Mobilné siete najväčších operátorov v týchto dňoch čelia zvýšenej prevádzke. Evidentné je to z tlačových správ, ktoré postupne spoločnosti posielajú novinárov.
Zatiaľ čo O2 začiatkom týždňa bojoval s problémami s dovolateľnosťou, Telekom rozdáva nekonečné dáta väčšine svojich zákazníkov. Orange zas vyzýva zákazníkov, aby minimalizovali nápor na ich sieť.
Orange: Správajte sa zodpovedne
„Platí, že Orange v rámci svojich technických a kapacitných možností robí maximum pre to, aby sieť fungovala. V súčasnosti jeho infraštruktúra zvláda aktuálny nápor požiadaviek bez problémov a pri zachovaní plnej kvality pre zákazníkov. Podpora a zodpovedný prístup ľudí však pomôžu udržať tento stav aj počas najnáročnejších dní, ktoré nás čakajú,“ informoval operátor v tlačovej správe.
Ako si vysvetliť slová Orangeu je na každom z nás. Na prvý pohľad to však vyzerá tak, že Orange už nemá veľký priestor na rast dátovej prevádzky. Je to celkom prekvapujúce, keďže neponúka žiadne veľké bonusové balíčky (v stovkách GB) ako ich najväčšia konkurencia – Slovak Telekom.
Ten vzorne predĺžil akciu na nekonečné dáta, ktoré pre zákazníkov s paušálmi bude platiť aj počas apríla. V aplikácii Telekomu si tak môžu opäť aktivovať gigantický balíček 1 000 GB dát, ktorý musí vystačiť aj tým najnáročnejším zákazníkom.
Orange naopak upozorňuje, aby sa zákazníci vyhli zasielaniu veľkých súborov cez ich sieť. Ak k tomu dôjde, mali by ich komprimovať. Čo je však ešte viac zarážajúce, Orange dokonca odporúča, aby ste sa vyhli posielaniu alebo odpovedaniu na hromadné emaily.
Orange: Väčšie súbory sťahujte v noci
Platiaci zákazníci Orange majú právo svoje voľné gigabajty využiť vtedy, keď to práve potrebujú. Operátor však aj napriek tomu vydal odporúčanie, v ktorom zákazníkov požiadal, aby veľké súbory sťahovali v noci, resp. v období, keď sieť nie je až tak vyťažovaná – od 20:00 večer až do 8:00 ráno.
Zákazníkom tiež odporúča, aby si doma skontrolovali či sú pripojení na domácu Wi-Fi a radšej vypli mobilné dáta. Zapnúť ich majú len keď sa chystajú nevyhnutne von. Všetko teda naznačuje tomu, že sa Orange snaží bojovať s narastajúcou dátovou prevádzkou ako sa len dá.
TECHBYTE oslovil oboch operátorov so žiadosťou o vyjadrenie k stavu svojich sietí.