AKTUALIZOVANÉ: Orange hlási ďalší masívny výpadok. Ľuďom ponúkajú kompenzáciu 10 centov

Druhý výpadok za niečo vyše dvoch týždňov.

18
Foto: Orange

Najväčší operátor na Slovensku, Orange, opäť bojuje s technologickými problémami. Podľa informácií, ktoré spoločnosť zverejnila na svojom Facebooku sa má výpadok týkať len západného Slovenska.

Aktualizácia 16.10. o 16:30:Včera 15.10.2020 v čase od 13.00 hod. do 19.10 hod. sme evidovali výpadok služieb na optike na území západného Slovenska. Dôvodom nedostupnosti služieb bola chyba pri prideľovaní IP adries. Zákaznícke terminály nedostávali IP adresy od DHCP servera z dôvodu jeho preťaženia, ktoré neočakávane nastalo počas načítavania konfiguračného súboru. Spôsob kompenzácie zákazníkov aktuálne riešime, podrobnosti budeme komunikovať neskôr,“ vysvetľuje výpadok hovorkyňa spoločnosti Orange, Alexandra Piskunová.

S týmto tvrdením však nesúhlasia početné komentáre od ľudí z prakticky celého Slovenska, čo podporuje aj služba Downdetector, v ktorej ľudia nahlasujú problémy aj z východu. Zarážajúce je na tom to, že Orange rieši už druhý veľký výpadok v krátkom čase. Posledný firma riešila niečo pred dvoma týždňami.

Downdetector, kde ľudia nahlasujú poruchy, momentálne pri Orangei svieti na oranžovo až červeno.

Vážení zákazníci, na území západného Slovenska evidujeme výpadok optického internetu a televízie. Na odstránení problému intenzívne pracujeme a zároveň sa ospravedlňujeme za prípadné komplikácie,” píše firma.

Kompenzácia 10 centov

Niet sa preto čudovať tomu, že sa začínajú ozývať nespokojní zákazníci. Tí sa na Facebooku začali pýtať na možnosť kompenzácie. „Druhýkrát za necelý mesiac, dúfam, že toto nie je nový normál. Za toto by malo byť odškodnenie, keďže mnoho ľudí teraz nemôže pracovať a môže to mať reálny dopad na to či môžu pracovať na veciach pre svojich zákazníkov,“ píše jeden z komentujúcich.

Na to sa rozhodla firma reagovať možnosťou kompenzácie vo výške 10 centov. „Máte záujem o zľavu na cca 10 centov? Za vzniknuté komplikácie sa ospravedlňujeme. S pozdravom, Veronika,” odpovedal operátor.

Uvedomujeme si, že riešenie technických problémov je náročné pre akúkoľvek firmu, no takéto uštipačné poznámky by si mal operátor určite odpustiť. Operátor neskôr v komentároch spresnil, že 10 centov je alikvotná čiastka, ktorá je zakotvená aj v zmluve. „Je to prepočítané na alikvotu, na čo reálne máte nárok za nefunkčnú službu, čo vyplýva aj zo Zmluvy,” stojí v odpovedi Orange.

To kedy môže byť problém odstránený momentálne nevieme. TECHBYTE už požiadal Orange o presnejšie stanovisko. Hneď ako ho získame vás budeme informovať.