Populárna streamovacia služba Spotify sa nedávno pochválila finančnými výsledkami, ktoré dosiahla v poslednom štvrťroku. Za posledné tri mesiace získala celkovo 8 miliónov predplatiteľov, čo je ale stále menej ako spoločnosť očakávala, informuje web TechCrunch.
Aktuálne má švédska služba 232 miliónov aktívnych používateľov mesačne, pričom 108 miliónov z toho sú predplatitelia. Pre porovnanie, pred tromi mesiacmi Spotify používalo 217 miliónov používateľov, z čoho presne 100 miliónov tvorili predplatitelia. Do celkového počtu patria okrem bežných používateľov a predplatiteľov aj tí, ktorí využívajú možnosť Premium na 30 dní zadarmo.
Výhodná akcia pomohla i pohoršila
Ako sme už spomenuli vyššie, služba za posledný štvrťrok získala 8 miliónov predplatiteľov, čo je presne o 500 tisíc menej, než koľko spoločnosť plánovala. Mali by sme ale poznamenať, že tomuto pomerne slušnému nárastu výrazne dopomohla akcia, počas ktorej ste si mohli aktivovať Premium za 0,99 EUR.
Akcia však pohoršila priemernému zisku v prepočte na jedného používateľa, ktorý v druhom štvrťroku klesol o 1 percento, teda na 4,86 EUR. Celkový zisk oproti minulému štvrťroku vzrástol o 31 percent, teda na úroveň 1,66 miliardy EUR. Čo sa týka prevádzky, náklady vzrástli o presne 4 percentá, pričom strata klesla na 2,98 milióna EUR.