Ak sledujete videá na službe TikTok, mohli ste si všimnúť, že každý tvorca je svojím spôsobom “atraktívny”. Je to náhoda? Podľa najnovšej správy publikácie The Intercept rozhodne nie. Tému spracoval web Ubergizmo.
The Intercept údajne vychádza z interných dokumentov, ktoré služba odovzdala svojim moderátorom. Ich úloha mala byť jednoduchá – potláčať videá, ktoré obsahovali “škaredých” alebo “chudobných” ľudí.
TikTok sa týmto mal snažiť o lepší imidž, ktorého cieľom bolo nalákať ďalších používateľov, a to najmä z mladších vekových kategórií. Služba sa totiž zrejme domnieva, že videá, na ktorých vidno “škaredých” alebo “chudobných”, sú záťažou pre algoritmy, ktoré používateľom odporúčajú nové videá.
TikTok sa k celej situácii už stihol vyjadriť. Hovorca spoločnosti Josh Gartner tvrdí, že väčšina ich pravidiel už neplatí, pričom niektoré dokonca ani nikdy neboli zavedené. Služba sa ďalej bránila tvrdením, že nechcela, aby bol jej prostredníctvom niekto, či už kvôli vzhľadu alebo finančnej situácii, šikanovaný.