Netflix práve oznámil zásadné inovácie pre svoju mimoriadne obľúbenú streamovaciu platformu. Dotknú sa viacerých kľúčových aspektov, vrátane používateľského rozhrania či spôsobu, akým sa používateľom odporúčajú filmy a seriály. Nebudú sa pritom týkať len aplikácie pre televízie, ale aj tej pre smartfóny. Cieľom týchto zmien je uľahčiť používateľom výber obsahu, zvýšiť ich interakciu so službou a priblížiť sa aktuálnym trendom. Téme sa venuje server CzechCrunch.
Jednou z najvýraznejších noviniek bude zavedenie vertikálneho video feedu, konkrétne v mobilnej aplikácii. Tento formát, ktorý môžete poznať z Instagramu a TikToku, bude ponúkať krátke ukážky z obľúbených seriálov či filmov, prípadne odporúčané novinky. Používateľ sa pritom bude môcť jednoducho prekliknúť na konkrétny titul alebo si ho pridať do zoznamu, odkiaľ si ho bude môcť pozrieť neskôr.
Ide o krok, ktorým sa Netflix snaží ešte viac zatraktívniť svoj obsah a priblížiť sa mladším používateľom zvyknutým na dynamický štýl prezentácie videa.

V televíznej aplikácii prejde zmenou hlavná obrazovka. Ovládacie prvky budú prehľadnejšie a vyhľadávanie sa presunie na vrch obrazovky. Navyše, jednotlivé tituly budú označené informačnými štítkami, ako napríklad „Víťaz ceny Emmy“, ktoré majú používateľovi pomôcť s rýchlejším rozhodovaním.
Netflix tiež volí AI
Samozrejme, držať krok s dobou znamená aj potrebu implementovať umelú inteligenciu (AI). Netflix si to uvedomuje a presne to robí. Po novom plánuje zaviesť funkciu, ktorá umožní používateľom komunikovať s AI asistentom priamo v aplikácii. Namiesto klasického vyhľadávania podľa žánru alebo herca bude možné viesť konverzáciu, dokonca aj zadávať požiadavky, ako napríklad: „Odporuč mi ľahkú romantickú komédiu.“
Táto funkcia však bude spočiatku dostupná len pre zariadenia s iOS a len pre tých používateľov, ktorí sa zapoja do testovania. Zatiaľ nie je známe, či bude funkcia podporovať aj slovenský či český jazyk, ani či sa vôbec dopracuje do našich zemepisných šírok.
Netflix tiež plánuje upraviť algoritmus odporúčaní tak, aby reflektoval nielen históriu sledovania, ale aj ako-tak aktuálnu náladu používateľa. Zohľadňovať sa budú napríklad trailery, ktoré si používateľ nedávno pozrel, či herci, ktorých mená vyhľadával. Vďaka tomu má byť výber titulov ešte personalizovanejší a relevantnejší.
A to stále nie je všetko. Streamovací gigant už dávnejšie predstavil funkciu zachytávania obľúbených momentov zo sledovaného obsahu, avšak teraz prezradil, ktoré boli medzi používateľmi najpopulárnejšie. Víťazom sa stala scéna z druhej série Arcane, a síce bozk medzi Vi a Caitlyn. Zároveň polovica najviac ukladaných scén pochádza zo Squid Game, ktorá sa dočká tretej a zároveň poslednej série – jej premiéra je už na obzore.
Funkcionalita obľúbených momentov má v nasledujúcich mesiacoch prejsť ďalším vylepšením.


Kedy sa dočkáme?
Žiaľ, nateraz Netflix neposkytol smerodajný časový údaj o tom, kedy by mali byť uvedené novinky nasadené. Opakovane hovorí len o „najbližších týždňoch a mesiacoch“, čo pravdepodobne znamená, že ich dostupnosť sa bude líšiť v závislosti od regiónu aj zariadenia.
Pevne veríme, že sa čím skôr dočkáme ďalších a hlavne konkrétnejších informácií.