Záujem o online nakupovanie rapídne vzrástol: Amazon chce 100 000 nových zamestnancov

E-shop nestíha vybavovať objednávky.

1
FOTO: Fortune

Kvôli pandémii koronavírusu sa časť populácie na základe odporúčaní autorít zdržuje doma, preto ľudia častejšie využívajú služby internetových obchodov, ktoré im vybraný tovar doručia až pred dvere.

Významný nárast nakupovania cez internet zaznamenal aj Amazon, jeden z najväčších internetových obchodov vôbec. Zvýšený tlak na centrá a dodávateľské reťazce Amazonu spôsobuje, že zákazníkom nemusí byť ich tovar doručený včas.

Ľudia si v aktuálnom období popri bežnom tovare objednávajú hlavne väčší počet dezinfekčných prostriedkov, toaletný papier, masky na tvár a ďalší sortiment, ktorý im pomáha chrániť sa pred nákazou spôsobujúcou ochorenie COVID-19.

Ilustr. foto.

Potrebuje 100 000 ľudí

Amazon na prudko zvýšený dopyt po jeho službách reaguje. Plánuje v USA najať až 100 000 nových zamestnancov na plný aj čiastočný úväzok. Informuje o tom vo svojom blogu. Amazon vo svojich radoch uvíta ľudí, ktorí kvôli nákaze prišli o prácu, alebo dočasne pracovať nemôžu.

Menuje hlavne zamestnancov pohostinstiev, reštaurácií a cestovného ruchu, ktorým ponúka prácu dovtedy, kým im ich pôvodný zamestnávateľ neumožní vrátiť sa do práce. Amazon okrem toho dočasne zdvihne svojim zamestnancom plat.

V USA o 2 doláre na hodinu, v Spojenom kráľovstve o 2 libry na hodinu a v Európe o približne 2 eurá na hodinu. Zvýšenie platu je dočasné. Platí do konca apríla a spoločnosť to bude stáť 350 miliónov dolárov.

TIP REDAKCIE
Steam vďaka karanténe láme rekordy: Naraz bolo online 20 miliónov hráčov

Vyššia mzda umožní zamestnancom lepšie prekonať núdzové obdobie, počas ktorého mohli niektorí ich rodinní príslušníci prísť o prácu alebo časť príjmu. Okrem toho kompenzuje zvýšené nároky na zamestnancov, ktorí sa musia vysporiadať s vysokým dopytom po tovaroch a službách Amazonu.

Podobne ako iné veľké spoločnosti, aj Amazon zaviedol na pracoviskách prísnejšie bezpečnostné a hygienické opatrenia. Okrem toho odstraňuje zo svojich stránok produkty s premrštenou cenou a klamlivým popisom, ktoré napríklad sľubujú, že ochránia, alebo rovno vyliečia nákazu koronavírusom.