Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Elon Musk: Do roku 2050 na Mars prepravíme 1 milión ľudí

V nedávno zverejnenej sérii tweetov sa s nami generálny riaditeľ spoločnosti SpaceX, Elon Musk, podelil o plány týkajúce sa kolonizovania Marsu.
Crew Dragon a nosná raketa Falcon 9 v akcii

VIDEO: SpaceX úspešne otestoval kapsulu Crew Dragon. Počas testu došlo k plánovanej explózii

Vesmírna spoločnosť Elona Muska uskutočnila avizovaný test bezpečnostného systému kapsule Crew Dragon. Takto to prebiehalo.
Kométa

Priniesli sem ingrediencie? Za vznikom života na Zemi stoja aj kométy, tvrdí štúdia

Život na Zemi vznikol zhruba pred 4 miliardami rokov. Odborníci si však stále lámu hlavu s procesom, ktorý niečo také umožnil.
marihuana

Konope vo vesmíre: SpaceX dopraví na vesmírnu stanicu ISS nezvyčajný náklad

Medzinárodná vesmírna stanica ISS slúži ako výskumné stredisko, v ktorom posádka experimentuje s prvkami z oblasti biológie, fyziky, astronómie a iných odvetví.

Vo vesmíre je vraj 5. prírodná sila: Dôkazov máme viac a viac, odkazujú vedci

V škole sa už dlhú dobu učíme o tom, že nás svet ovplyvňujú štyri prírodné sily: silná interakcia hmotných objektov, slabá interakcia, gravitácia a elektromagnetizmus.
falcon9

SpaceX dnes vynesie na obežnú dráhu ďalších 60 satelitov Starlink

Spoločnosť SpaceX dnes pomocou nosnej rakety Falcon 9 vynesie na obežnú dráhu ďalšiu dávku z množstva satelitov, prostredníctvom ktorých chce v budúcnosti poskytovať internetové pripojenie s celosvetovou dostupnosťou.
Sonda Curiosity

FOTO: Takto vyzerá horizont na Marse. Sonda Curiosity poslala parádny záber

NASA zverejnila pár záberov, ktoré sonda Curiosity poslala z Marsu. Jeden z nich zachytáva horizont, kde je príležitosť vidieť okraj ozrutného kráteru.

Inžinier z NASA: Nový motor dokáže vyvinúť 99 % rýchlosti svetla

"Za predpokladu, že by len samotný motor mal k dispozícii dostatok času a výkonu, bol by schopný dosiahnuť 99 percent rýchlosti svetla."

Číňania na Mesiaci vypestovali bavlnu, čoskoro naň majú vyslať aj menšie zviera

Číňanom sa podarilo dopestovať bavlnu zo semienok, ktoré boli pred časom zasadené v špeciálne navrhnutom inkubátore na odvrátenej strane Mesiaca.

Život na Marse objavíme do pár rokov, obáva sa hlavný vedec z NASA

Jim Green, jeden z hlavných vedcov NASA, verí, že od objavenia života na červenej planéte nás delí už len veľmi krátke obdobie.
video

VIDEO Starship v akcii: Pozri si animáciu letu vesmírnej lode

Kontroverzný vizionár Elon Musk nám pred niekoľkými dňami upresnil svoje plány, ktoré súvisia s veľmi ambicióznou vesmírnou loďou Starship.
Čierne miesto na Jupiteri

Na Jupiteri sa objavil tmavý tieň. NASA tvrdí, že je široký až 3 600 km

Americká vesmírna agentúra NASA zachytila fotografiu, kde je príležitosť vidieť povrch Jupiteru vrátane tmavého miesta s kruhovým tvarom.

3 supermasívne čierne diery sa vraj čoskoro zrazia, zistila NASA

Sú 3, sú od nás vzdialené 1 miliardu kilometrov a ich osud je vraj už teraz spečatený. Reč je o troch supermasívnych čiernych dierach.

Blue Origin nepošle ľudí do vesmíru skôr ako v budúcom roku. Loď čakajú ešte minimálne 2 skušobné lety

Vesmírna loď Blue Origin údajne do vesmírneho priestoru spolu s ľuďmi na palube neodštartuje skôr ako v roku 2020. Spoločnosť má na to pádny dôvod.
Vesmírna raketa Starship

FOTO SpaceX neotáľa: Elon Musk ukázal zákulisie výroby ozrutnej vesmírnej lode

SpaceX sa po otestovaní prototypu Starhopper presunula do druhej fáze vývoja lode Starship. Vďaka základom vytvorila dva nové prototypy Mk1 a Mk2.