Quibi je nová streamovacia služba špeciálne pre smartfón: Ponúka 5-10 minútové filmy a seriály

Netflix, HBO Go, Apple TV, Disney+, Amazon Prime Video…ponuka streamovacích služieb je už dnes bohatá a naďalej sa rozrastá. Dôkazom toho je služba Quibi.

Netflix, HBO Go, Apple TV, Disney+, Amazon Prime Video…ponuka streamovacích služieb je už dnes bohatá a naďalej sa rozrastá. Dôkazom toho je služba Quibi, za ktorou stoja ostrieľané mená. Podrobne o nej informuje magazín The Verge.

Službu Quibi založili a riadia Jeffrey Katzenberg, bývalý riaditeľ Walt Disney Studios, a obchodníčka Margaret Cushing Whitman, ktorá zastávala vysoké pozície v spoločnostiach HP a eBay.

Krátke filmy špeciálne pre smartfón

Quibi má ambíciu preraziť netradičným formátom videí, presnejšie krátkych filmov (5-10 minút), ktoré by si užívateľ mohol pozrieť pri ceste do práce alebo napríklad pri čakaní u lekára. Krátke filmy budú natočené tak, aby sa dali sledovať v režime na šírku, ale aj na výšku. Ústredným prvkom bude v tomto prípade výlučne smartfón.

Počas sledovania obsahu môže užívateľ orientáciu obrazovky zmeniť kedykoľvek, čomu sa video automaticky prispôsobí. Ak si to neviete predstaviť, pozrite si ukážku nižšie. Medzi oboma formátmi je veľký rozdiel, z ktorého vyplývajú isté obmedzenia.

Orezaním videa pre vertikálny formát môže divák prísť o zásadné momenty, ktoré by inak boli vo videu zobrazené, ak by ho divák sledoval v klasickom širokom formáte. Každá relácia však bude natočená a editovaná zvlášť v režime na výšku a zvlášť v režime na šírku so samostatnou zvukovou stopou, ktoré budú následne vzájomne synchronizované.

Na tvorbe obsahu pre službu Quibi sa má okrem iných podieľať modelka a autorka Christine Diane Teigen, popredný režisér Steven Spielberg či speváčka a herečka Jennifer Lopez. Ako zdroj príjmov poslúžia reklamy a mesačné predplatné. Bezplatná verzia existovať nebude.

Za 5 dolárov mesačne bude obsah dostupný s reklamami, za 8 dolárov mesačne bez reklám. Služba štartuje v apríli, zo začiatku len v USA. Medzi prvými ohlásenými inzerentmi v službe bude spoločnosť Procter & Gamble.

Nie sme konkurencia pre Netflix a Disney+

V úvode sme Quibi spomenuli v kontexte existujúcich VoD služieb, tvorcovia však trvajú na tom, že nebudú konkurovať službám ako Netflix či Disney+. Popri samostatných krátkych reláciách by sa mali v službe objaviť aj filmy s bežnou dĺžkou, ktoré ale tvorcovia rozdelia na jednotlivé krátke epizódy, napríklad na 12 dielov.

Tvorcovia plánujú do služby pridávať na dennej báze tri hodiny obsahu. V tomto roku by malo vzniknúť 175 pôvodných relácií, resp. 8 500 krátkych epizód (komédie, drámy, dokumenty, rozhovory, spravodajstvo a pod.). Autori hovoria o tvorbe úplne nového druhu obsahu určeného pre smartfóny. Mobilná aplikácia bude inšpirovaná aplikáciami TikTok a Instagram, ukážka však zatiaľ k dispozícii nie je.

Či budú mať užívatelia o takýto typ obsahu záujem ukáže až čas. Kvalitná produkcia a známe tváre filmového priemyslu môžu pritiahnuť zvedavé oči ochotné akceptovať mesačný poplatok. Ak to však vidíte skôr skepticky, určite v tom nie ste sami.