Úvod Veda Vesmír

Vesmír

TECHBYTE Veda vám ponúka najnovšie správy o dianí vo vesmíre či už ide o novinky alebo analýzy. Napíšeme o najnovších objavoch NASA alebo o ďalšom štarte rakety SpaceX na medzinárodnú vesmírnu stanicu. Zoberieme ťa na poznávaciu cestu k novým exoplanétam, počasí vo vesmíre a oveľa, oveľa viac.

Bizarná búrka: Táto fotografia zachytáva dynamickú atmosféru ľadového Uránu

Hubblov teleskop odfotografoval planéty slnečnej sústavy, aby sme videli ich vonkajšiu atmosféru. Vo štvrtok ukázala NASA niekoľko záberov Uránu.

Ako zo sci-fi: Vedci chcú postaviť vesmírnu stanicu vo vnútri asteroidu

Vedci na univerzite v neďalekej Viedni dostali veľmi zaujímavú inšpiráciu - premeniť asteroid na vesmírnu stanicu a vykopať ho z vnútra von.
Raketový motor z 3D tlačiarne

Vznikol v 3D tlačiarni: Tento raketový motor poháňa obnoviteľný zdroj energie

Konkurent vesmírnej spoločnosti SpaceX predstavil raketu Prime, ktorá bude v neďalekej budúcnosti vynášať satelity na obežnú dráhu Zeme.
Starship

Elon Musk: Pôjdeme na Mars, raketový motor Raptor už spĺňa naše predstavy

Raketový motor Raptor nám jedného dňa umožní osobne navštíviť planétu Mars vrátane toho, aby sme na povrchu červenej planéty vybudovali ľudskú kolóniu.

Astroskin: Smart tričko, ktoré sleduje životné funkcie astronautov

Tričko bolo vyvinuté spoločnosťou Quebec’s Carré Technologies a jeho hlavným účelom je jednoducho a efektívne sledovať životné funkcie astronautov.

FOTO: Čínsky satelit zachytil nádheru odvrátenej strany Mesiaca

Fotografia, ktorá bola nasnímaná 3. februára čínskym satelitom zachytáva vzácnu perspektívu spoločného systému Mesiaca a Zeme.

Zvláštny objav: Naša galaxia, Mliečna dráha, je v skutočnosti krivá a zvlnená

Vedci pomocou novej 3D mapy našej galaxie zistili, že nie je taká úhľadná ako sme si doteraz mysleli. Pravidelné tvary sa s mapou vôbec nestotožňujú.
Raketový motor Raptor v akcii

Rana z dela: Elon Musk ukázal, ako funguje nový raketový motor Raptor

Vizionár Elon Musk nám počas víkendu ukázal, v akom štádiu sa nachádza rozrobený raketový motor Raptor.

Vizionár má nový cieľ: Elon Musk sa chce dostať na Mesiac čo najrýchlejšie

Vizionár Elon Musk sa chce na Mesiac dostať čo najrýchlejšie je to možné. Vo štvrtok oboznámil s touto správou všetkých fanúšikov na svojom Twitteri.
Časticový urýchľovač

Elon Musk: CERN chce, aby sme vyvŕtali tunel pre nový časticový urýchľovač

Kontroverzný vizionár prezradil, že ho riaditeľ európskej organizácie CERN požiadal o pomoc pri budovaní nového časticového urýchľovača FCC.

VIDEO: Animácie od NASA ukazujú, ako rýchlo cestuje svetlo vo vesmíre

Vedec z NASA, James O'Donoghue ukazuje v troch animáciách ako rýchlo cestuje svetlo v porovnaní so škálou slnečnej sústavy.
Časticový urýchľovač

Takmer 4x väčší: CERN postaví nový časticový urýchľovač, aby nás posunul dopredu

CERN predstavil svoje plány, ktoré sa točia okolo postavenia nového časticového urýchľovača s podstatne väčšími kapacitami.

Podarilo sa: Čína na Mesiaci úspešne pestuje bavlnu aj zemiaky

Čína len nedávno pomocou sondy Čchang-e 4 pristála na odvrátenej strane Mesiaca a dnes už môžeme pozorovať prvé výsledky naplánovaných experimentov.

Astronómovia možno po prvýkrát v histórii pozorovali zrodenie čiernej diery

Astronómom sa podarilo zaznamenať zrodenie veľmi hustého objektu ďaleko od našej galaxie v reálnom čase.

Smutný koniec: Slovensko stratilo kontakt s družicou skCUBE

Server Kozmonautika.sk dnes informoval, že Slovensko stratilo kontakt s 1. slovenskou družicou skCUBE. Stalo sa tak v noci z 12. na 13. januára, keď sa družica náhle odmlčala.