Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Vieš ako vyzerá tieň Zeme? Táto fotka ti to ukáže

Najdlhšie zatmenie Mesiaca v 21. storočí je za nami a nikomu sa nič nestalo. Nekonal sa ani koniec sveta, ani nič podobné čo predpovedalo niekoľko šialencov.

Dnes oči hore: Kedy sledovať najdlhšie zatmenie Mesiaca v 21. storočí

Dnešný deň je pre všetkých tých, ktorí svoji oči radi upínajú smerom k hviezdam vzácny. Čaká nás totiž najdlhšie zatmenie Mesiaca v tomto storočí.

Na Marse je tečúca voda: Objavila ju družica

Po rokoch pozorovaní a analýz dnes výskumníci s radosťou oznámili, že na Marse identifikovali oblasť, kde sa nachádza tečúca voda. A je jej poriadne veľa.

Stovky padajúcich hviezd: Japonská firma chce vytvoriť prvý umelý meteorický roj

Japonská začínajúca spoločnosť, startup, menom ALE Company prichádza so vcelku šialeným predmetom podnikania. Spoločnosť pracuje na technológii, ktorá má vytvoriť more padajúcich hviezd takpovediac na objednávku.

Konkurentovi SpaceX sa darí: Raketa New Shepard má za sebou ďalší úspech

Spoločnosť Blue Origin, za ktorou stojí človek s menom Jeff Bezos, uskutočnila úspešný test bezpečnostných prvkov výletnej vesmírnej lode New Shepard.

Nič pre smrteľníkov: Letenky do vesmíru budú stáť astronomickú sumu

Blue Origin, jeden z konkurentov spoločnosti SpaceX, začína kuť reálne vyzerajúce plány s komerčnými letmi do priestoru okolo našej modrej planéty.

Vedci vysvetľujú: Prečo je Urán zvláštne naklonený a sprevádzajú ho mrznúce teploty?

Vedci konečne zistili aká dávna udalosť ovplyvnila Urán a spôsobila jeho neobvyklé axiálne naklonenie. Taktiež ozrejmili niekoľko následkov, ktoré táto udalosť ovplyvnila, ako napríklad to, že Urán je skutočne chladná planéta.

Toto sa podarilo: Astronómovia odfotili planétu pri jej vzniku

Astronómovia zachytávajú obrázky toho, ako sa rodia planéty okolo vzdialených hviezd často, no autentickosť týchto záberov je často kontroverzná.

20 hlodavcov vyslaných do vesmíru pomôže zistiť, ako prežiť misiu na Mars

Spoločnosť SpaceX vyslala vo svojej rakete Falcon 9 na ISS 20 laboratórnych myší. Tie majú zohrať dôležitú rolu pri získavaní informácií a tiež doplniť štúdiu o rozdelených dvojičkách astronautov - jednej vo vesmíre a jednej na Zemi.

Priprav sa na vesmírne divadlo: Tento mesiac nás čaká najdlhšie zatmenie Mesiaca 21. storočia!

Ak rád pozeráš na nočnú oblohu, mal by si sa pripraviť. Koncom júla nás totiž čaká nádherné vesmírne divadlo, ktoré sa odohrá v noci z 27. na 28. júla.

Astronautom na ISS začne robiť spoločnosť robot s umelou inteligenciou

Nosná raketa Falcon 9 už onedlho vynesie na palubu Medzinárodnej vesmírnej stanice náklad, kde budú ako zásoby, tak aj vedecké materiály spolu s niečim, čo sa volá CIMON.

Vesmírna mastnota: Nový objav vedcov, ktorý je toxický, no zároveň by mohol vytvoriť život

Vesmírny priestor okolo planét, hviezd a iných telies nám na prvý pohľad môže pripadať čierny a prázdny. Nie je však tak prázdny ako si myslíme.

Ozrutná raketa Falcon Heavy vynesie na orbitu satelity amerického letectva!

Raketa Falcon Heavy od celosvetovo známej spoločnosti SpaceX dostala jedinečnú úlohu - dostať do vesmíru vojenské satelity.

Space Force: USA majú novú bojovú jednotku, je zameraná iba na vesmír

Prezident Spojených štátov amerických oznámil, že ministerstvo obrany nadobudne ďalšiu bojovú jednotku - Space Force.

Vizionár Elon Musk prezradil, ako chce financovať kolonizáciu Marsu

Šéf spoločností, ako je Tesla či SpaceX, prezradil, odkiaľ chce zobrať peniaze na to, aby mohol na povrchu červenej planéty vybudovať ľudskú kolóniu.