Obchodný reťazec Lidl spúšťa vo všetkých svojich predajniach po celom Slovensku novinku. Tá poteší mnohých nakupujúcich, ktorí si chcú počas nákupov užiť ticho a väčší pokoj.
Reťazec sa tak pripája k iným, ktoré niečo podobné zaviedli do svojich prevádzok už predtým. O čom je reč? V Lidli si po novom môžete nakúpiť v „úplnom„ tichu bez rušenia hudbou, ktorá znie z reproduktorov.
Ticho v predajniach Lidl
Ako uviedol nemecký diskontný reťazec na svojej facebookovej stránke, v spolupráci s organizáciou SPOSA Bratislava spúšťa projekt s názvom Tichá hodinka. Podľa reťazca je cieľom priniesť svojim zákazníkom príjemnejšie podmienky na nakupovanie.
Hlasná hudba niektorým neprekáža, iným naopak áno. Ak chcete byť počas nakupovania menej vyrušovaní, dobrou správou je, že Tichá hodinka bude každý deň vrátane víkendov.
Hudba nielenže niektorých vyrušuje, no navyše má vplyv aj na nákupné správanie zákazníkov. Závisí od tempa či žánru hudby, čo vedia šikovní marketingoví pracovníci využiť. Napríklad klasická hudba navodzuje dojem luxusu, koledy zas zákazníkov podvedome nabádajú, aby siahli po tovaroch, ktoré sa spájajú s Vianocami.

Tichá hodinka vo všetkých prevádzkach
Ako sme naznačili, Tichá hodinka bude vo všetkých slovenských predajniach reťazca Lidl. Zákazníci si v čase od 13:00 do 14:00 hodiny nakúpia v „tichu“. Na prevádzke nebude hrať hudba ani reklamy a stíšené budú aj zvuky pokladníc a ďalších prístrojov v prevádzkach.
Kedy štartuje tichá hodinka?
Ako objasnil Lidl, Tichú hodinku do svojich predajní zaviedol počas tohto týždňa. V „tichu“ si mohli prví zákazníci nakúpiť už v piatok 10. októbra 2025. Voľba na tento termín padla aj z toho dôvodu, že tento dátum je Medzinárodným dňom duševného zdravia. Lidl verí, že Tichá hodinka prispeje tiež k príjemnejším podmienkam pre ľudí s autizmom, ktorí si chcú nakúpiť v menej rušivom prostredí.
Lidl nie je jediný reťazec s podobným projektom
Ako sme načrtli v úvode, Lidl sa týmto krokom pridal k ďalším reťazcom, ktoré už „pokojné“ nakupovanie zaviedli. Napríklad Kaufland má Tichú hodinu každý deň v čase od 11:00 do 12:00 hodiny. Vtedy je v predajniach vypnutá hudba aj zvukové reklamné spoty.
Podobné projekt má aj Tesco, avšak tento reťazec ho spustil pod názvom Pokojná hodinka. Vo väčšom pokoji si môžete nakúpiť každý pondelok v čase od 12:00 do 13:00 hodinky. V prevádzkach je vtedy stíšené rádio, reklamy, pokladne a dokonca je stlmené aj osvetlenie. Tesco navyše zvažuje, že „pokojné“ nakupovanie rozšíri aj na iné dni alebo časy. Ako dodal reťazec, touto aktivitou chceme vyjsť v ústrety zákazníkom s poruchou autistického spektra, ale aj zákazníkom a kolegom so zvýšenou citlivosťou na svetlo a zvuk.