Kým na Slovensku motoristi riešia každé euro pri poplatkoch, vodiči vo Švajčiarsku dostali pred Vianocami nečakaný darček. Obchodný reťazec Lidl tam prelomil ľady a začal predávať ročné diaľničné známky pre rok 2026 za cenu, ktorá nemá v krajine obdobu.
Oficiálna cena známky je stanovená na 40 švajčiarskych frankov (cca 42 eur), no reťazec ju ponúkol za menej než polovicu. Na základe informácií Presseportal to píše interez.sk.
Vernosť sa vypláca
Najvýhodnejšia ponuka platila 1. decembra pre používateľov vernostnej aplikácie Lidl Plus. Ak zákazník nakúpil tovar v hodnote aspoň 70 CHF (cca 75 eur), mohol si známku kúpiť za symbolických 19,90 CHF (cca 21,30 eura).
Aj tí, ktorí túto „bleskovú“ akciu nestihli alebo nemali aplikáciu, neodišli naprázdno. V dňoch 2. a 3. decembra stúpla cena pre členov klubu na 23,90 CHF (cca 25,60 eura). Zákazníci bez aplikácie si ju mohli kúpiť za 29,90 CHF (cca 32 eur).

Bram Van der Valk z vedenia Lidlu Švajčiarsko uviedol, že cieľom bolo odľahčiť domáce rozpočty zákazníkov v čase rastúcich životných nákladov a potvrdiť pozíciu cenového lídra na trhu.
Na Slovensku len benzín a súťaže
Správa o extrémne lacných známkach prirodzene vyvolala otázku, či sa niečoho podobného dočkáme aj my. Redakcia TV Markíza oslovila slovenské zastúpenie reťazca, no odpoveď motoristov nepoteší.
Hovorkyňa Lidl Slovensko Adriana Maštalircová potvrdila, že podobnú ponuku u nás aktuálne nezvažujú. Slovenský Lidl sa v rámci benefitov sústredí skôr na zľavy na pohonné hmoty u partnerov alebo spotrebiteľské súťaže o automobily, no priamy predaj dotovaných diaľničných známok v pláne nie je.

