clubhouse

Clubhouse prichádza na Android: Na Slovensku bude do 21. mája

Clubhouse expanduje.

Ošiaľ okolo audio četovacej aplikácie Clubhouse v poslednom období trochu utíchol. Čerstvý vietor do plachiet by mala zabezpečiť aplikácia vo verzii pre Android, ktorá môže podstatne navýšiť členskú základňu.

Spoluzakladateľ služby Clubhouse Paul Davison v marci uviedol, že na verzii aplikácie pre Android pracujú „naozaj tvrdo“ a potrvá „pár mesiacov“, kým bude pripravená. Tím vývojárov sa naozaj neflákal.

Už začiatkom mája tvorcovia spustili uzavretý beta test aplikácie Clubhouse pre Android. Pár dní na to si mohli aplikáciu stiahnuť z obchodu Play takmer všetci používatelia na americkom trhu. Stále je však používanie aplikácie podmienené pozvánkou, ktorú vám musí zaslať niekto, kto už je v službe aktívny.

Clubhouse expanziu do Android sveta zdržovať nemieni, ako píše server TechCrunch. Podľa neho sa aplikácia Clubhouse pre Android dostane do kľúčových krajín sveta v priebehu tohto týždňa.

clubhouse
Foto: Marco Verch/Flickr

Ako prvé by mali prísť na rad Japonsko, Brazília a Rusko, nasledovať ich bude Nigéria a India. Koncom týždňa by mali tvorcovia aplikáciu sprístupniť pre množstvo ďalších krajín. Či sa medzi nimi bude nachádzať aj Slovensko či Česká republika, momentálne nevieme. Šance sú ale dobré.

Rýchle a masívne rozšírenie dostupnosti aplikácie Clubhouse má opodstatnenie. Behom krátkej chvíle vzniklo hneď niekoľko alternatív, ktoré sa audio četovacou službou inšpirovali. Audio funkcie si osvojili veľké mená digitálneho priemyslu ako Twitter a Facebook. Udržať dynamické tempo rastu je tak pre tvorcov čoraz zložitejšie.

Po širokom sprístupnení aplikácie Clubhouse krivka aktívnych používateľov určite porastie, na uzde ju však bude stále držať systém pozvánok, ktorého sa aplikácia pravdepodobne nezbaví ani po avizovanej expanzii.

Podľa spoluzakladateľa je ale dôležité, aby bol Clubhouse otvorený pre všetkých. Skôr či neskôr by sme sa teda mohli do aplikácie dostať aj bez pozvánky.

Netreba zabúdať, že Clubhouse nie je zrovna ostrieľaným hráčom digitálneho trhu. Firma vznikla len pred dvoma rokmi, mnohí ju stále považujú za startup. Snáď majú tvorcovia kapacity na to, aby dokázali s nárastom počtu aktívnych používateľov zabezpečiť dôslednú ochranu osobných údajov a efektívne moderovanie obsahu.

Podobne ako iné sociálne aplikácie, ani Clubhouse neobchádzajú problémy rasizmom a inými formami nenávistných prejavov.