Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Na palube misie Crew-1 je aj Baby Yoda: Je indikátorom beztiažového stavu

Astronauti na palubu kapsule Crew Dragon prepašovali postavičku Baby Yoda zo seriálu The Mandalorian.

AKTUÁLNE: Obrovský úspech SpaceX. 4 astronauti sú na ceste na ISS

SpaceX v pondelok skoro ráno, o 01:27, úspešne spustil misiu Crew-1. Štyria astronauti sú na ceste na Medzinárodnú vesmírnu stanicu.
Crew Dragon a nosná raketa Falcon 9 v akcii

NAŽIVO: SpaceX má zelenú. Sledujte štart misie Crew-1!

NASA odobrila SpaceX štart a misia Crew-1 tak môže začať. SpaceX vôbec prvýkrát na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) dopraví astronautov.

Misia SpaceX Crew-1 je pripravená. Štvorica astronautov poletí k ISS zo soboty na nedeľu

Spoločnosť SpaceX a vesmírnu agentúru NASA čaká náročný a dôležitý víkend. V rámci prvej ostrej operačnej misie Crew-1 vyšlú na Medzinárodnú vesmírnu stanicu štvoricu astronautov.

Na ISS bude toľko astronautov, že jeden bude musieť spať v kapsule od SpaceX

SpaceX a NASA sa momentálne pripravujú na vynesenie štyroch astronautov na palubu Medzinárodnú vesmírnu stanicu.

Šéf NASA po odchode Trumpa rezignuje: K novému prezidentovi nemám blízko, odkazuje

Americká vesmírna agentúra NASA bude mať nové vedenie. Agentúru, ktorá chce už v roku 2024 opäť pristáť na Mesiaci, povedie zatiaľ neznámy človek.

ISS slúži astronautom a vede už 20 rokov. Pozrite si pár zaujímavostí

Medzinárodná vesmírna stanica (ISS) je vedecko-výskumným kolosom, ktorý krúži nad našimi hlavami vo výške približne 409 kilometrov.

Elon Musk: Na Marse budú platiť nové pravidlá. Naše vlastné

Muskova SpaceX oficiálne oznámila, že na Marse nebude dodržiavať medzinárodné zákony platné na Zemi.

O pár dní sa na oblohe zjaví Modrý mesiac, zriedkavý úkaz ale nemá s farbou nič spoločné

Ak 31. októbra upriamite zrak smerom k oblohe, za bezoblačného počasia sa môžete pokochať Modrým mesiacom. Neočakávajte však, že bude skutočne žiariť modrou farbou.

Misia Crew-1 sa opäť odkladá. Štvorica astronautov poletí k ISS v polovici novembra

Spoločnosť SpaceX a agentúra NASA pripravujú misiu Crew-1, v rámci ktorej vyšlú na Medzinárodnú vesmírnu stanicu štvoricu astronautov - Michaela Hopkinsa, Shannon Walkerovú, Victora Glovera a japonského astronauta Soichi Noguchia.

NASA a Európska vesmírna agentúra sa spojili: Vyrobia vesmírnu stanicu pre Mesiac

NASA v utorok oficiálne potvrdila, že sa spojila s Európskou vesmírnou agentúrou (ESA) v snahe vývoja stanice Gateway, ktorá bude krúžiť okolo Mesiaca.

AKTUÁLNE: Potvrdili, že na Mesiaci je voda. NASA hľadá spôsob ako ju využiť

Mesiac bol dlhé storočia považovaný za suchú skalu pravidelne obiehajúcu okolo Zeme. NASA včera zistila, že tomu nie je úplne tak.

Nový domov? Vedci objavili exoplanétu náramne podobnú Zemi, nachádza sa v obývateľnej zóne

Vedci predpokladajú, že planéta môže vďaka svojej vzdialenosti od hviezdy disponovať priaznivou atmosférou, klímou a taktiež aj dostatočným množstvom vody.

Sonda NASA, ktorá odobrala vzorku z asteroidu, má problém: Vypadáva jej materiál

O misii sondy OSIRIS-REx sme informovali nedávno. Jej cieľom bolo priblížiť sa k asteroidu Bennu, ktorý v 22. storočí môže naraziť do Zeme.

AKTUÁLNE: NASA úspešne pristála na povrchu asteroidu. Odobrala vzorky

Americký Národný úrad pre letectvo a vesmír, NASA, úspešne pristál na povrchu asteroidu Bennu a odobral z neho vzorky. Sonda Osiris-Rex to zvládla.