Orange zaznamenal nárast počtu zákazníkov pri TV, internete aj konvergentných službách

Počet zákazníkov mobilných služieb mierne klesol.

1
Foto: Orange

Spoločnosť Orange informuje o tom, ako sa jej darilo počas troch kvartálov aktuálneho roka. Operátor sa pochválil nárastom počtu zákazníkov, pričom najväčší rast badať pri konvergentných službách.

Konvergentné služby predstavujú mobilné a fixné služby sústredené v jednom balíku. V tejto oblasti Orange vykázal medziročný rast o 41 % a prekročil hranicu 109 tisíc zákazníkov.

Darilo sa aj internetu a televízii. K 30. septembru 2020 operátor evidoval 231 tisíc zákazníkov pevného internetu – FTTH, DSL a fixného LTE, čo predstavuje 20 % medziročný nárast.

TV služby operátora využívalo ku koncu septembra 128 tisíc zákazníkov. Ich počet medziročne stúpol o 34 %. Čo sa týka mobilných služieb, veľa sa toho medziročne nezmenilo. Počet zákazníkov ale mierne klesol o 2,6 %. Podľa operátora za tým stojí pokles počtu zákazníkov mobilného internetu a predplatených služieb.

V absolútnych číslach Orange celkovo celkovo evidoval 2,715 miliónov aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho takmer 2,2 miliónov predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb.

„Naša dlhodobá a strategická orientácia na kvalitu a spoľahlivosť služieb je správna. Potvrdzuje to nielen získanie významného ocenenia za mobilnú sieť, ale aj neustály nárast počtu zákazníkov fixných služieb, či už internetových, televíznych alebo konvergentných,“ hodnotí generálny riaditeľ Orangeu Federico Colom.

Podľa operátora sa pod nárast počtu zákazníkov podpísali atraktívne propozície, ktoré v priebehu roka predstavil, ale aj zvyšujúca sa dostupnosť FTTH sieti, ktoré sú dostupné viac ako 858 tisíc domácností. Menuje tiež jednoduchú, férovú a transparentnú konvergentnú ponuku.

V uplynulom štvrťroku Orange získal ocenenie najlepšej mobilnej siete na Slovensku, ktorá má zároveň najlepšie pokrytie. Podľa operátora je to výsledkom niekoľkoročného projektu modernizácie siete, ktorá je pripravená na príchod prvej vysokorýchlostnej 5G siete v apríli 2021.

Ako jeden z najväčších projektov firmy Orange uvádza modernizáciu paušálov, v rámci ktorej premigrovali zákazníkov so starými paušálmi na nové GO paušály. 

Nárast mobilnej dátovej prevádzky

Zákazníci operátora preniesli medziročne o 35 % viac dát. 81 % z celkového objemu 31,69 miliónov GB bolo prenesených v 4G sieti, čo predstavuje medziročný nárast o 51 %.

Počas prvých troch kvartálov roku 2020 si svoje číslo do Orangeu prenieslo viac než 57 tisíc zákazníkov, čo je o 12 % viac ako v rovnakom období roku 2019.

Naopak, počet zákazníkov, ktorí prešli so svojím číslom z Orangeu k iným operátorom, sa ustálil na počte 62 tisíc, pričom sa počet medziročne zvýšil len o 4 %.

Výnosy

Najväčší dopad na vývoj prevádzkových a finančných ukazovateľov mala podľa operátora pandémia koronavírusu. Celkové výnosy počas prvých troch kvartálov medziročne klesli o 3 %, na 397 miliónov eur (štandard IFRS 15).

TIP REDAKCIE
Huawei našiel náhradu za Mapy od Google, podpísal dohodu so spoločnosťou TomTom

Pokles spôsobil viac než 5-percentný pokles výnosov z predaja zariadení, ktorý bol spôsobený nižšími predajmi na predajných miestach v dôsledku koronakrízy v druhom štvrťroku.

Výnosy zo zariadení sa v treťom kvartáli opäť vrátili k rastu s medziročným nárastom o 3 %. Výnosy z predaja služieb dosiahli 315 miliónov eur, čo je o 2,5 % menej ako v rovnakom období uplynulého roka.

Bez vplyvu koronakrízy najmä v oblasti roamingu a návštevníkov by medziročná bilancia výnosov zo služieb bola plusová, zhodnotil v závere správy Orange.