Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

NASA nabrala v hľadaní mimozemského života nový dych. Pátra po technológii z iného sveta

Desaťročia výskumu náznakov života vo vesmíre povzdbudili NASA, aby vedeckým spôsobom začala riešiť, či je ľudstvo naozaj to jediné vo vesmíre.

Planéta X, ktorá obieha Slnko vo vzdialenej slnečnej sústave, môže skutočne existovať

Existencia Planéty X je znova podporená najnovším objavom objektu, ktorý vedci objavili pri pátraní po neznámych trpasličích planétach.

Robotická koža je tu: Premení takmer čokoľvek na robota

Výskumníci z univerzity Yale vytvorili robotickú kožu, vďaka ktorej dokážeme priviesť k životu obyčajné veci z každodenného života.

Veľké medzihviezdne upratovanie: Vesmírny odpad bude zbierať obrovská sieť

V okolí našej planéty sa po niekoľkých desaťročiach nahromadilo poriadne veľké množstvo odpadu. Riešením má byť satelit RemoveDEBRIS.
BFR

Big Falcon Rocket: Elon Musk ukázal vesmírnu loď, ktorá nás zoberie aj na Mars

Elon Musk využil tlačové podujatie spoločnosti SpaceX, aby nám prezradil, ako vyzerá a čo všetko dokáže najnovšia verzia jeho najväčšej vesmírnej lode BFR.
BFR vo vesmíre

SpaceX má prvého zákazníka: Na cestu okolo Mesiaca pôjde japonský miliardár

Prvým zákazníkom SpaceX, ktorého čaká výlet k Mesiacu, je 42-ročný japonský miliardár Yusaku Maezawa.
BFR vo vesmíre

Cesta okolo Mesiaca: Ozrutnú raketu SpaceX čaká výlet do vesmíru

Vesmírna spoločnosť SpaceX oznámila, že zoberie svojho prvého zákazníka na vyhliadkový let okolo našej prirodzenej družice.

Najlepšie zmapovaný kontinent na našej planéte je po najnovšom Antarktída

Zamrznutá tundra sa nachádzala do nedávna len na mapách veľmi nízkeho rozlíšenia.
hurikan florence

Hurikán Florence je obrovský: Sleduj úchvatné video priamo z vesmíru

Hurikán Florence v týchto chvíľach mieri k východnému pobrežiu USA a predstavuje obrovské prírodné nebezpečenstvo. Sprevádzaný je extrémne silným vetrom, ktorý môže byť životu nebezpečný.

Po pive prichádza šampanské: Vo vesmíre si budeme môcť pripiť na výhľad už aj bublinkami

Vesmírny turizmus sa teší novému objavu. Zbohatlíci si budú môcť na dovolenke doslova medzi hviezdnym prachom spokojne otvoriť nie len fľaškové pivo, ale už aj šampanské.

Nádherné video: Čínska družica z vesmíru natočila štart rakety

Čínska družica Jilin-1 je určená na zaznamenávanie zemského povrchu, k čomu používa kameru s teleobjektívom.
Matrix

Elon Musk: Žijeme v simulácii, ktorá pripomína Matrix

Elon Musk si myslí, že žijeme v tak dokonalej virtuálnej realite, že ju považujeme za náš skutočný svet.

Prečítaj si túto naozaj strašidelnú skutočnosť o Zemi! Blíži sa katastrofa?

Každý z nás si predstavuje zánik našej modrej planéty inak. Niekto sa bojí preľudnenia, niekto globálneho oteplovania a niekto výbuchu legendárnej sopky v Yellowstonskom národnom parku.

POTVRDENÉ: Na povrchu Mesiaca je voda!

Tím vedcov pod taktovkou geológia Shuai Li z Havajskej univerzity uverejnili výsledky výskumu, ktorý vôbec prvýkrát poukazuje na existenciu vodného ľadu na povrchu Mesiaca.

Rusko: Rakety Proton vymeníme najskôr v roku 2024!

Rusko používa rôzne varianty rakiet Proton už od roku 1965, čo je presne 53 rokov dozadu. Pol storočia je naozaj dlhé obdobie, po ktorom by sa už asi žiadalo staré rakety Proton vymeniť za nového nasledovníka.