TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Monštrum na kolesách: Takto vyzerá najväčší elektromobil na Zemi
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Monštrum na kolesách: Takto vyzerá najväčší elektromobil na Zemi

23. júla 2019 14:43
Roman Drexler
23. júla 2019
Zdieľať
2 min
Zdieľať

Najväčším plne elektrickým vozidlom na Zemi je Komatsu eDumper. Proporcie obrovského monštra na kolesách prekvapili aj pilota Formuly E, ktorý mal to šťastie sa v ňom povoziť. Na novinku upozornil server InsideEVs.

Vozidlo, ktorého celý názov znie Komatsu eDumper 605, bolo vyrobené spoločnosťou Kuhn Schweiz a používa sa v ťažobnom priemysle. Jeho telo o rozmeroch 9,36 x 4,24 x 4,40 metrov váži približne 45 ton, pričom unesie až 65-tonový náklad.

Poriadny silák

Na podanie výkonu takého kalibru je potrebná poriadna dávka sily. Tú elektromobilu poskytuje až 4,5-tonová batéria s výkonom 700 kWh, ktorá úzko spolupracuje s nadupaným 590 kW elektromotorom.

„Keď sme šli do kopca spolu so 75-tonovým nákladom, mali sme 90 percent batérie. Na miesto vykládky sme dorazili s 80 percentami, pričom po ceste naspäť sme mali o 8 percent batérie viac,“ tvrdí Lucas Di Grassi, spomínaný pilot Formuly E.

FOTO: edumper.ch

Vyrobí viac, než spotrebuje

Výrobca tvrdí, že vozidlo dokáže vyprodukovať viacej energie, než koľko jej je schopné spotrebovať. Konkrétne hovoríme o rozdiele vo výške 200 kWh denne, čo je až 73 MWh prebytočnej energie za rok.

FOTO: edumper.ch

Šetrný k životnému prostrediu

Všetky tieto parametre sa stávajú ešte ohromujúcejšími najmä po zvážení skutočnosti, že eDumper dokáže svojmu prevádzkovateľovi ročne ušetriť až 50 tisíc litrov nafty, čo znamená, že do ovzdušia unikne o 130 ton oxidu uhličitého (CO2) menej. Najväčší elektromobil na svete teda nie je len užitočný, ale aj šetrný k životnému prostrediu.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok VIDEO: Microsoft prichádza s futuristickým hologramom človeka
Ďalší článok Výsledok práce aiportraits.com Zabudnite na FaceApp: Táto umelá inteligencia spraví z tváre klasickú maľbu
5 komentárov 5 komentárov
  • Marián Lehotka píše:
    24. júla 2019 o 2:59

    Ale koľko toho oxidu sa vyprodukuje pri výrobe elektriny potrebnej na celoročnú prevádzku tejto hračičky tu prečo neuvediete ???

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • s3rg11 píše:
      24. júla 2019 o 14:16

      „Výrobca tvrdí, že vozidlo dokáže vyprodukovať viacej energie, než koľko jej je schopné spotrebovať.“

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
      • Erik Vozňák píše:
        24. júla 2019 o 16:12

        ach keby autor tejto kopie aj skopiroval cast kde je vysvetlena tato hlaska… pretoze takto to opisal ako perpetum mobile, ktore zial neexistuje a ani nebude existovat.

        citat z originalneho clanku:
        „It goes up unloaded and gets back down with around 60 tons of raw materials. With a 45 tons weight, it can carry 65 tons, for 110 tons of fully loaded weight.“

        cize technicky sa da taketo vozidlo v takejto bani nazvat pojazdnou elektrarnou.

        Prihláste sa pre odoslanie odpovede
        • Erik Vozňák píše:
          24. júla 2019 o 16:13

          lenze ako citam dalej ten clanok, tak to ani len pojazdna elektraren nebude.
          neviem odkial autor zobral ten 75tonovy naklad, kedze vozidlo dokaze odviezt len 65ton, a v originalnom clanku sa nic nepise o ziadnom naklade pri ceste nahor, iba pri ceste nadol. kde pri navrate mali o 2% menej nabitu bateriu nez na zaciatku trasy. takze tak ci onak bude treba to vozidlo dobijat aj ked asi nie tak casto.

          citujem:
          „In a recent article about the vehicle, CNN had Lucas Di Grassi drive the eDumper. The pilot mentions going uphill with 90 percent of charge, reaching the loading spot with 80 percent of charge and getting back to achieve 88 percent of charge. That may be closer to the truth.“

          Prihláste sa pre odoslanie odpovede
      • Marián Lehotka píše:
        27. júla 2019 o 23:38

        Aj Hitler „tvrdil“ všeličo…….

        Prihláste sa pre odoslanie odpovede

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

Mimoriadne, peniaze, zdražovanie, daň
Štát volá ľuďom, že zruší ich dôchodok: Nepáči sa mu, ako reagujú
30. októbra 2025
EČV/ŠPZ
Prichádza VEĽKÁ zmena v ŠPZ-kách: Chcú zaviesť mesačný poplatok
30. októbra 2025
Mimoriadne
Toto sa už NEDÁ zastaviť: Oznámili HISTORICKÉ prepúšťanie, výpoveď dostane takmer 50-tisíc ľudí
30. októbra 2025
Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta
POZOR: Štát začal posielať mimoriadne zlé listy. Takmer 80-tisíc ľudí zistí, že za TOTO bude platiť viac
30. októbra 2025

Najnovšie články

  • Autá, ako ich poznáme, sa navždy zmenia: Elon Musk potvrdil revolúciu, zmení úplne všetko
  • Vodiči, POZOR: Už žiadne kolóny a hodinové čakanie. Štát vyrieši extrémne problémový úsek (+ dátum)
  • Vesty pre policajtov za 26 miliónov eur: Šutaj Eštok znovu nakupuje, vraj „kašle“ na konsolidáciu
  • Vypočítali, koľko peňazí zarábajú Slováci. Oproti susedom sa môžeme hanbiť (+ čísla)
  • Volania aj dáta len za 10 €? Telekom má nový balíček, aktivovať si ho môžu VŠETCI (ako to funguje)

Bude sa vám páčiť

Batéria

Do výroby mieri batéria, ktorá zvládne milión kilometrov: Sľubuje dojazd 1 000 km a môže zmeniť svet elektromobilov

16. októbra 2025
mimoriadne, Orange

Orange predstavil revolúciu: TOTO na Slovensku nemá žiadny iný operátor

9. októbra 2025
mimoriadne, EÚ

Nový zákon EÚ extrémne zatlačí na ľudí: Pripraviť si máme 3 000 € ROČNE navyše

8. októbra 2025
Samsung Galaxy S25 Edge

RECENZIA Samsung Galaxy S25 Edge: Je tenká konštrukcia výhoda, alebo problém?

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?