Meta, pod ktorú patrí viacero známych aplikácií, chystá zmeny, ktoré sa zrejme budú páčiť len málokomu. Ako oznámila na svojom webe, od decembra tohto roka začne personalizovať obsah a odporúčať reklamy na základe konverzácií ľudí s umelou inteligenciou Meta AI.
Táto umelá inteligencia je dostupná na platformách ako Facebook, Instagram alebo WhatsApp. Ak s Meta AI komunikujete, vedzte, že už čoskoro budú aj vaše konverzácie použité na lepšie cielenie reklamy.
Meta využije súkromné konverzácie
Spoločnosť Meta hovorí, že používateľov začne o tejto skutočnosti informovať od 7. októbra 2025. Zašle im oznámenia priamo cez konkrétnu platformu, prípadne e-mail. Nové pravidlá nadobúdajú účinnosť 16. decembra 2025, vďaka čomu majú používatelia čas rozhodnúť sa, či s týmito pravidlami súhlasia.
Meta dodáva, že používatelia majú naďalej možnosť spravovať svoje predvoľby reklám cez nástroje na jednotlivých platformách. Cez záložku Predvoľby reklám alebo cez ovládacie prvky informačných kanálov môže používateľ kedykoľvek upraviť obsah a reklamy, ktoré sa mu zobrazujú.

Meta AI používa viac ako miliarda ľudí
Meta sa zároveň pochválila, že jej umelú inteligenciu používa každý mesiac viac ako jedna miliarda ľudí po celom svete. Aj preto chce spoločnosť neustále zlepšovať svoju AI, k čomu, samozrejme, potrebuje dáta od používateľov. Hovorí, že vďaka dátam môže AI poskytovať relevantnejšie informácie a používateľom umožní efektívnejšie plniť úlohy.
Firma v príspevku uviedla, že svoju umelú inteligenciu používa aj na zlepšenie používateľského zážitku naprieč všetkými platformami, ktoré vlastní. „Čoskoro budeme používať vašu interakciu s umelou inteligenciou v Meta na prispôsobenie obsahu a reklám, ktoré vidíte, vrátane vecí, ako sú príspevky a videoklipy,“ uviedla spoločnosť.
Čo to znamená pre používateľov
Mnohí sa obávajú o svoje súkromie, no Meta ubezpečuje, že s osobnými údajmi bude nakladať uvážene. Napríklad ak bude niekto viesť konverzácie s Meta AI o náboženských alebo politických názoroch, o zdraví či filozofickom presvedčení, tieto témy sa údajne nebudú používať na zobrazovanie reklám. Spadá sem aj niekoľko ďalších kategórií tém, ktoré sú vylúčené a na základe nich spoločnosť nezobrazuje reklamy.
„Tieto zmeny zavádzame vo väčšine regiónov a dúfame, že čoskoro budeme môcť tieto personalizovanejšie zážitky ponúknuť všade,“ vyjadrila sa spoločnosť.
Relevantnejší obsah
Meta hovorí, že súkromné konverzácie používateľov s jej umelou inteligenciou využije aj na to, aby sa používateľom zobrazovala relevantnejší obsah v rámci kanálov. „Či už ide o hlasový chat alebo textovú komunikáciu s našimi funkciami umelej inteligencie, táto aktualizácia nám pomôže zlepšiť odporúčania, ktoré poskytujeme ľuďom na našich platformách, aby s väčšou pravdepodobnosťou videli obsah, o ktorý sa skutočne zaujímajú – a menej obsahu, o ktorý sa nezaujímajú,“ vysvetlila úspešná technologická firma.
Z dostupných informácií sa zdá, že novinke sa používatelia zasiahnutých platforiem (Facebook, Instagram, WhatsApp) nevyhnú. Ak nechcete, aby Meta používala vaše súkromné konverzácie s jej umelou inteligenciou, jednoducho Meta AI nepoužívajte. Len tak budete mať istotu, že vaše konverzácie nikto nevyužije na lepšie zacielenie reklamného obsahu.