Nemecká ťažká váha z automobilového priemyslu začala s vývojom enormne rýchleho nabíjacieho systému. S ambicióznym projektom jej však pomáhajú aj iné veľké mená vrátane Porsche. Má mať Elon Musk a jeho Tesla obavy?

Všetko záleží už iba od toho, kedy s tým hodlajú vyrukovať na spotrebiteľský trh, pretože konkurencia tak či tak pracuje na podobných technologických riešeniach, ktoré majú príležitosť spraviť z elektromobilov súčasť hlavného spotrebiteľského prúdu. Ak by sme čakali na plné nabitie akumulátora iba niečo okolo tých 15 minút, začnú byť veľmi žiadaným spotrebiteľským produktom.

Snahu navyše podporila aj nemecká vláda, a to grantom v hodnote takmer 8 miliónov eur.

Kolaboratívny projekt študuje všetky aspekty rýchleho nabíjania pri praktickej aplikácii, aby mohli byť predstavené a vyrobené všetky potrebné technológie v priemyselnej škále. To je dôvod, prečo sa projekt popri analýze potenciálu zväčšenia kapacity počas nabíjacieho procesu zaoberá požiadavkami ultra-rýchlych nabíjacích systémov, vrátane automatizovanej registrácie a platobného procesu pre zákazníkov.“

450 kW

Web Electrek hovorí až o 450 kW (900 V, 500 A) kadencii, kam skočili priamo z 350 kW. Prsty v tom podľa všetkého má čoraz dusnejšie prostredie v neistom automobilovom priemysle. Pribúda množstvo moderných startupov, Tesla otvára ústa celému svetu a ľudí začína zaujímať životné prostredie. Renomovaným gigantom preto nezostáva nič iné, ako držať krok zo zvyškom sveta, a ak chcú zostať i naďalej na vrchole, musia priniesť niečo, čo ich tam udrží.