Počas koronakrízy sa darí aj fitness aplikáciám, počet inštalácií rapídne vzrástol

Pustili ste sa v posledných týždňoch do cvičenia?

1
Ilustr. foto

Hudobné služby, video služby, nástroje pre uskutočňovanie online konferencií, ale aj hry a zábavné aplikácie. Počas pandémie koronavírusu sa týmto prostriedkom darí, keďže došlo k obmedzeniu pohybu a sociálnej interakcie obyvateľov po celom svete.

Vyzerá to ale, že si ľudia nekrátili čas len pozeraním do obrazovky televízora, smartfónu alebo monitora počítača. Ľudia tiež vo väčšom sťahovali fitness aplikácie, ktoré dokážu pomôcť s cvičením a monitorovaním fyzických aktivít.

Vyplýva to z výskumu analytickej spoločnosti Sensor Tower, ktorý ukazuje, že v 2. štvrťroku 2020 stúpol počet inštalácií fitness aplikácií o 47 percent (na 656 miliónov), v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Inými slovami, nikdy predtým nebol medziročný nárast medzi dvoma rovnakými štvrťrokmi taký veľký.

fitness
Zdroj: Sensor Tower

Športové aplikácie sa najväčšiemu záujmu zvyčajne tešia v januári, resp. v prvom štvrťroku každého roka. Množstvo ľudí motivovaných novoročnými predsavzatiami zvykne v začiatkoch roka naplniť fitness centrá, no nie každému tento prvotný zápal vydrží.

V aktuálnom roku tomu ale bolo inak, v rebríčku sa vyšvihol práve druhý štvrťrok (meraný od 1. apríla do 3. júna). Analytici predpokladajú, že množstvo ľudí, ktorých koronakríza ovplyvnila, prehodnotilo svoj životný štýl, poprípade zmenili režim a spôsob, akým cvičenia.

Spolu so zvýšeným záujmom o športové aplikácie rástli aj spotrebiteľské výdavky v segmente Health & Fitness. Rast na úrovni 13-tich percent v aktuálnom štvrťroku nie je rekordný, aj keď značný. V minulom roku bol vzostup výdavkov vyšší.

Sensor Tower však odhaduje, že sa rast výdavkov v štatistikách naplno prejaví až po mesiaci jún. Ktorá aplikácia medzi fitness nástrojmi vynikala? Strava.

Počet inštalácií tejto aplikácie stúpol v mesiaci máj o 179,2 %, v porovnaní s januárom. Stravu si v máji nainštalovalo takmer 3,5 milióna používateľov. Celkovo túto aplikáciu aktívne využíva už viac ako 50 miliónov jedincov, ktorí pochádzajú zo 195 krajín sveta.