Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Vedci hovoria o obrovskom objave: Rover NASA Curiosity na Marse našiel dôkazy o možnom živote

Medzinárodný tím astrobiológov tvrdí, že organické molekuly objavené roverom NASA Curiosity môžu naznačovať, že na Marse bol kedysi život. Vyplýva to zo štúdie publikovanej...

NASA nespozorovala 11 nebezpečných asteroidov. Zachytila ich až umelá inteligencia

Jej oku pritom nemal uniknúť žiadny asteroid, ktorý by sa k Zemi mohol priblížiť na vzdialenosť 4,7 milióna míľ, teda 7,5 milióna km.

NASA chce na Zem priniesť pôdu z Marsu, podrobí ju analýze

Rover bude pomocou špeciálneho ramena s vrtákom zbierať vzorky pôdy Marsu. Tie následne bezpečne uloží do nádob nachádzajúcich sa v jeho vnútri.

NASA: Ďalšie pristátie na Mesiaci bude stáť okolo 35 miliárd dolárov

Rozpočet NASA sa má pritom v roku 2021 pohybovať okolo hranice 25,2 miliárd USD (cca 23 miliárd EUR). Za toto navýšenie oroduje Donald Trump.

Tomu sa vraví selfie: Americká astronautka sa odfotila pred ISS

Prvá snímka je odfotená v tradičnom "selfie štýle". Na helme, v ktorej sa nachádza jej pousmiata autorka, si dokonca môžeme všimnúť odraz našej planéty.

Astrobiológ upozorňuje Elona Muska: Na Marse skončíte hlúpi, mŕtvi alebo oboje

Človek je tvor vynaliezavý a ambiciózny. Aj vďaka týmto vlastnostiam sme sa na Mesiac dostali už v 60-tych rokoch minulého storočia.

Satelit spoločnosti DirecTV môže kvôli problémom s batériami explodovať

Vysoko nad našimi hlavami krúži na obežnej dráhe Zeme komunikačný satelit Spaceway-1, ktorý vyrobila spoločnosť Boeing. Patrí prevádzkovateľovi DirecTV.
Infraštruktúra na výrobu kyslíka

Európski vedci chcú na Mesiaci vyrábať kyslík. Továreň bude využívať mesačný prach

Odborníci z európskej vesmírnej agentúry ESA zostrojili a aj spustili prevádzku špeciálnej továrne, ktorá vyrába kyslík zo simulovaného mesačného prachu.
Ilustračný obrázok

Ruský kozmonaut: Pristátie na Marse už nie je sci-fi, spojilo by to všetky národy

Predstava, že by sme sa ocitli na Marse, už neznie tak sci-fi ako kedysi. Ak to jedného dňa spoločne dokážeme, môže to spojiť všetky zaangažované národy.

Elon Musk: Do roku 2050 na Mars prepravíme 1 milión ľudí

V nedávno zverejnenej sérii tweetov sa s nami generálny riaditeľ spoločnosti SpaceX, Elon Musk, podelil o plány týkajúce sa kolonizovania Marsu.
Crew Dragon a nosná raketa Falcon 9 v akcii

VIDEO: SpaceX úspešne otestoval kapsulu Crew Dragon. Počas testu došlo k plánovanej explózii

Vesmírna spoločnosť Elona Muska uskutočnila avizovaný test bezpečnostného systému kapsule Crew Dragon. Takto to prebiehalo.
Kométa

Priniesli sem ingrediencie? Za vznikom života na Zemi stoja aj kométy, tvrdí štúdia

Život na Zemi vznikol zhruba pred 4 miliardami rokov. Odborníci si však stále lámu hlavu s procesom, ktorý niečo také umožnil.
marihuana

Konope vo vesmíre: SpaceX dopraví na vesmírnu stanicu ISS nezvyčajný náklad

Medzinárodná vesmírna stanica ISS slúži ako výskumné stredisko, v ktorom posádka experimentuje s prvkami z oblasti biológie, fyziky, astronómie a iných odvetví.

Vo vesmíre je vraj 5. prírodná sila: Dôkazov máme viac a viac, odkazujú vedci

V škole sa už dlhú dobu učíme o tom, že nás svet ovplyvňujú štyri prírodné sily: silná interakcia hmotných objektov, slabá interakcia, gravitácia a elektromagnetizmus.
falcon9

SpaceX dnes vynesie na obežnú dráhu ďalších 60 satelitov Starlink

Spoločnosť SpaceX dnes pomocou nosnej rakety Falcon 9 vynesie na obežnú dráhu ďalšiu dávku z množstva satelitov, prostredníctvom ktorých chce v budúcnosti poskytovať internetové pripojenie s celosvetovou dostupnosťou.