Vedecká technika

NASA ide skúmať Mesiac: Americká technika tam poletí už budúci rok

USA sa vrátia na povrch našej prirodzenej družice. Technika NASA, ktorá už čoskoro odletí k Mesiacu, dostane za úlohu skúmať jeho štruktúru.

Spojené štáty americké sa vrátia na povrch našej prirodzenej družice. Zatiaľ však bez ľudskej posádky. Technika agentúry NASA, ktorá už čoskoro odletí k Mesiacu, dostane za úlohu skúmať jeho štruktúru, aby sme o ňom vedeli ešte viac, ako vieme v týchto dňoch.

Americkej agentúre s tým pomôžu tri špičkové spoločnosti, a to tak, že zhotovia malú vesmírnu loď, kam potom naložia všetko, čo tam vedci potrebujú prepraviť. Ide o Astrobotic, Orbit Beyond a Intuitive Machines. Prvý let by mohol prebehnúť už počas roka 2020píše The Verge.

“Tieto spoločnosti sú skvelými príkladmi americkej vynaliezavosti, vízie a skúseností. Vďaka technike, ktorú prepravia, a výskumu, ktorý zrealizujeme v blízkej budúcnosti, budeme do roku 2024 dostatočne pripravení na návrat ľudstva na povrch Mesiaca,” prezradil Jim Bridenstine, pôsobiaci v radoch NASA ako administrátor.

Technika umožní vedcom z NASA zistiť viac podrobných detailov o povrchu Mesiaca. V rámci výskumu chcú zamerať pozornosť i na prítomnú vodu a jej potenciálne množstvo. Ako ste už nepochybne počuli, v druhej polovici uplynulého roka obletela svet správa o objavenom ľade. Momentálne ale nevieme, koľko ho prirodzená družica Zeme skrýva. A práve to bude jednou z hlavných úloh misie.

Tesla dosiahla významný míľnik: Tento rok stihla vyrobiť vyše 1 milióna elektromobilov!

Nadobudnuté informácie následne poslúžia k tomu, aby mohli dôkladne naplánovať ďalšiu misiu. Keďže tá už nebude zahŕňať iba techniku, ale aj ľudskú posádku, objavené ľadovce by chceli využiť ako zdroj vody pre mesačnú základňu.

Total