Tesla Model S prešla vylepšením: Je prvým elektromobilom, ktorý má dojazd až 647 km!

Podľa merania EPA.

1
Tesla Model S
Tesla Model S

Spoločnosť Tesla priebežne vylepšuje svoje inovatívne elektrické vozidlá, pričom nemáme na mysli len softvérové aktualizácie. Efektivitu prevádzky zlepšuje zmenami v konštrukcii, pohonnej sústave a ďalších súčastiach. Pekným príkladom je aj Tesla Model S.

Tesla Model S vo verzii Long Range Plus je oficiálne prvým elektromobilom, ktorý v rámci testovacieho cyklu EPA, ktorý skúma možný dojazd elektromobilov, prekonal hranicu 400 míľ (presne 402 míľ, teda 646,9 kilometrov).

Cyklus organizácie EPA (Environmental Protection Agency) je pritom považovaný za ten objektívnejší, respektíve presnejší, čo sa týka porovnania s prevádzkou v bežnej užívateľskej praxi v skutočných podmienkach.

Podľa oficiálnej správy automobilky Tesla, na ktorú upozornil DigitalTrends, ale aj sám Elon Musk na sociálnej sieti Twitter, je dojazd elektromobilu Tesla Model S o 20 percent väčší v porovnaní s modelom Tesla Model S 100D z roku 2019. V útrobách vylepšeného vozidla sa pochopiteľne nachádza rovnako veľká batéria.

Tesla Model S
Zdroj: tesla.com

Za zmienku stojí aj porovnanie s úplne prvou generáciou prémiového sedanu z roku 2012, ktorý podľa EPA zvládol prejsť na jedno nabitie 265 míľ (426,4 km). Vylepšená Long Range Plus verzia bola organizáciou EPA testovaná už vo februári tohto roku, kedy dosiahla dojazd 390 míľ.

Výsledok spochybnil Elon Musk, pričom tvrdil, že test neprebehol s úplne nabitou batériou. Organizácia jeho tvrdenie odmietla. Teraz je ale jasné, že Tesla Model S vo verzii Long Range Plus dokáže prekonať na jedno nabitie vzdialenosť 400 míľ. Aspoň podľa laboratórnych podmienok.

TIP REDAKCIE
WLTP, EPA alebo NEDC: O čo ide a v čom spočíva rozdiel?

Inžinierom sa podarilo predĺžiť dojazd vďaka ľahším materiálom, ktoré použili v batérii a v pohonnej jednotke. Zlepšili tiež účinnosť klimatizácie alebo systému rekuperácie energie pri brzdení. Aerodynamický odpor zase pomohli znížiť nové disky a pneumatiky Tempest.

Zatiaľ len v Spojených štátoch

V kombinácii s postupne sa rozširujúcou sieťou nabíjačiek Supercharger je elektromobil s takto vysokým dojazdom určite použiteľnejší. Minimálne pre tých zákazníkov, ktorí jazdia na dlhé trasy. Potom tu je však cena, ktorá už nie je taká sympatická ako rekordný dojazd.

Nová verzia zatiaľ figuruje len v americkom konfigurátore, kde svieti údaj 74 990 amerických dolárov. Pri zatiaľ nepotvrdenej európskej dostupnosti môže tento model stáť odhadom aj 80 – 90 000 eur (bez doplnkovej výbavy).