Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Ďalšia úspešná misia: SpaceX na obežnú dráhu vyniesol 60 satelitov Starlink

Ani týždeň po prepravení dvoch NASA astronautov na Medzinárodnú vesmírnu stanicu má za sebou SpaceX ďalšiu úspešnú misiu.

NAŽIVO: SpaceX na obežnú dráhu vynesie ďalších 60 satelitov Starlink

Americká spoločnosť SpaceX, ktorá sa za posledné dni zviditeľnila hlavne úspešnou misiou DEMO-2, ktorá na ISS prepravila dvoch astronautov, plánuje ďalšiu misiu.

Rusi odkázali USA, nech sa na ISS dostanú pomocou trampolíny. Elon Musk žartuje, že trampolína už funguje

Vzťah americkej NASA a ruského Roskosmos je založený na rešpekte a vzájomnej pomoci aj napriek nezhodám oboch mocností mimo vesmírnych záležitostí.

Detvianska firma nevyrobila komponenty pre SpaceX. Lokálna stránka Sme rodina tvrdí opak

Na Facebooku sa objavila informácia, ktorá naznačovala, že detvianska firma Slavia Production Systems pre americký SpaceX dodala komponenty.

Misia úspešná: Crew Dragon od SpaceX sa úspešne pripojil k Medzinárodnej vesmírnej stanici

Americkí astronauti, ktorí včera odštartovali z mys Canaveral na Floride sa dnes úspešne pripojili k Medzinárodnej vesmírnej stanici (ISS).

NAŽIVO: Sledujte ako sa SpaceX Crew Dragon pripojí k Medzinárodnej vesmírnej stanici

V sobotu neskoro večer začala prvá misia SpaceX s astronautmi na palube smerujúcimi na Medzinárodnú vesmírnu stanicu.
video

VIDEO: Takto NASA astronauti pilotovali SpaceX Crew Dragon len prostredníctvom dotykových obrazoviek

Po dvoch hodinách od štartu misie DEMO-2 sa dvaja NASA astronauti, Doug Hurley a Bob Behnken, pustili do prvých testov komerčnej kapsuly Crew Dragon.

Misiu SpaceX a NASA prekazilo počasie. Druhý pokus sa uskutoční v sobotu

Prvý let do vesmíru s ľudskou posádkou uskutočnený súkromnou spoločnosťou nevyšiel. SpaceX a NASA sa rozhodli misiu Demo-2 prerušiť kvôli nepriaznivému počasiu.
video

NAŽIVO: Ako sledovať štart SpaceX Crew Dragon na ISS

Prvýkrát od roku 2011 sa na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) dostanú astronauti z územia Spojených štátov amerických.

SpaceX čaká historická misia. Sledujte prvý let s ľudskou posádkou naživo!

Spoločnosť SpaceX Elona Muska je pripravená na misiu Demo-2, v rámci ktorej sa už zajtra, 27. mája, pokúsi dopraviť do vesmíru v spolupráci s NASA astronautov Boba Behnkena a Douga Hurleya.

Dokážete pripojiť modul k vesmírnej stanici ISS? Vyskúšajte si simulátor od SpaceX

Dostať potrebné zásoby (a astronautov) na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) nie je jednoduché. Na logistike sa podieľa množstvo ľudí, pričom štart vesmírnej rakety zo Zeme je len jedným z kľúčových momentov.

Trump podpísal príkaz na ťažbu surovín na Mesiaci a asteroidoch. Američania na to majú právo, vysvetľuje

Prezident Spojených štátov amerických, Donald Trump, podpísal exekutívny príkaz zameraný na ťažbu surovín na Mesiaci a asteroidoch.

NASA zverejnila extrémne detailnú fotografiu asteroidu Bennu. Má 865 MB a rozlíšenie 50 669 x 25 350 pixelov

Asteroid Bennu je zaujímavým telesom, malou planétkou, ktorá môže byť taká stará ako samotná slnečná sústava.

Dnes hlavy hore: Na oblohe bude supermesiac, najjasnejší za celý rok 2020

Ak by ste si chceli oddýchnuť od správ týkajúcich sa koronakrízy, dnes je na to perfektná príležitosť. Oblohu dnes večer totiž rozžiari tzv. super mesiac.

Kométa C/2019 Y4 (ATLAS) z ničoho nič zvýšila jas. Na oblohe môže byť po Mesiaci najjasnejšia

Kométu bude možné sledovať od polovice apríla na severnej pologuli. V máji by mala byť neprehliadnuteľná.