Sviatočné obdobie sa blíži a spolu s ním aj záujem o nákup darčekov či už pre seba alebo pre blízkych. To pre pošty sveta predstavuje tradičný nápor, ktorý je spojený s meškajúcim dodaním.
Je preto veľmi príjemné vidieť, ako sa niektoré inštitúcie snažia. Pekným príkladom ide česká pošta, ktorá uzavrela užšiu spoluprácu s čínskym gigantom Aliexpress, informoval server Živě.
Prvou skúškou užšieho partnerstva bude prebiehajúci festival zliav známy ako 11. november. V Číne ide o obdobu Black Friday. Cieľom českej pošty je doručiť všetky zásielky z Alieexpressu do 10 dní, a to aj v zložitejšej dobe pandémie. Docieliť to chce vďaka využitiu špeciálneho colného prekladiska v Belgicku, píše pošta.
Aj ďalšie roky
Spolupráca by podľa všetkého nemala byť jednorazová a mala by pokračovať aj v ďalších rokoch. Mnohí sa boja, že keď do platnosti vstúpia nové daňové pravidlá EÚ, nákupy z Číny skončia. Šikovní účtovníci však nezaspali na vavrínoch a prišli s riešením.
O “papierovačky” sa postarajú práve špeciálne prekladiská ako to, ktoré využije česká pošta. Je pravdepodobné, že podobný systém nasadí väčšina, ak nie všetci čínski predajcovia.
Zákazníci sa tak nemusia báť, že by kvôli lacnému tovaru museli vypĺňať zdĺhavé colné formuláre. „Pre zákazníkov sa pri nakupovaní nič nemení, postup zadávania objednávok cez Aliexpress ostáva rovnaký,“ vysvetlila česká pošta.
TECHBYTE už kontaktoval slovenskú poštu so žiadosťou o poskytnutie vyjadrenia k rovnakej tematike na Slovensku. Do publikovania tohto článku sme vyjadrenie nedostali. Hneď ako sa to zmení, budeme článok aktualizovať.