Nemecká ťažká váha z automobilového priemyslu začala s vývojom enormne rýchleho nabíjacieho systému. S ambicióznym projektom jej však pomáhajú aj iné veľké mená vrátane Porsche. Má mať Elon Musk a jeho Tesla obavy?

Všetko záleží už iba od toho, kedy s tým hodlajú vyrukovať na spotrebiteľský trh, pretože konkurencia tak či tak pracuje na podobných technologických riešeniach, ktoré majú príležitosť spraviť z elektromobilov súčasť hlavného spotrebiteľského prúdu. Ak by sme čakali na plné nabitie akumulátora iba niečo okolo tých 15 minút, začnú byť veľmi žiadaným spotrebiteľským produktom.

Snahu navyše podporila aj nemecká vláda, a to grantom v hodnote takmer 8 miliónov eur.

Kolaboratívny projekt študuje všetky aspekty rýchleho nabíjania pri praktickej aplikácii, aby mohli byť predstavené a vyrobené všetky potrebné technológie v priemyselnej škále. To je dôvod, prečo sa projekt popri analýze potenciálu zväčšenia kapacity počas nabíjacieho procesu zaoberá požiadavkami ultra-rýchlych nabíjacích systémov, vrátane automatizovanej registrácie a platobného procesu pre zákazníkov.“

450 kW

Web Electrek hovorí až o 450 kW (900 V, 500 A) kadencii, kam skočili priamo z 350 kW. Prsty v tom podľa všetkého má čoraz dusnejšie prostredie v neistom automobilovom priemysle. Pribúda množstvo moderných startupov, Tesla otvára ústa celému svetu a ľudí začína zaujímať životné prostredie. Renomovaným gigantom preto nezostáva nič iné, ako držať krok zo zvyškom sveta, a ak chcú zostať i naďalej na vrchole, musia priniesť niečo, čo ich tam udrží.

Pridať komentár

Email je už registrovaný na stránke. Použite prosím Prihlasovací formulár alebo vložte iný.

Zadali ste nesprávne používateľské meno alebo heslo

Sorry that something went wrong, repeat again!

6komentárov

od najnovších
od najlepších od najnovších od najstarších
1

E.Musk by mohol mať obavy iba ak z dlhodobého úspechu jeho áut Tesla,to však už dnes nehrozí,nakolko sú to americké šmejdy za velké peniaze.

2
Miroslav Ferko

Americké šmejdy ktorých servisovanie stojí desatinu 😁 už nákupnou cenou podliezajú konkurenciu a rating kvality už bol pre Teslu S dvakrát zvýšený.

3

Nerozumiem!? Akože irónia?

4

Áno, ten prvý komentár chcel asi poukázať na nekvalitné továrenské spracovanie Tesly. Za posledných 5 rokov bol rating zvýšený z podpriemer, na priemer a teraz na nadpriemer. A samozrejme obrovská výhoda je elektrický pohon – oproti spaľovaniu takmer bez údržby. Ktorá iná automobilka dáva 8 ročnú záruku na pohon bez obmedzenia kilometrov? Jedna dopravná firma (tesloop) prejde 2 milióny kilometrov v záruke.

5

Ne hce sa mi rozpisovať a stále v nejakých diskusiách vysvetľovať problémi ktoré tieto autá a značku ako takú sprevádzajú. Je to o firemnej stratégii. Práve všetkým chybám ktoré „zdobia“ Teslu E. Musca sa snažia mnohý výrobcovia už roky vyhnúť „testovaním“ … proste jeho výrobky nie sú a nebudú primárne určené na dlhodobejšie,pravidelné a už vôbec nie intenzívne zaťaženie. Stačí si pozrieť čo ktorý renomovaný výrobca áut v elektromobiloch testuje a môžeme zistit,že sú topráve tie veci,ktoré sa pri autách Tesla ukazujú,ako problémové a boli nimi ešte pred uvedením Elonových áut do výroby. Teda o tom vedel a aj tak chcel byt aj za cenu vysokej poruchovosti a nestability kvality výroby prvý. Samozrejme s vedomím že máte za úlohu byť akýmsi ťahúňom a urýchlovačom tejto technologie do svetovej výroby vám na tom aká buďe kvalita moc nezáleží. A o tomto tu točím. Ak máte podporu štátu,NASA a velmi vplyvných podnikateľov aby ste čím najrychlejšie zaviedli do praxe dalsiu industriálnu „AI“ revolúciu,to sa to podniká a vizionárči z notičiek ktoré dostanete do rúk.

6

NASA je skôr zákazník spaceX
😊 ale som rád že sa vyznáš v chybách ktoré sprevádzali prvé modely, ale po facelifte a cez 500 zmenách v produkcii sú stále najlepší a výhody elektrického pohonu sa zaprieť nedajú…ale určite prajem naším európskym značkám aby ju dorovnali čo najskôr