Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanetám, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Nie sme tu sami: Ruskí vedci vraj objavili život z iného kúta vesmíru

Toto vyzerá na husársky kúsok, aký v našej histórii zatiaľ nemá obdoby.

Po prvýkrát sme pozorovali asteroid, ktorý k nám priputoval zvonku slnečnej sústavy

Astronómovia potvrdili, že objekt, ktorý nedávno preletel popri našej planéte pochádza zvonku slnečnej sústavy. Je teda prvým medzihviezdnym asteroidom, ktorý sme pozorovali.

Chce dokázať, že Zem je plochá, tak si vyrobil vlastnú raketu. Američan baví celý svet

Pochybovači o tvare našej zemegule budú mať už tento víkend príležitosť dokázať svoju pravdu.

NASA potrebuje pomoc s výberom mena pre ďalší objekt, okolo ktorého preletí ich vesmírna loď

Vesmírna loď NASA New Horizons, ktorá v roku 2015 slávne preletela okolo Pluta teraz mieri k veľmi starému zľadovatelému objektu na kraji slnečnej sústavy. Kozmická agentúra potrebuje pomoc s výberom mena pre tento objekt, a tak požiadala o pomoc širokú verejnosť.

NASA na Halloween zverejnila strašidelné zvuky vesmíru

NASA pri príležitosti Halloweenu a našich Dušičiek zverejnila desivé zvuky vesmíru, ktoré sú ako z najhoršej nočnej mory.

Sledujte dnes večer ďalší štart SpaceX

Pôjde o tretí štart nosiča Falcon 9 za posledný mesiac. Tentokrát bude jeho úlohou vyniesť komerčný komunikačný satelit Koreasat-5A na geostacionárnu obežnú dráhu vo výške 35 800 kilometrov.

Ďalší koniec sveta? 19. novembra majú udrieť apokalyptické zemetrasenia

Konšpirační teoretici sú zas a znova presvedčení o tom, že záhadná planéta Nibiru zničí našu Zem už v nadchádzajúcich týždňoch.

Iridium použije “flight proven” rakety pre svoje nasledujúce dve misie

Zrejme už viete, možno však nie, že Iridium je telekomunikačná spoločnosť, ktorá poskytuje celosvetové pokrytie satelitným signálom. Ľudovo povedané: prevádzkuje satelitné telefóny. Vďaka nej si môžete zatelefonovať odkiaľkoľvek na zemi (a čiastočne aj mimo nej).
video

Astronauti z ISS ukázali, ako sa točí fidget spinnerom v nulovej gravitácii

Astronauti na palube Medzinárodnej vesmírnej stanice natočili naozaj šikovné video! Predvádzajú v ňom triky s fidget spinnerom v - ako inak - veľmi originálnom prostredí, a to v nulovej gravitácii.

Čínska vesmírna stanica sa nekontrolovateľne rúti k Zemi

Scenár ako z katastrofického filmu postihol čínsku vesmírnu stanicu, ktorá je známa pod pomenovaním Tiangong-1.