Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Čierne miesto na Jupiteri

Na Jupiteri sa objavil tmavý tieň. NASA tvrdí, že je široký až 3 600 km

Americká vesmírna agentúra NASA zachytila fotografiu, kde je príležitosť vidieť povrch Jupiteru vrátane tmavého miesta s kruhovým tvarom.

3 supermasívne čierne diery sa vraj čoskoro zrazia, zistila NASA

Sú 3, sú od nás vzdialené 1 miliardu kilometrov a ich osud je vraj už teraz spečatený. Reč je o troch supermasívnych čiernych dierach.

Blue Origin nepošle ľudí do vesmíru skôr ako v budúcom roku. Loď čakajú ešte minimálne 2 skušobné lety

Vesmírna loď Blue Origin údajne do vesmírneho priestoru spolu s ľuďmi na palube neodštartuje skôr ako v roku 2020. Spoločnosť má na to pádny dôvod.
Vesmírna raketa Starship

FOTO SpaceX neotáľa: Elon Musk ukázal zákulisie výroby ozrutnej vesmírnej lode

SpaceX sa po otestovaní prototypu Starhopper presunula do druhej fáze vývoja lode Starship. Vďaka základom vytvorila dva nové prototypy Mk1 a Mk2.

Astronómovia skúmajú záhadnú kométu. Údajne nemusí pochádzať z našej slnečnej sústavy

Amatérsky astronóm z Ukrajiny sa na konci augusta rozhodol pozorovať oblohu. Jeho kochanie sa bolo prerušené záhadným objektom.
Exoplanéta

Vesmír otvára dvere: Vedci našli planétu podobnú Zemi, kde je voda

Astronómovia majú na konte husársky kúsok. Podarilo sa im totiž objaviť vodu v atmosfére exoplanéty.
Starship a odpojená časť Super Heavy

SpaceX čaká dôležitý okamih. Starship má pred sebou prvý test

Starship má pred sebou prvý test. Po zhotovení pohonného systému Starhopper prichádza rad na takmer kompletnú vesmíru loď.

Družici Aeolus hrozila kolízia so satelitom SpaceX. ESA sa rozhodla pre úhybný manéver

Jeden zo satelitov spoločnosti SpaceX, menovite Starlink 44, takmer utrpel zrážku s družicou Aeolus. Európska vesmírna agentúra však hrozbe predišla.
Asteroid

Európa a Amerika spájajú vesmírne sily, aby ochránili Zem pred asteroidmi

Americká vesmírna agentúra NASA a jej európska verzia ESA spojili sily, aby zastavili každý jeden asteroid, ktorý môže spôsobiť katastrofu.
Nový minerál

Vedci objavili úplne nový minerál. Pochádza z jadra už neexistujúcej planéty

Po podrobnom a dlhodobom skúmaní časti meteoritu, ktorý bol nájdený v roku 1951, sa zistilo, že ide o minerál, s aký sme zatiaľ neprišli do kontaktu.
Odvrátená strana Mesiaca

Čína na odvrátenej strane Mesiaca našla zvláštnu hmotu

Má divnú farbu a aj divnú konzistenciu. Čína oznámila, že sa jej podaril uskutočniť husársky objav zvláštne vyzerajúceho materiálu s podobou hmoty.

Je toto vôbec prvý zločin vo vesmíre? NASA preveruje konanie svojej astronautky

Kriminalita je a vždy bola pomerne bežným javom. Nikto by si však zrejme netrúfal tvrdiť, že by sme sa mohli stať svedkami zločinov spáchaných vo vesmíre.

Elon Musk: Na zohriatie Marsu netreba atómovú bombu, stačia tisícky satelitov

Elon Musk má v pláne kolonizovať Mars, preto premýšľa nad tým, ako na jeho povrchu vytvoriť životaschopnú atmosféru.
Supernova

Sneh na Zemi skrýval prach z explózie hviezd. Podľa vedcov má 20 miliónov rokov

Supernova, alebo aj explózia hviezdy, zanechá vo vesmíre stopu v podobe plynov a prachu. Občas sa preto stane, že časť prenikne až do atmosféry Zeme.
PanCam a časť rovera

Európa ide hľadať mimozemský život. Na Mars poletí kamera s vysokým rozlíšením

Výbava roveru bude zahŕňať aj kameru, aby tak vedeli vedci povedať, či na povrchu planéty Mars existoval alebo ešte stále existuje život.