Klienti VÚB banky, ktorí v posledných dňoch narazili na problémy s prihlásením do svojho mobilného bankovníctva, nie sú obeťou technického výpadku, ale súčasťou záverečnej fázy plánovanej migrácie.
Banka napĺňa svoje avizované plány a do konca roka 2025 definitívne odstaví prístup do pôvodnej aplikácie pre všetkých bežných retailových klientov, informuje portál Živé.sk. Inštitúcia na tento krok pripravovala používateľov dlhodobo prostredníctvom SMS správ, notifikácií aj e-mailov.
Tí, ktorí prechod na novú platformu odkladali do poslednej chvíle, teraz narážajú na realitu. Stará aplikácia ich už do účtu nepustí a jedinou cestou k správe financií cez mobil je stiahnutie a aktivácia novej verzie VÚB Banking.
Zmena sa pritom priamo dotýka aj používateľov internetbankingu na počítači, keďže na prihlásenie je po novom potrebný digitálny kód. Ten si klient musí vygenerovať práve v novej aplikácii, kde ho nájde v pravom dolnom rohu ešte pred samotným prihlásením.

Paradox hodnotení a budúcnosť starej aplikácie
Zaujímavosťou celého procesu je, že pôvodná aplikácia, na ktorú boli klienti roky zvyknutí, z digitálnych obchodov Google Play a App Store nezmizne. Jej účel sa však zásadne mení.
Po novom bude slúžiť výhradne pre biznis segment, teda pre živnostníkov a firmy. Bežní ľudia sa musia adaptovať na nové prostredie, čo sa zatiaľ nestretáva s veľkým nadšením. Rozdiel v používateľskej spokojnosti je priepastný. Kým stará aplikácia sa pýšila vysokým hodnotením na úrovni 4,6 až 4,7 hviezdičky z piatich, nová verzia čelí tvrdej kritike a jej skóre sa prepadlo na 2,2 (Android), respektíve 2,6 (iOS) hviezdičky.
Banka si je vedomá potreby vylepšení a avizuje, že v priebehu budúceho roka do novej aplikácie pribudnú kľúčové funkcie, ako je možnosť online spracovania hypotéky či podpora virtuálnych kariet.

