrazovaní príspevkov len testuje. Stále tak existuje šanca, že sa nedostanú ku všetkým používateľom, pokiaľ by test nesplnil očakávania. Na záver si môžeme zaspomínať na časy pred rokom 2016, kedy Instagram pri zoraďovaní príspevkov ešte používal starú dobrú chronológiu. Tieto časy sú, zdá sa, nadobro preč.

    Instagram kanál nastenka navrhovaný obsah odporúčaný prispevky radenie test
    PredchádzajúciWindows 11 má šialené minimálne požiadavky. Prestáva podporovať stovky procesorov!
    Ďalší Windows 11: Zoznam funkcií, ktoré oficiálne končia!
    Najnovšie články

    Nothing Phone (2) bude prémiovejší. Spoločnosť plánuje rozbehnúť spolupráce s operátormi

    31. januára 2023

    POTVRDENÉ: Seriálový hit The Last of Us dostane druhú sériu!

    31. januára 2023
    streamovacia služba

    O pár dní štartuje nová streamovacia služba: Bude lacnejšia ako Netflix či Disney+

    31. januára 2023

    EÚ a USA uzavreli kľúčovú dohodu: Chcú využiť AI na riešenie globálnych výziev

    30. januára 2023

    Trh sa mení: Tesla Model Y sa dopracoval do rebríčku 10 najpredávanejších vozidiel!

    30. januára 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.